Gå til innhold

Fortelle at jeg liker henne eller ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble litt kjent med en pen kvinne litt før jeg sluttet i min tidligere jobb. Vi har hatt sporadisk kontakt fordi min nye jobb er litt relatert til hennes.

Det er litte vanskelig å lese henne. Gir ofte komplimang til henne relatert til jobben hun gjør. Litt sosiale komplimang. Hun virker ikke som hun er interessert, men liker å snakke med meg. Kontakten vår er trolig litt for sporadisk til at hun tenker så mye på meg. Kanskje er hun litt for pen.

Vil det være dumt å fortelle henne at jeg liker henne? Eller er like greit å i alle fall prøve?

Anonymkode: 9a0bc...b49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke prøve? Det verste som skjer er at du ikke kommer noe lengre enn hvor du er nå? 

Anonymkode: 51372...8e8

• Liker 2
Skrevet

Det høres ikke ut som hun er interessert, vanskelig å si hvordan hun vil reagere om du sier at du liker henne. Noen blir sinte, andre synes det er greit.

Håpet ditt må eventuelt være at hun blir interessert om hun finner ut at du liker henne.

Anonymkode: 39ce0...90d

Skrevet

Be henne på date. Hva har du å tape? Avslag er bedre enn å ikke våge, og kanskje gå glipp av noe fint. 

Anonymkode: b83b9...f0b

• Liker 2
Skrevet

Bare ikke gjør det over melding og holde teksting til absolutt minimum. Med mindre du vil at resten av verden skal vite hva du driver med.

Anonymkode: 0fca8...307

Gjest Some guy
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ble litt kjent med en pen kvinne litt før jeg sluttet i min tidligere jobb. Vi har hatt sporadisk kontakt fordi min nye jobb er litt relatert til hennes.

Det er litte vanskelig å lese henne. Gir ofte komplimang til henne relatert til jobben hun gjør. Litt sosiale komplimang. Hun virker ikke som hun er interessert, men liker å snakke med meg. Kontakten vår er trolig litt for sporadisk til at hun tenker så mye på meg. Kanskje er hun litt for pen.

Vil det være dumt å fortelle henne at jeg liker henne? Eller er like greit å i alle fall prøve?

Ikke fortell noe som helst i den retningen. Det du kan gjore er å få en kopis eller ei vennine fra jobben til å fortelle henne sånn, randomly, en dag at «ja han per fra jobben syns du er kul/pen/søt» etc. Uten noe mer. Men ikke finn på å gjore det selv. 

Finn en unnskylding for å ta en kopp kakao etter jobben på kafeen for å snakke over noe jobb relatert. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hun virker ikke som hun er interessert

Ja det vil være dumt. Dumt fordi dere har jobbkontakt og dumt fordi det er upassende. Enda dummere når du ikke har noen trygge indikasjoner på at hun er interessert i deg. 

Anonymkode: 91898...dd3

Skrevet

Nei ikke gjør det, det er det dummeste du kan gjøre akk nå. Det virker ikke som om dere er godt kjent og du vet ikke hvor du har henne. For meg virker det kanskje som om du kun liker hvordan hun ser ut, og når du forteller henne at du liker henne er det sånn Huh? Hun kommer bare til å bli forvirra og føle seg presset. Bare ta det rolig, snakk mer med henne som venn, spør om hun vil finne på noe og la henne fortelle deg at hun liker deg først, ikke rush.

Anonymkode: b847e...9b7

Gjest AprilRyan
Skrevet
Some guy skrev (54 minutter siden):

Ikke fortell noe som helst i den retningen. Det du kan gjore er å få en kopis eller ei vennine fra jobben til å fortelle henne sånn, randomly, en dag at «ja han per fra jobben syns du er kul/pen/søt» etc. Uten noe mer. Men ikke finn på å gjore det selv. 

Finn en unnskylding for å ta en kopp kakao etter jobben på kafeen for å snakke over noe jobb relatert. 

Huff, jeg skjønner ikke hvorfor andre skal gjøre det. Da jeg var yngre fikk jeg vite av andre at en fyr likte meg. Jeg synes ikke at det var positivt.

Det er bedre å gjøre det selv for det gir et bedre inntrykk enn at man skal sende andre til å gjøre det. Jeg hadde skjønt det om man var tenåring, men voksne mennesker bør kunne gjøre sånt selv.

Skrevet

Tror nok det blir veldig overveldende om du skulle ha bedt henne ut på date allerede, når kontakten dere har ikke er helt der enda. 

Skrevet

Ville i utgangspunktet ikke sagt til en dame at jeg liker henne. Bedre å vise det.

Skrevet (endret)
Some guy skrev (1 time siden):

Jepp, dette funker! …på ungdomsskolen, ikke blant voksne mennesker.

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ja det vil være dumt. Dumt fordi dere har jobbkontakt og dumt fordi det er upassende. Enda dummere når du ikke har noen trygge indikasjoner på at hun er interessert i deg. 

Anonymkode: 91898...dd3

Det er en fjern jobbrelasjon og virker ikke spesielt problematisk i dette caset. Personlig mener jeg at det er bare å hoppe i det. Hadde jeg skullet vente på (det jeg tror er) signaler, hadde jeg sannsynligvis vært singel enda etter 40 år.

Du behøver jo ikke si at du liker henne. Spør om dere skal ta en kopp kaffe eller en øl/vin, og ta det derfra. Da finner du fort ut om kjemien er der.

Endret av Jdz
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skjer om du sier «jeg er interessert» og hun svarer «Jeg er det ikke»?

Klarer du la være å velge å bli passiv-agressiv eller masete? Klarer du opprettholde sosial og profesjonell kontakt uten å velge å velge å fremstå klagende, fornærma, snurt, sur etc? Eller vil du velge å late som om du føler verden skylder deg til et ja, eller i det minste et «beklager» fordi hun ikke er gira?

Om du er et menneske som velger å håndtere avslag som et oppegående menneske? Kjør på. Dersom ikke? Hold deg singel til du har lært det. Og ikke gjør tilnærmelser før du mentalt er mer oppegående.

Anonymkode: 556dd...7d2

Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg ville forresten ikke gått rundt og vært "venner" i en evighet mens du håpet på noe mer. Det er egentlig bedre å bare gjøre en tilnærming nå enn å gå rundt i måneder, år og håpe at hun oppdager deg.

Det er også et godt poeng i forhold til hvordan du vil reagere på en avvisning, for om du viser interesse for henne på en eller annen måte så må du også tåle en eventuell avvisning.

Skrevet

Det som gjør saken litt ekstra komplisert er at vi bor et stykke unda hverandre. Så jeg kan dessverre ikke be henne ut på en kaffe eller kakao for å diskutere jobb. Ellers så hadde jeg gjort det først.

Vet jeg skal greie å takle nei om jeg får det. Vi karer må jo ofte få noen nei for å få et ja i forhold til slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...