Gå til innhold

Hvordan få undulat tam?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en undulat, hann som er 1 år. De hadde ikke unger i butikken. Vi har han alene nå i starten for å få han tam. Han tåler at jeg tar inn hånden i buret og holder hånda ganske nært han. Hvor lenge og hvor mye skal man trene på å få han til å gå på fingeren? Vil jo gjerne han skal bli så tam som mulig før vi kjøper en fugl til så han får selskap. Noen med erfaring/råd?

Anonymkode: 7c294...d8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har kjøpt en undulat, hann som er 1 år. De hadde ikke unger i butikken. Vi har han alene nå i starten for å få han tam. Han tåler at jeg tar inn hånden i buret og holder hånda ganske nært han. Hvor lenge og hvor mye skal man trene på å få han til å gå på fingeren? Vil jo gjerne han skal bli så tam som mulig før vi kjøper en fugl til så han får selskap. Noen med erfaring/råd?

Anonymkode: 7c294...d8d

Ha hånden i buret ofte..med litt mat og bare ta tiden til hjelp. Noen fugler elsker kontakt og sitte på fingrene...hode ditt etc...andre ikke. Så det er ikke sikkert dere får en kose fugel...men vi hadde en parakitt...og sp kjøpte vi 1 til...brukte mye tid. Dessverre ble det bare til p sitte på fingrene..mer ville ikke noe annet 

Anonymkode: a26f6...789

Skrevet

Jeg husker ikke hvor lang tid det tok. Min lærte det ikke før jeg tok fingeren forsiktig mot brystet hennes. Så ned i høyde litt overfor «pinnehøyde». Jeg tror ikke hun var redd, men at det var mer at hun ikke skjønte hva jeg ville om jeg bare holdt fingeren nær beina hennes.

Skrevet

La den få fly rundt inne som den vil. Og gi mat fra hånden.

Anonymkode: 84ad4...92b

Skrevet

Meld deg inn i gruppen undulater.no på facebook, finnes sikkert flere undulatgrupper og..

Anonymkode: bedca...e5c

Skrevet

Kjøp enda en udulat fra en oppdretter, de er tamme for de blir håndmatet. Da kan den andre lære av den tammes oppførsel. Men også fordi fugler er veldig sosiale dyr og det er dyrenishandlig å la de sitte helt alene i et bur over lang tid.

Også må du bare være tålmodig, det kan ta lang tid. Når den blir komfortabel med å stå på fingeren så kan du prøve å holde forsiktig rundt den og klø den på hodet i noen sekunder så slippe grepet så den kan gå unna. Gjør det hver dag så venner den seg til det (men etter den kan stå på fingeren). 

Anonymkode: 7bad3...c30

Skrevet

Jeg trodde det sto "hvordan få utlagt tarm" og tenkte det var et fryktelig rart spørsmål........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...