AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #1 Del Skrevet 4. november 2022 Skriver dette på foreldre og barn da dette gjelder foreldre og barn, selv om det også har med økonomi å gjøre. hvis barnet ditt får hjelpestønad fra nav (uavhengig av grunn) det kan være adhd eller andre ting. Så må dere melde inn skade til forsikringsselskapet om dere har Barne og ungdomsforsikring. De gir nemlig utvidet utbetaling om barnet har innvilget hjelpestønad fra nav. Vi har nettopp meldt inn da vårt barn har adhd. Fikk utbetalt over 100.000 Disse pengene kommer godt med. Husk å søke innen 1 år etter diagnosen Anonymkode: 32e32...5fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #2 Del Skrevet 4. november 2022 Takk for tips! Jeg vet ikke om vår forsikring dekker vårt barns diagnose, men det skal jeg sjekke ut fortløpende. Anonymkode: 05769...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #3 Del Skrevet 4. november 2022 Det er bare noen få av selskapene som gjør dette. Anonymkode: 87072...080 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #4 Del Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er bare noen få av selskapene som gjør dette. Anonymkode: 87072...080 De dekker utvidet hjelpestønad - uavhengig av diagnose Anonymkode: 32e32...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #5 Del Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for tips! Jeg vet ikke om vår forsikring dekker vårt barns diagnose, men det skal jeg sjekke ut fortløpende. Anonymkode: 05769...960 De dekker ikke diagnose, de dekker utvidet hjelpestønad. Men da må du ha innvilget hjelpe stønad fra nav før du søker Anonymkode: 32e32...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #6 Del Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De dekker utvidet hjelpestønad - uavhengig av diagnose Anonymkode: 32e32...5fa Nei, alle gjør ikke det. Jeg har barn med hjelpestønad sats 2 og en utvidet barneforsikring i Storebrand som ikke dekker noe som helst i den forbindelse. Det er ikke uvanlig. Det er selvsagt helt riktig at man bør undersøke vilkårene i barneforsikringen man måtte ha om ens barn får innvilget hjelpestønad. Anonymkode: 87072...080 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #7 Del Skrevet 4. november 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, alle gjør ikke det. Jeg har barn med hjelpestønad sats 2 og en utvidet barneforsikring i Storebrand som ikke dekker noe som helst i den forbindelse. Det er ikke uvanlig. Det er selvsagt helt riktig at man bør undersøke vilkårene i barneforsikringen man måtte ha om ens barn får innvilget hjelpestønad. Anonymkode: 87072...080 Stemmer, det er ikke så mange forsikringer som gjør det faktisk, i alle fall var det ikke det da jeg fikk barn for 12 år siden. Vi har mye bokstavdiagnoser i familien, så vi gikk spesifikt etter dette. Anonymkode: 31c7a...86c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #8 Del Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Stemmer, det er ikke så mange forsikringer som gjør det faktisk, i alle fall var det ikke det da jeg fikk barn for 12 år siden. Vi har mye bokstavdiagnoser i familien, så vi gikk spesifikt etter dette. Anonymkode: 31c7a...86c Dette er ganske nytt etter 2019 Anonymkode: 32e32...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #9 Del Skrevet 5. november 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Dette er ganske nytt etter 2019 Anonymkode: 32e32...5fa Det var da noen som hadde det i 2010 også. Men hvis det er flere nå så er jo det flott for de som trenger det. Anonymkode: 31c7a...86c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #10 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): De dekker utvidet hjelpestønad - uavhengig av diagnose Anonymkode: 32e32...5fa Ikke alle gjør det. Har søkt. Og ringt. Og lest avtal3n. Vi har ikke den billigste forsikringen Anonymkode: d0c55...8fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #11 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei, alle gjør ikke det. Jeg har barn med hjelpestønad sats 2 og en utvidet barneforsikring i Storebrand som ikke dekker noe som helst i den forbindelse. Det er ikke uvanlig. Det er selvsagt helt riktig at man bør undersøke vilkårene i barneforsikringen man måtte ha om ens barn får innvilget hjelpestønad. Anonymkode: 87072...080 Storebrand vi har også. Har høyere hj sats også. Anonymkode: d0c55...8fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 5. november 2022 #12 Del Skrevet 5. november 2022 Hvilket forsikringsselskap har dere som har fått dette da ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #13 Del Skrevet 5. november 2022 Vi fikk også nylig utbetaling. Har hjelpestønad sats 3,fikk en veldig fin utbetaling av Sparebank 1/ fremtind. Anonymkode: 80e16...84e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #14 Del Skrevet 5. november 2022 Tror de fleste selskap har dette,noen få som ikke har.Trenger ikke diagnose. Bare du har hjelpestønad. Bare å sende kopi av vedtaket fra Nav. Feks sats 1 gir utbetaling på 30% av 1G, sats 2 40% av G og sats 3 60% av G,sats 4 gir 100% av G. De utbetaler for hele perioden Du har fått vedtak på av Nav,men maks 5 år. Anonymkode: 80e16...84e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #15 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tror de fleste selskap har dette,noen få som ikke har.Trenger ikke diagnose. Bare du har hjelpestønad. Bare å sende kopi av vedtaket fra Nav. Feks sats 1 gir utbetaling på 30% av 1G, sats 2 40% av G og sats 3 60% av G,sats 4 gir 100% av G. De utbetaler for hele perioden Du har fått vedtak på av Nav,men maks 5 år. Anonymkode: 80e16...84e Ja jeg leste at det er maks 5 år. Men er det til barnet er 18? Ikke etter ? Anonymkode: 32e32...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #16 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja jeg leste at det er maks 5 år. Men er det til barnet er 18? Ikke etter ? Anonymkode: 32e32...5fa Til 18 år ja. Anonymkode: 80e16...84e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomstertapet Skrevet 21. november 2024 #17 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (På 5.11.2022 den 9.01): Vi fikk også nylig utbetaling. Har hjelpestønad sats 3,fikk en veldig fin utbetaling av Sparebank 1/ fremtind. Anonymkode: 80e16...84e Jeg har akkurat søkt om det samme til samme selskap på sats 2. Hvor lang saksbehandlingstid har de? Fikk beskjed om at vi får høre mer om saksbehandlingstid i neste uke. Har lastet opp alt av dokumentasjon i søknaden så det skal jo ikke være så komplisert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomstertapet Skrevet 21. november 2024 #18 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (På 4.11.2022 den 18.35): Skriver dette på foreldre og barn da dette gjelder foreldre og barn, selv om det også har med økonomi å gjøre. hvis barnet ditt får hjelpestønad fra nav (uavhengig av grunn) det kan være adhd eller andre ting. Så må dere melde inn skade til forsikringsselskapet om dere har Barne og ungdomsforsikring. De gir nemlig utvidet utbetaling om barnet har innvilget hjelpestønad fra nav. Vi har nettopp meldt inn da vårt barn har adhd. Fikk utbetalt over 100.000 Disse pengene kommer godt med. Husk å søke innen 1 år etter diagnosen Anonymkode: 32e32...5fa Innen 1 år etter diagnose? Det kan jo ikke stemme? Mener du innen et år etter vedtak? Vi har hatt diagnose i hus i over 6 år men først nå vi søkte om hjelpestønad, men står ikke noe om at det er frist om det. Ikke sikkert en søker om hjelpestønad med en gang, vi visste ikke om dette med forsikring og hjelpestønad før nylig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #19 Del Skrevet 21. november 2024 Vi fikk for 5 år i sin tid fra forsikring her for en del år siden. Fikk og etter en stund en stor utbetaling også siden diagnose fortsatt stod Anonymkode: b3dd5...f57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomstertapet Skrevet 21. november 2024 #20 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Vi fikk for 5 år i sin tid fra forsikring her for en del år siden. Fikk og etter en stund en stor utbetaling også siden diagnose fortsatt stod Anonymkode: b3dd5...f57 Fikk dere 5 år fra forsikringa i en og samme slengen? Står i vedtaket at de skal vurdere på nytt på senere tidspunkt, jeg er usikker på om det er vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå