AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #1 Del Skrevet 4. november 2022 Hei! Er det noen diabetessykepleiere her inne? Snuser litt på studie og syns det virker interessant, og mindre slitsomt enn vanlig sykepleierjobb med mange arbeidsoppgaver, turnus osv. Men finner få stillintsutlysninger, er det vanskelig å få seg jobb? Og hvordan er lønna? Finner lite om dette på nett Anonymkode: 8cc44...3b8 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1629927-diabetessykepleie-l%C3%B8nn-arbeidsmuligheter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curiousine Skrevet 4. november 2022 #2 Del Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei! Er det noen diabetessykepleiere her inne? Snuser litt på studie og syns det virker interessant, og mindre slitsomt enn vanlig sykepleierjobb med mange arbeidsoppgaver, turnus osv. Men finner få stillintsutlysninger, er det vanskelig å få seg jobb? Og hvordan er lønna? Finner lite om dette på nett Anonymkode: 8cc44...3b8 Nå er ikke jeg diabetessykepleier, men jobber med en del som er det. De har det like travelt som andre sykepleiere. De kan selfølgelig prøve å forhandle seg til en bedre avtale på lønn og turnus om det er få som har spesialiseringen på avdelingen. Kjenner også noen som er gått over til poliklinikk, der er det vanskeligere å få jobb da det gjerne er flere som søker. Selv om de bare har dagvakter har de jeg kjenner som regel en god del overtid likevel . Håper dette hjalp noe 🙈 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1629927-diabetessykepleie-l%C3%B8nn-arbeidsmuligheter/#findComment-30914466 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #3 Del Skrevet 4. november 2022 Curiousine skrev (5 minutter siden): Nå er ikke jeg diabetessykepleier, men jobber med en del som er det. De har det like travelt som andre sykepleiere. De kan selfølgelig prøve å forhandle seg til en bedre avtale på lønn og turnus om det er få som har spesialiseringen på avdelingen. Kjenner også noen som er gått over til poliklinikk, der er det vanskeligere å få jobb da det gjerne er flere som søker. Selv om de bare har dagvakter har de jeg kjenner som regel en god del overtid likevel . Håper dette hjalp noe 🙈 Trodde ikke diabetessykepleiere jobbet i pleien, hvordan kan det det da være like hektisk? Trodde de tok imot en og en pasient, evt drev med undervising og lignende. Er jo mye mindre hektisk med en og en pasient enn feks 6. Trodde og de ikke gikk turnus, da står jeg glatt over for å si det mildt. Anonymkode: 8cc44...3b8 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1629927-diabetessykepleie-l%C3%B8nn-arbeidsmuligheter/#findComment-30914524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #4 Del Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Trodde ikke diabetessykepleiere jobbet i pleien, hvordan kan det det da være like hektisk? Trodde de tok imot en og en pasient, evt drev med undervising og lignende. Er jo mye mindre hektisk med en og en pasient enn feks 6. Trodde og de ikke gikk turnus, da står jeg glatt over for å si det mildt. Anonymkode: 8cc44...3b8 Det kommer jo helt an på hvor diabetessykepleieren jobber, jeg har jobbet med diabetessykepleiere i både hjemmetjenesten og på sykehjem. Det er mange om beinet til dagstillinger/poliklinikk. På poliklinikk har de nok et enormt press med pasienter, selv om det er en og en så strekker nok ikke tiden alltid til. Anonymkode: 4a9c0...ac4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1629927-diabetessykepleie-l%C3%B8nn-arbeidsmuligheter/#findComment-30914569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curiousine Skrevet 4. november 2022 #5 Del Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Trodde ikke diabetessykepleiere jobbet i pleien, hvordan kan det det da være like hektisk? Trodde de tok imot en og en pasient, evt drev med undervising og lignende. Er jo mye mindre hektisk med en og en pasient enn feks 6. Trodde og de ikke gikk turnus, da står jeg glatt over for å si det mildt. Anonymkode: 8cc44...3b8 Det kommer an på hvor man jobber. Har man jobb ved poliklinikken så har du bare dagvakter, tar i mot en og en pasient. De som jobber der må likevel jobbe ganske mye overtid grunnet høgt trykk av pasienter, så det er ganske hektisk likevel. Jobber du som diabetessykepleier på feks en medisinsk avdeling med diabetes og nyre pasienter er du med i pleien som alle andre. Stillinger med bare dagvakter/poliklinikk er det som regel veldig mange søkere, det tar gjerne flere år før man får seg en jobb der. 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1629927-diabetessykepleie-l%C3%B8nn-arbeidsmuligheter/#findComment-30914843 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #6 Del Skrevet 4. november 2022 Curiousine skrev (1 time siden): Nå er ikke jeg diabetessykepleier, men jobber med en del som er det. De har det like travelt som andre sykepleiere. De kan selfølgelig prøve å forhandle seg til en bedre avtale på lønn og turnus om det er få som har spesialiseringen på avdelingen. Kjenner også noen som er gått over til poliklinikk, der er det vanskeligere å få jobb da det gjerne er flere som søker. Selv om de bare har dagvakter har de jeg kjenner som regel en god del overtid likevel . Håper dette hjalp noe 🙈 Ja, og det er nok ikke så høy turnover på de stillingene heller. Anonymkode: 83c68...1c9 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1629927-diabetessykepleie-l%C3%B8nn-arbeidsmuligheter/#findComment-30914952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #7 Del Skrevet 5. november 2022 Curiousine skrev (9 timer siden): Det kommer an på hvor man jobber. Har man jobb ved poliklinikken så har du bare dagvakter, tar i mot en og en pasient. De som jobber der må likevel jobbe ganske mye overtid grunnet høgt trykk av pasienter, så det er ganske hektisk likevel. Jobber du som diabetessykepleier på feks en medisinsk avdeling med diabetes og nyre pasienter er du med i pleien som alle andre. Stillinger med bare dagvakter/poliklinikk er det som regel veldig mange søkere, det tar gjerne flere år før man får seg en jobb der. Tror nok fortsatt poliklinikk er mindre belastende enn å ha 6 pasienter å stelle, 12 pasienter å gi medisiner til, lage mat til , vaske tøy til, samtidig som noen andre kanske er dårlig, få telefonsamtaler x10, ha legevisitt osv alt samtidig. Men hvis man jobber på sengepost er jo ikke det noe diabetessykepleie jobb vel? Det er jeg ikke så interessert i . En sånn jobb får man jo uten utdanning. Hvis utdanningen ikke hjelper på å få poliklinikk jobb hva er da poenget igrunn? Høres ikke verd det ut. Kan skjønne hvorfor det er så lett å komme inn på den videreutdanningen... Anonymkode: 8cc44...3b8 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1629927-diabetessykepleie-l%C3%B8nn-arbeidsmuligheter/#findComment-30916542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #8 Del Skrevet 5. november 2022 Er ikke selv diabetessykepleier, men har jobbet sammen med dem. Skal du ha dagjobb, må du være heldig og innstilt på å vente mens du jobber et annet sted. Diabetessykepleiere i slike stillinger blir der til pensjonsalder, og det er relativt få slike stillinger. Ikke en videreutdanning jeg ville vurdert. Hva med helsesykepleie? Dagjobb og behovet er stort. Anonymkode: 39da3...674 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1629927-diabetessykepleie-l%C3%B8nn-arbeidsmuligheter/#findComment-30917415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #9 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er ikke selv diabetessykepleier, men har jobbet sammen med dem. Skal du ha dagjobb, må du være heldig og innstilt på å vente mens du jobber et annet sted. Diabetessykepleiere i slike stillinger blir der til pensjonsalder, og det er relativt få slike stillinger. Ikke en videreutdanning jeg ville vurdert. Hva med helsesykepleie? Dagjobb og behovet er stort. Anonymkode: 39da3...674 Veldig høyt karaktersnitt der jeg bor (Oslo). Jeg har gode karakterer men ikke gode nok, har B i snitt. Anonymkode: 8cc44...3b8 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1629927-diabetessykepleie-l%C3%B8nn-arbeidsmuligheter/#findComment-30917831 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #10 Del Skrevet 5. november 2022 De jeg vet om som er diabetessykepleiere jobber hovedsaklig på sengepost som har pas med nyoppdaget diabetes eller komplikasjoner til dette innlagt, og har ansvar for oppfølging av disse. Men da har du selvfølgelig også andre pasienter, og er sånn sett vanlig sykepleier på sengepost. Det er få som er ansatt på poliklinikk, og de som er det har ikke god tid, de har ett rotterace av en liste å komme seg gjennom hver dag. Anonymkode: da037...42e 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1629927-diabetessykepleie-l%C3%B8nn-arbeidsmuligheter/#findComment-30917837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #11 Del Skrevet 5. november 2022 Forresten så er det også lett å få seg dagjobb som anestesi eller operasjonssykepleier, da er det ingen stell, en pasient om gangen og du kan få betalt utdannelsen mot bindingstid til sykehuset. Anonymkode: da037...42e Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1629927-diabetessykepleie-l%C3%B8nn-arbeidsmuligheter/#findComment-30917842 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #12 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): De jeg vet om som er diabetessykepleiere jobber hovedsaklig på sengepost som har pas med nyoppdaget diabetes eller komplikasjoner til dette innlagt, og har ansvar for oppfølging av disse. Men da har du selvfølgelig også andre pasienter, og er sånn sett vanlig sykepleier på sengepost. Det er få som er ansatt på poliklinikk, og de som er det har ikke god tid, de har ett rotterace av en liste å komme seg gjennom hver dag. Anonymkode: da037...42e Sengepost med turnus er jeg ikke interessert i, hadde inntrykk av at det med videreutdanning ble mulig med poliklinisk jobb. Men da er jeg ikke videre interessert. Dumt at Norge har så få muligheter for dagjobber. I usa kan man til og med få dagjobb i hjemmesykepleien som sykepleier vet jeg. Jaja, får vel se meg litt rundt. ja poliklinikk er nok ikke "rolig" det heller men blir vel mer som et fastlegekontor heller enn at man løper rundt til hver bidige tid? Anonymkode: 8cc44...3b8 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1629927-diabetessykepleie-l%C3%B8nn-arbeidsmuligheter/#findComment-30918154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #13 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sengepost med turnus er jeg ikke interessert i, hadde inntrykk av at det med videreutdanning ble mulig med poliklinisk jobb. Men da er jeg ikke videre interessert. Dumt at Norge har så få muligheter for dagjobber. I usa kan man til og med få dagjobb i hjemmesykepleien som sykepleier vet jeg. Jaja, får vel se meg litt rundt. ja poliklinikk er nok ikke "rolig" det heller men blir vel mer som et fastlegekontor heller enn at man løper rundt til hver bidige tid? Anonymkode: 8cc44...3b8 Sykepleiere på poliklinikk og fastlegekontor er ikke sammenlignbart. Det er roligere på fastlegekontor, enn på en poliklinikk. På poliklinikk er det flere pasienter og flere arbeidsoppgaver samtidig. Og stadig mer av pasientbehandlingen ved sykehus foregår nå poliklinisk, fordi det er kostnadsbesparende sammenliknet med innleggelser. Flere pasienter settes opp til samme tidspunkt, og alt skal korresponderes. Det er aldri mangel på pasient eller arbeidsoppgaver. Ventelistene er lange. Kapasiteten er sprengt, så man setter gjerne flere pasienter på en dag og samme tidspunkt. Det avhenger selvsagt fra avdeling til avdeling og sykehus til sykehus. På gynekologisk dagpost her jeg bor, tar sykepleierne inn pasientene, tar målinger, forbereder samtaler, konsultasjoner, kjører og henter pasienter som har gjennomført dagskirurgiske inngrep, dokumenterer, pasientlistene for morgendagen skal skrives osv. Så må man ta hånd om pasienter som trenger øyeblikkelig hjelp, og da går det utover andre pasienter på venterommet. Noen timeavtaler må flyttes litt ut på dagen, andre må avlyses. På mange fastlegekontor er det som oftest en pasient pr sykepleier på ett tidspunkt, som man tar hånd om. Det er kanskje travelt tidsmessig, at man skal bli ferdig før neste pasient skal inn. Men det er langt i fra så ille som på poliklinikk. Jeg personlig hadde foretrukket fastlegekontor ovenfor poliklinikk. Men du skriver «I usa kan man til og med få dagjobb i hjemmesykepleien som sykepleier vet jeg». Det får man jo i Norge også…. ? Anonymkode: f7e42...408 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1629927-diabetessykepleie-l%C3%B8nn-arbeidsmuligheter/#findComment-30918818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #14 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Sykepleiere på poliklinikk og fastlegekontor er ikke sammenlignbart. Det er roligere på fastlegekontor, enn på en poliklinikk. På poliklinikk er det flere pasienter og flere arbeidsoppgaver samtidig. Og stadig mer av pasientbehandlingen ved sykehus foregår nå poliklinisk, fordi det er kostnadsbesparende sammenliknet med innleggelser. Flere pasienter settes opp til samme tidspunkt, og alt skal korresponderes. Det er aldri mangel på pasient eller arbeidsoppgaver. Ventelistene er lange. Kapasiteten er sprengt, så man setter gjerne flere pasienter på en dag og samme tidspunkt. Det avhenger selvsagt fra avdeling til avdeling og sykehus til sykehus. På gynekologisk dagpost her jeg bor, tar sykepleierne inn pasientene, tar målinger, forbereder samtaler, konsultasjoner, kjører og henter pasienter som har gjennomført dagskirurgiske inngrep, dokumenterer, pasientlistene for morgendagen skal skrives osv. Så må man ta hånd om pasienter som trenger øyeblikkelig hjelp, og da går det utover andre pasienter på venterommet. Noen timeavtaler må flyttes litt ut på dagen, andre må avlyses. På mange fastlegekontor er det som oftest en pasient pr sykepleier på ett tidspunkt, som man tar hånd om. Det er kanskje travelt tidsmessig, at man skal bli ferdig før neste pasient skal inn. Men det er langt i fra så ille som på poliklinikk. Jeg personlig hadde foretrukket fastlegekontor ovenfor poliklinikk. Men du skriver «I usa kan man til og med få dagjobb i hjemmesykepleien som sykepleier vet jeg». Det får man jo i Norge også…. ? Anonymkode: f7e42...408 Nei i Norge får man jo ikke dagjobb i hjemmesykepleien med kun grunnutdanningen? Alt av stillinger er stort sett turnusbasert. Men interresant om poliklinikk, hadde sett for meg litt roligere tilstander men da er jeg i alle fall helt uinteressert i en slik spesialisering, siden litt av poenget er og komme bort fra "maset" om 100 ting på en gang og sen tidlig vakter og alt mulig slikt. Takk for svar! Anonymkode: 8cc44...3b8 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1629927-diabetessykepleie-l%C3%B8nn-arbeidsmuligheter/#findComment-30918870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #15 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei i Norge får man jo ikke dagjobb i hjemmesykepleien med kun grunnutdanningen? Alt av stillinger er stort sett turnusbasert. Men interresant om poliklinikk, hadde sett for meg litt roligere tilstander men da er jeg i alle fall helt uinteressert i en slik spesialisering, siden litt av poenget er og komme bort fra "maset" om 100 ting på en gang og sen tidlig vakter og alt mulig slikt. Takk for svar! Anonymkode: 8cc44...3b8 Tror det er helsesykepleier du burde blitt. Men helt ærlig tipper jeg det er mer av «100 ting på en gang» også der enn det kan se ut som på utsiden. Dette er ganske vanlig i arbeidslivet, uansett yrke. Jeg kjenner noen som jobber på en diabetespoliklinikk, og sykepleierne der jobber der typisk til de går av med pensjon. Det tyder jo på at de trives (og at turnover er lav, så det er vanskelig å få jobb). Det er ikke mange slike stillinger per sykehus. Men at det er så veldig rolig, det tviler jeg på. Husk også at det kan være en ganske krevende pasientgruppe å håndtere, hvor det er mye komorbiditet, mye sosiale vansker, mange som ikke lytter til medisinske råd, og ikke så rent lite psykiatri. Anonymkode: 83c68...1c9 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1629927-diabetessykepleie-l%C3%B8nn-arbeidsmuligheter/#findComment-30919646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #16 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror det er helsesykepleier du burde blitt. Men helt ærlig tipper jeg det er mer av «100 ting på en gang» også der enn det kan se ut som på utsiden. Dette er ganske vanlig i arbeidslivet, uansett yrke. Jeg kjenner noen som jobber på en diabetespoliklinikk, og sykepleierne der jobber der typisk til de går av med pensjon. Det tyder jo på at de trives (og at turnover er lav, så det er vanskelig å få jobb). Det er ikke mange slike stillinger per sykehus. Men at det er så veldig rolig, det tviler jeg på. Husk også at det kan være en ganske krevende pasientgruppe å håndtere, hvor det er mye komorbiditet, mye sosiale vansker, mange som ikke lytter til medisinske råd, og ikke så rent lite psykiatri. Anonymkode: 83c68...1c9 Det er ikke så vanlig i andre yrker som sykepleier på sengepost nei... Jobbet i butikk og jobbet i barnehage, er ikke så mange ulike oppgaver alt på en gang og mye løping rundt og totalt kaos. Man står ikke og skal blande livsviktig medisin mens 3 alarmer går, 2 pårørende vil prate samtidig og man får 5 telefoner. Telefonene i seg selv som gir flere oppgaver (ta bt av den pasienten, ringe og leie inn fordi den og den personen er syk). Og så er de primæroppgavene man ALDRI får tid til. Så vil ikke si det er vanlig i så stor grad som det er på sengeposter, sykehjem og lignende. Mange sier hjemmesykepleien er hektisk, men der trivdes jeg igrunn bedre enn på sykehjem og sengepost for selv om det var hektisk var fokuset på den personen du var med der og da, og så neste, og så neste osv. Men turnus er det jo der og, hviletiden mellom senvakt og tidligvakt blir for kort for meg. Anonymkode: 8cc44...3b8 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1629927-diabetessykepleie-l%C3%B8nn-arbeidsmuligheter/#findComment-30920798 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #17 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det er ikke så vanlig i andre yrker som sykepleier på sengepost nei... Jobbet i butikk og jobbet i barnehage, er ikke så mange ulike oppgaver alt på en gang og mye løping rundt og totalt kaos. Man står ikke og skal blande livsviktig medisin mens 3 alarmer går, 2 pårørende vil prate samtidig og man får 5 telefoner. Telefonene i seg selv som gir flere oppgaver (ta bt av den pasienten, ringe og leie inn fordi den og den personen er syk). Og så er de primæroppgavene man ALDRI får tid til. Så vil ikke si det er vanlig i så stor grad som det er på sengeposter, sykehjem og lignende. Mange sier hjemmesykepleien er hektisk, men der trivdes jeg igrunn bedre enn på sykehjem og sengepost for selv om det var hektisk var fokuset på den personen du var med der og da, og så neste, og så neste osv. Men turnus er det jo der og, hviletiden mellom senvakt og tidligvakt blir for kort for meg. Anonymkode: 8cc44...3b8 Jeg refererte til jobben som helsesykepleier i innlegget mitt, og de blander neppe livsviktige medisiner mens mange alarmer går samtidig. Men jeg er lite interessert i klagesang fra misfornøyd sykepleier som ikke skjønner at også andre kan ha en krevende arbeidshverdag… 🙄 Inkludert at også diabetessykepleiere og helsesykepleiere kan ha det travelt og føle at de ikke strekker til. 🙄 Tviler på at det er kjempekult å melde familier til barnevernet, for eksempel. Eller at man IKKE gjør det, og så går det skikkelig skeis og barnet blir drept/voldtatt/mishandlet/you name it. Skjønner du ønsker å utdanne det bort fra der du er nå, men det er sjelden sånn at det ikke er negative sider ved et yrke. Hvis du ikke lenger jobber turnus må du for eksempel regne med å gå ned i lønn (selv med master der du før ikke hadde det), og å få disse ettertraktede jobbene med 100% poliklinikk 8-15:30 er og blir vanskelig. Pga antallet jobber tilgjengelig ville jeg nok heller valgt noe annet, som operasjonssykepleier. Anonymkode: 83c68...1c9 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1629927-diabetessykepleie-l%C3%B8nn-arbeidsmuligheter/#findComment-30921264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #18 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg refererte til jobben som helsesykepleier i innlegget mitt, og de blander neppe livsviktige medisiner mens mange alarmer går samtidig. Men jeg er lite interessert i klagesang fra misfornøyd sykepleier som ikke skjønner at også andre kan ha en krevende arbeidshverdag… 🙄 Inkludert at også diabetessykepleiere og helsesykepleiere kan ha det travelt og føle at de ikke strekker til. 🙄 Tviler på at det er kjempekult å melde familier til barnevernet, for eksempel. Eller at man IKKE gjør det, og så går det skikkelig skeis og barnet blir drept/voldtatt/mishandlet/you name it. Skjønner du ønsker å utdanne det bort fra der du er nå, men det er sjelden sånn at det ikke er negative sider ved et yrke. Hvis du ikke lenger jobber turnus må du for eksempel regne med å gå ned i lønn (selv med master der du før ikke hadde det), og å få disse ettertraktede jobbene med 100% poliklinikk 8-15:30 er og blir vanskelig. Pga antallet jobber tilgjengelig ville jeg nok heller valgt noe annet, som operasjonssykepleier. Anonymkode: 83c68...1c9 Hvor har jeg skrevet at jobben til andre ikke kan være tøff? Jeg skriver om at det i sengepost jobb er veldig hektisk, og man multitasker mye mer, det er fakta. Nei jeg sier ikke at helsesykepleiere blander viktig medisin heller hvor har jeg sagt det? Nå er du på bærtur. Det var et kommentar til at man har mye forskjellig å gjøre i alle jobber, slik er det ikke i samme grad i alle yrker. Man har mye mindre å gjøre som butikkmedarbeider enn sykepleier mtp multitasking, men den jobben virkelig hatet jeg fordi det var så mange sure kunder samt at det var kjedelig. Alle yrker har fordeler og ulemper men FOR MEG er dette med å løpe rundt som en gal og gjøre arbeidsoppgavene til 5 stk ikke noe jeg ønsker å gjøre lengre, ei heller turnus slik den er lagt opp per dags dato (ønsker meg personlig 12 timers vakter men veldig få steder opererer med dette). Hold deg for god til å kalle det klagesang og at jeg sier andre jobber ikke er tøffe, det har jeg aldri sagt. Jeg sier bare at turnus + hvor hektisk det er+mye forskjellige arbeidsoppgaver er noe som man ikke møter på så mange steder. Leger og sykepleiere, helsefagarbeidere og lignende er vel de jeg kan tenke på som jobber sånn . Den biten vil jeg bort fra, jeg har jo hatt andre jobber så skjønner ikke hvor du får det fra at jeg tror at alt er en dans på roser og at jobber ikke har ulemper. Jeg leter etter noe som ikke er turnus og ikke er så hektisk, det er det JEG verdsetter. Er klar over at lønna er litt dårligere, men denne lønna er ikke verd et sånt slit uansett .Er ca gjennomsnitltig betaling for over gjennomsnittlig mye slit. Og du sier jo selv det er mindre turnover til de som jobber disse stedene (ikke turnus), er vel en grunn til det? Når lønna ikke er høyere må det være arbeidsforholdene. Sannsynligvis at de er mindre slitsomme?... Kansje fordi man slipper å få økt risiko for kreft? Fedme? Fordi man har tid til å være med på barnas fritidsaktiviteter? Fordi man får mer enn 5 timer søvn mellom vakter? Vanskelig å sette en pris på slikt, så om lønna går ned så får den bare gjøre det. Er ikke akkurat snakk om å gå glipp av en millionlønn heller. Anonymkode: 8cc44...3b8 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1629927-diabetessykepleie-l%C3%B8nn-arbeidsmuligheter/#findComment-30921508 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #19 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sykepleiere på poliklinikk og fastlegekontor er ikke sammenlignbart. Det er roligere på fastlegekontor, enn på en poliklinikk. På poliklinikk er det flere pasienter og flere arbeidsoppgaver samtidig. Og stadig mer av pasientbehandlingen ved sykehus foregår nå poliklinisk, fordi det er kostnadsbesparende sammenliknet med innleggelser. Flere pasienter settes opp til samme tidspunkt, og alt skal korresponderes. Det er aldri mangel på pasient eller arbeidsoppgaver. Ventelistene er lange. Kapasiteten er sprengt, så man setter gjerne flere pasienter på en dag og samme tidspunkt. Det avhenger selvsagt fra avdeling til avdeling og sykehus til sykehus. På gynekologisk dagpost her jeg bor, tar sykepleierne inn pasientene, tar målinger, forbereder samtaler, konsultasjoner, kjører og henter pasienter som har gjennomført dagskirurgiske inngrep, dokumenterer, pasientlistene for morgendagen skal skrives osv. Så må man ta hånd om pasienter som trenger øyeblikkelig hjelp, og da går det utover andre pasienter på venterommet. Noen timeavtaler må flyttes litt ut på dagen, andre må avlyses. På mange fastlegekontor er det som oftest en pasient pr sykepleier på ett tidspunkt, som man tar hånd om. Det er kanskje travelt tidsmessig, at man skal bli ferdig før neste pasient skal inn. Men det er langt i fra så ille som på poliklinikk. Jeg personlig hadde foretrukket fastlegekontor ovenfor poliklinikk. Men du skriver «I usa kan man til og med få dagjobb i hjemmesykepleien som sykepleier vet jeg». Det får man jo i Norge også…. ? Anonymkode: f7e42...408 Har du jobbet på legekontor? Det fins få legekontor der det jobber sykepleiere. Så seriøs dårlig sammenligning Anonymkode: f4158...40a Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1629927-diabetessykepleie-l%C3%B8nn-arbeidsmuligheter/#findComment-30921645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #20 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du jobbet på legekontor? Det fins få legekontor der det jobber sykepleiere. Så seriøs dårlig sammenligning Anonymkode: f4158...40a Eh, dette stemmer ikke. Det blir flere og flere sykepleiere på legekontorer i dette landet. På mitt legekontor, er vi bare sykepleiere og fastleger. TS - kommer du over en ledig stilling på legekontor, vil jeg virkelig anbefale deg å søke. Det er en drømmejobb, på alle måter. Anonymkode: 24fc1...d7f 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1629927-diabetessykepleie-l%C3%B8nn-arbeidsmuligheter/#findComment-30922112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå