Gå til innhold

Hvorfor blir vi tvunget til å akseptere alle mulige kjønn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Drizzt skrev (3 minutter siden):

Det finnes bare 2 biologiske kjønn - mann og kvinne.

Så kan man fritt føle seg som tusenvis av andre ting. Man er fortsatt mann eller kvinne.

Med unntak av de få som lider av en ekstremt sjelden tilstand og er begge deler.

En av de få gangene jeg er 100% enig med deg.

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet

Bryr meg midt i ryggen. At 0,01% av folk vil definere seg som noe annet enn mann eller kvinne påvirker ikke meg i det minste.

• Liker 21
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis de kan få deg til å tro, og si høyt, at det finnes flere enn to kjønn.. da kan de få deg til å tro hva som helst.

Og det er poenget.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg sliter helt ærlig med å forstå problemet noen har med dette. Om noen ønsker å bli betegnet som et spesifikt kjønn eller pronomen koster det meg ingen kalorier å etterfølge det. Det har jo ingen innvirkning på mitt liv om en som tidligere het Mons nå vil hete Turid og jeg kan ikke se at det skader noen heller. Lev å la leve sier nå jeg. 

• Liker 33
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor er det så viktig for dere at man på død og liv være det ene eller det andre?

Live and let live, sier nå jeg.

• Liker 13
Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

Vi blir ikke det, eller jeg gjør ikke det.. for meg finnes det kun hunn og hankjønn blant mennesker. Hva de ønsker å identifisere seg som videre aksepterer jeg.

Skrevet

Skjønner ikke alt folk gidder å bry seg. Hvis noen vil være det motsatte kjønn, eller en sofa for den saks skyld - hva raker det meg? Jeg bryr meg ikke om hva andre vil være, og om en jente vil tiltales med «han» og guttenavn så gjør jeg det. 

• Liker 10
Skrevet

Mye rart for tiden.

Vi har to kjønn, kvinne og mann. Men at man kan føler seg som noe annet enn det man er født som er jeg helt med på, det er helt greit, jeg kan tiltale deg som du ønsker, men man kan ikke endre biologien for at det skal bli politisk korrekt. 

• Liker 27
  • Nyttig 5
Skrevet

Tvunget er jeg usikker på, men det er ikke så rart at noen kan reagere negativt når man ikke gir noen respekt nok til å la folk leve som de vil bare fordi de ikke er enig i det den andre føler inni seg. Er jo rart.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (3 minutter siden):

Mye rart for tiden.

Vi har to kjønn, kvinne og mann. Men at man kan føler seg som noe annet enn det man er født som er jeg helt med på, det er helt greit, jeg kan tiltale deg som du ønsker, men man kan ikke endre biologien for at det skal bli politisk korrekt. 

This. 

Hvis folk føler seg som noe annet så er det jo noe mentalt bak det - ikke biologisk. 

• Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet
Thywjyr skrev (9 minutter siden):

Skjønner ikke alt folk gidder å bry seg. Hvis noen vil være det motsatte kjønn, eller en sofa for den saks skyld - hva raker det meg? Jeg bryr meg ikke om hva andre vil være, og om en jente vil tiltales med «han» og guttenavn så gjør jeg det. 

Hansehan skrev (10 minutter siden):

Hvorfor er det så viktig for dere at man på død og liv være det ene eller det andre?

Live and let live, sier nå jeg.

netpuppy skrev (11 minutter siden):

Jeg sliter helt ærlig med å forstå problemet noen har med dette. Om noen ønsker å bli betegnet som et spesifikt kjønn eller pronomen koster det meg ingen kalorier å etterfølge det. Det har jo ingen innvirkning på mitt liv om en som tidligere het Mons nå vil hete Turid og jeg kan ikke se at det skader noen heller. Lev å la leve sier nå jeg. 

Sier dere det samme om folk som har sex med barn? Jeg bare spør.. For dette er jo en debatt som først og fremst går på hva vi utsetter barn og unge for! 

En oppsiktsvekkende andel av unge jenter som vil/ har byttet kjønn, har faktisk autismespekterforstyrrelser, når de først blir undersøkt! Er ikke dette latterlig kvinnehelsepolitikk, så vet ikke jeg? I dagens samfunn blir altså gutter diagnostisert med autismespekterforstyrrelser ved skolestart/småskolealder.. mens jenter blir kjønnslemlestet? Og langt flere angrer når alt er for sent, for ikke å snakke om mørketallene her?

Denne debatten handler ikke om at «alle bør få være som de vil, jeg bryr meg ikke»! Hvis du ikke bryr deg, så er du en morbid jævel!

• Liker 15
  • Nyttig 8
Gjest QL2yBCGXlW
Skrevet

Holder denne diskusjonen på enda? Er det ikke oppklart at det finnes to kjønn? Er det noen som har bestemt seg for å identifisere seg med en lampe, og nå forventer at det finnes 3 kjønn?

Skrevet

Stråmannsargumentasjon på sitt beste!

Bit ikke på det agnet, nei!

Ellers, ha en riktig god helg.

• Liker 1
Skrevet

Bryr meg heller ikke så mye, men min grense går når menn deltar som "kvinner" i idrett og skal inn i jentegarderober siden de "føler" at det er riktig. Er så mange skrullinger på twitter som provoserer frem denne debatten også, man tror nesten ikke det man ser..

Skrevet

Hva er kjønn egentlig?

• Liker 3
Skrevet (endret)
tonyv skrev (22 minutter siden):

Sier dere det samme om folk som har sex med barn? Jeg bare spør.. For dette er jo en debatt som først og fremst går på hva vi utsetter barn og unge for! 

En oppsiktsvekkende andel av unge jenter som vil/ har byttet kjønn, har faktisk autismespekterforstyrrelser, når de først blir undersøkt! Er ikke dette latterlig kvinnehelsepolitikk, så vet ikke jeg? I dagens samfunn blir altså gutter diagnostisert med autismespekterforstyrrelser ved skolestart/småskolealder.. mens jenter blir kjønnslemlestet? Og langt flere angrer når alt er for sent, for ikke å snakke om mørketallene her?

Denne debatten handler ikke om at «alle bør få være som de vil, jeg bryr meg ikke»! Hvis du ikke bryr deg, så er du en morbid jævel!

Beklager, men hva har "folk som har sex med barn" (det heter å begå overgrep mot barn, ikke å "ha sex med barn") å gjøre med kjønnsinkongruens?

Hva mener du med:

"Hvis de kan få deg til å tro, og si høyt, at det finnes flere enn to kjønn.. da kan de få deg til å tro hva som helst. Og det er poenget."

Hvem er "de?" For øvrig er det mer enn to kjønn. Det det virker som om du går løs på transgutter av en eller annen uforståelig grunn. Barn som sliter med kjønnsinkongruens skal man ta på alvor. Jeg forstår bekymringen din rundt det at noen unge får følger som er irreversible ved behandling, men løsningen kan umulig være å nekte alle behandling.

Transproblematikk i dag er på det nivået homoproblematikk var for femti år siden: det var grunnleggende feil at noen elsket noen av det samme kjønn. I dag er det stort sett uproblematisk for de fleste, og jeg håper at vi om femti år er der at transfolk blir akseptert på samme måte.

Det er faktisk ikke mer enn noen år siden at staten krevde at man skulle steriliseres for å få lov til å skifte juridisk kjønn. Kanskje lovendringen gjør at færre føler at de må "kjønnslemlestes" for å få lov til å ha det juridiske kjønnet de føler seg som?

Endret av Hansehan
feil ord
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Cecilie Sadberg skrev (14 minutter siden):

Holder denne diskusjonen på enda? Er det ikke oppklart at det finnes to kjønn? Er det noen som har bestemt seg for å identifisere seg med en lampe, og nå forventer at det finnes 3 kjønn?

Føler du deg festlig når du sammenligner ikke-binære med en lampe?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg vet egentlig ikke hva jeg er, jeg ble født med vagina, men i hele barndommen levde jeg som gutt, bortsett fra de gangene min mor tvang meg til å gå med kjole, til store protester fra min side, jeg begynte faktisk i korpset fordi da fikk jeg gå med bukse på 17. mai. Når jeg kom i puberteten resignerte jeg og prøvde i flere perioder å være feminin, i 7. klasse lot jeg håret gro til langt, hatet det, i 8. ble det kort igjen. Ble etter hvert sammen med bestekompisen min, vi har nå vært gift i 25 år, men er mer kompiser enn kjærester, vi har mange felles interesser da, jakt, fiske, friluftsliv, skyting, mekking og sånt, eneste «feminine» interessen jeg har er strikking. Men det er ganske behagelig at vi begge har mannlig standard på husarbeid😂. Hadde jeg vært ung idag hadde jeg nok definert meg som ikke-binær, men det var ikke noe som het det når jeg var ung dessverre. Det som er slitsomt er det er forventet å skulle fungere i «kvinnefellesskap» fordi jeg skjønner ikke de kvinnelige sosiale kodene, jeg fungerer mye bedre blant menn, for der skjønner jeg «kodene».

Håper jeg blir mann igjen i mitt neste liv.

Endret av Bolla2
  • Liker 5
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...