Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man alltid ringe dem og spørre? Eller er det nok å sende en sms eller en mail? Jeg synes det virker så invaderende å ringe dem på mobilen  f eks.

Anonymkode: 6f0ff...156

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hvilken jeg bruker, men ene sender jeg sms til.

Skrevet

For å være sikker på at de vil gi deg gode skussmål er det nok lurt å snakke med dem. Virker de litt lunkne, vil du fange det opp i en samtale, svarer de straks «selvfølgelig» eller «med glede», kan du trygt oppgi dem. 
Det er ikke invaderende å stille et slikt spørsmål, men hvis du er litt ukomfortabel med det, kan du jo sende sms og spørre om det passer at du ringer dem opp?

• Liker 1
Skrevet
Hareena skrev (4 minutter siden):

For å være sikker på at de vil gi deg gode skussmål er det nok lurt å snakke med dem. Virker de litt lunkne, vil du fange det opp i en samtale, svarer de straks «selvfølgelig» eller «med glede», kan du trygt oppgi dem. 
Det er ikke invaderende å stille et slikt spørsmål, men hvis du er litt ukomfortabel med det, kan du jo sende sms og spørre om det passer at du ringer dem opp?

Er ganske sikker på at begge vil gi meg gode skussmål, da begge uoppfordret har sagt det ved flere anledninger tidligere at de var veldig fornøyde med meg. Osv. Er bare så lenge siden jeg har snakket dem, redd de skal tenke; hvorfor kommer du etter så lang tid? 🙈

Skrevet
Sola de skrev (7 minutter siden):

Spørs hvilken jeg bruker, men ene sender jeg sms til.

Ok, er det fordi du kjenner den godt, eller annen grunn?

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ok, er det fordi du kjenner den godt, eller annen grunn?

Egentlig bare enklest, da vedkommende har en travel jobb, så bedre å sende en sms, som kan besvares når anledningen er der, enn at jeg forstyrrer ved å ringe når det minst passer.

Skrevet
On 11/4/2022 at 8:18 PM, AnonymBruker said:

Må man alltid ringe dem og spørre? Eller er det nok å sende en sms eller en mail? Jeg synes det virker så invaderende å ringe dem på mobilen  f eks.

Jeg sender som regel bare en sms, men har relativt god kontakt med de som er mine referanser

Anonymkode: 5025c...096

Skrevet

Jeg har vært referanse noen ganger før. Noen har ringt, noen har sendt sms. Det holder med sms. Jeg vet jo at det er en mulighet for at de spør, og jeg stiller gjerne opp. Men greit med en heads up om at jeg kanskje får en telefon fra der de har søkt jobb.

Anonymkode: 0348c...8d9

Skrevet

Takk for svar. Jeg endte opp med å sende sms til en og Mail til den andre. Fikk positivt svar på sms og avventer svar på Mail til i morgen, iom det er helg. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...