Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på med lærerutdanning og søker på lærer/vikar jobber. Det står ofte at de ønsker to referanser. Siste jobben jeg hadde var på et sykehjem i flere år, før det jobbet jeg et halvt år på en skole. Og før det var jeg resepsjonist. Jeg har veldig god referanse fra jeg var resepsjonist. Fra skolen er begge lærerne jeg jobbet med pensjonerte, og er usikker på om rektor husker meg i det hele tatt. Det er fire år siden. Sykehjemmet har hatt tre ulike ledere på kort tid. Bør jeg spørre den nyeste?

Hvem bør jeg bruke av disse tre??

Anonymkode: 21188...ce3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg vært deg, hadde jeg gått for dem du tror gir deg best referanse. Du kan jo spørre de tidligere lærerkollegene dine selv om de er pensjonert nå. Det er vel de og rektoren der som er mest relevant uansett.

Skrevet
ti10 skrev (8 minutter siden):

Hadde jeg vært deg, hadde jeg gått for dem du tror gir deg best referanse. Du kan jo spørre de tidligere lærerkollegene dine selv om de er pensjonert nå. Det er vel de og rektoren der som er mest relevant uansett.

Ok, selv om det er flere år siden? Vil de ikke kreve at jeg også har fra siste arbeidsgiver?

Skrevet

Du kan gjerne spørre pensjonistene hvis du fortsatt har kontaktinformasjon og dere hadde en god relasjon. De fleste ville nok bare tenke det er fint å bli spurt og hyggelig å høre hvordan det går med deg nå. 😊

Anonymkode: 26766...0aa

Skrevet

Du skriver at du holder på med lærerutdanning. Er det noen lærere/forelesere på utdanningen du går nå du kan bruke? Lurt å bruke siste arbeidsgiver og, siden det ofte blir etterspurt uansett.

Anonymkode: c8caf...188

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du skriver at du holder på med lærerutdanning. Er det noen lærere/forelesere på utdanningen du går nå du kan bruke? Lurt å bruke siste arbeidsgiver og, siden det ofte blir etterspurt uansett.

Anonymkode: c8caf...188

Er det lov å bruke lærere som referanse?

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Er det lov å bruke lærere som referanse?

Ja finnes ingen lover og regler for hvem du kan bruke som referanse 

Anonymkode: 4a0c1...0b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...