Gå til innhold

Er det noe Boomere har rett i? Hva da isåfall?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen ”boomerske” oppfatninger?

Anonymkode: f241c...bce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det kun er 2 kjønn

Anonymkode: 1882d...859

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet

Hvem Er boomere

Anonymkode: 57b47...82b

Skrevet

De har faktisk helt rett i at ting var enklere før. Det var enklere å skaffe seg en jobb, enklere å kjøpe seg et hus på en inntekt, å brødfø en familie på en inntekt etc. 

• Liker 5
Skrevet

At folk er jævla lettkrenka. Men så igjen; boomers er også ekstremt lettkrenka🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 7590e...585

• Nyttig 4
Skrevet

Ganske mye, kan jeg tenke meg. Trodde jeg visste alt da jeg var 16, og i alle fall når jeg nærmet meg slutten av tjueåra, men det eneste jeg har lært er at man aldri slutter å lære, og at foreldrene mine har mye klokt å komme med. Erfaring, kalles det. 

Anonymkode: 516a7...b81

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.11.2022 den 19.33):

Har du noen ”boomerske” oppfatninger?

Anonymkode: f241c...bce

At prisene går så veldig opp nå, får meg til å være enig med min 80 år gamle far: alt var billigere før 😄

Anonymkode: 64335...20c

• Liker 1
Skrevet
Bålkaffe skrev (3 timer siden):

De har faktisk helt rett i at ting var enklere før. Det var enklere å skaffe seg en jobb, enklere å kjøpe seg et hus på en inntekt, å brødfø en familie på en inntekt etc.

De levde også trangere økonomisk og hadde ikke samme høye levestandard som i dag.

Anonymkode: 2e7e3...342

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Veldig mye. De har mye mer livserfaring enn meg, og vet derfor mye mer enn meg som bare er 30 år og har veldig mye igjen av livet. 

Og så er det selvfølgelig masse de ikke kan like godt som oss også. Åh, så mye greiere verden hadde vært om vi så på hverandre som ressurser istedenfor å skulle trykke hverandre ned hele tiden. 

Anonymkode: 02a2f...147

• Liker 1
Skrevet

Ja, at det er mange galninger i Mojave-ørkenen, og at rakettkastere og mortarer er svært effektive som beskyttelse.

Anonymkode: db597...ec3

Skrevet

At man bør reparere det hullet i sokken, og man skal ikle kaste mat osv..

Anonymkode: 66cc8...07f

• Nyttig 1
Skrevet

Litt angående barneoppdragelse- at unger skulle være ute og leke, vi skulle på teltur, og vi ble sterke og selvstendige.. Det er ingen som var krenket, ingen hadde tusen diagnoser, det greie med å kunne be noen ta seg sammen. Det er så forløsende å få en slags preken av min far...der det underliggende er at jeg må ta meg sammen. Da er det som ting faller litt på plass i hodet mitt, og jeg får en slags fight- holdning. Dette med og synes synd på seg selv, tror jeg er ganske kontraproduktivt. 

"Slutt å skap deg"....aah, tenk å kunne si det til z-generasjonen. Det betyr noe sånt som; ikke lag et spetakkel av deg selv, og bruk fornuft. Det er noe herlig konservativt og irriterende over boomers som foreldre som førte til at vi i X-generasjonen ikke ble så selvmedlidene. Vi gjorde opprør mot foreldre, mens z-generasjonen skader seg selv, griner og har emosjonelt meltdown. Vi ga jo faan, og hadde ungdomsopprør det stod stil av. Vi hadde det faktisk gøy! ...og lovet sikkert dyrt og hellig at vi ikke skulle bli som våre foreldre. Vel, det hadde kanskje vært bedre om ungene hatet oss, enn at de hater seg selv. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

En liten oversikt over generasjonene: 

image.png.0d28b62a61769479d10f4951e1974430.png

Anonymkode: 92734...aa1

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

En liten oversikt over generasjonene: 

image.png.0d28b62a61769479d10f4951e1974430.png

Generasjon y er vel de som er kjent som millennials? 

IMG_20221107_094341.thumb.jpg.cc958bbac4154dd4f9dc8449f02cdbff.jpg

Anonymkode: 79a17...d16

Skrevet

At dette generasjonsfokuset er noe stort tull.

Min venninnes mor er født i 1946, min venninne er født i 1964.  De tilhører altså samme generasjon, men det betyr ikke at de har så mye felles.

Jeg er født i 1967 (gen x), og har mer til felles med de som er født sent i generasjonen før meg, enn de som tilhører samme generasjon som meg, men er er født 20 år senere.

Anonymkode: 494b6...51a

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

WW 2: the greatest generation 💕

Masse boomer-meninger her, eller kanskje heller meninger fra de to forutgående generasjonene:

Bare to kjønn

Ikke ha sex på 1.date, noen menn er bare ute etter en ting og når fanten har fått sitt osv…

Man må kunne forvente at man ikke setter seg i en farlig posisjon der man kan bli et offer, 

Relatert; folk bør slutte å dyrke offerrollen. Ta deg sammen i den grad du klarer det. 

Kom deg på jobb. Selv om du er småsyk.

Glemte ikke bruk penger du ikke har.

Endret av Bacteria
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er opprettet andre generasjoner også, ser jeg. ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...