AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #21 Skrevet 5. november 2022 Daria skrev (5 minutter siden): Du har kanskje ikke så mye erfaring med jobbsøking? Ting tar tid, som regel mer enn man tror og blir forespeilet, og masing gir aldri et godt inntrykk. At man får et spørsmål, betyr ikke at man skal brette ut alle detaljer usjenert og ukritisk, sosiale antenner og normale grenser er en god ting, og noe av det man ser etter et intervju. (Og hvordan vet du at dette var grunnen, hvis de unngår deg og ikke svarer på henvendelser...?). Klokkeslett eller tidspunkt. Siden du tydeligvis er så opptatt av at man skal skrive korrekt. Herregud les:) De sa det selv, slik jeg skreiv! Anonymkode: 1549a...a69 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #22 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk, du er god Jeg har aldri opplevd noe problem med det jeg har fortalt. Til dere som "angriper" meg, jeg hadde rett. De løy og unngikk meg. De gav falske forhåpninger, de sa de skulle ringe og ga tidslett, men ringte aldri, de sa at de skal sende meg arbeidsbeskrivelse og det skjedde aldri. Så synes jeg er flink som spurte og det jeg tenkte om dem er på sin plass. Er det en oppførsel av en arbgiver? Nei, lite voksent av dem, misbruk av tid. Hadde jeg ikke ringt hadde jeg fortsatt levd på at de er "opptatt" og skal ringe og sende kontrakt. Seff, er en "desperat", har ikke dere regninger å betale eller? Ingen økonomiske forpliktelser? Eller skal jeg løpe til nav så dere kan "angripe" meg mer? Er glad jeg ikke skal ha med slike å gjøre. Anonymkode: 1549a...a69 De sa at de skulle sende deg kontrakt? Så de fortalte deg at du hadde fått jobben? Anonymkode: ef3ff...e2b
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #23 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De sa at de skulle sende deg kontrakt? Så de fortalte deg at du hadde fått jobben? Anonymkode: ef3ff...e2b Ja, og under samme samtale ba de om politiattest og det skaffet jeg. Anonymkode: 1549a...a69
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #24 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det var slik jeg tenkte. De unngikk meg. De likte ikke at jeg var ærlig om en situasjon som har skjedd meg tidligere i livet som jeg er ferdig med for lengst! Ble straffa for å være ærlig. Tross jeg er dyktig i til den jobben. Så til alle dere som mente at det var meg, nei, det var dem!! Anonymkode: 1549a...a69 Ble straffet? Hadde de lovet deg jobben men trakk det tilbake? Anonymkode: ad3de...1b7 1
ThathaGabor Skrevet 5. november 2022 #25 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk, du er god Jeg har aldri opplevd noe problem med det jeg har fortalt. Til dere som "angriper" meg, jeg hadde rett. De løy og unngikk meg. De gav falske forhåpninger, de sa de skulle ringe og ga tidslett, men ringte aldri, de sa at de skal sende meg arbeidsbeskrivelse og det skjedde aldri. Så synes jeg er flink som spurte og det jeg tenkte om dem er på sin plass. Er det en oppførsel av en arbgiver? Nei, lite voksent av dem, misbruk av tid. Hadde jeg ikke ringt hadde jeg fortsatt levd på at de er "opptatt" og skal ringe og sende kontrakt. Seff, er en "desperat", har ikke dere regninger å betale eller? Ingen økonomiske forpliktelser? Eller skal jeg løpe til nav så dere kan "angripe" meg mer? Er glad jeg ikke skal ha med slike å gjøre. Anonymkode: 1549a...a69 Da høres det ut som de ikke helt klarte å håndtere ærligheten din. Kjipt, men det skjer ofte. Jeg er veldig for at man skal være ærlig. Men det kan være noe å vente til du får et konkret jobbtilbud for å fortelle det du mener de burde være obs på. Da slipper du å åpne deg opp for så mange.
Queen94 Skrevet 5. november 2022 #26 Skrevet 5. november 2022 Tenker en ting er at du ikke er aktuell for dem noe som er helt ok. Men det er helt sykt hvor uprofesjonelle de er, de kan da svare deg og bli ferdig. Hva er dette for noe tull? De kaster bort din tid og energi. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #27 Skrevet 5. november 2022 Queen94 skrev (1 time siden): Tenker en ting er at du ikke er aktuell for dem noe som er helt ok. Men det er helt sykt hvor uprofesjonelle de er, de kan da svare deg og bli ferdig. Hva er dette for noe tull? De kaster bort din tid og energi. Takk, endelig noen tok poenget! Anonymkode: 1549a...a69
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #28 Skrevet 5. november 2022 ThathaGabor skrev (3 timer siden): Da høres det ut som de ikke helt klarte å håndtere ærligheten din. Kjipt, men det skjer ofte. Jeg er veldig for at man skal være ærlig. Men det kan være noe å vente til du får et konkret jobbtilbud for å fortelle det du mener de burde være obs på. Da slipper du å åpne deg opp for så mange. Ja, nå vet jeg det. Trodde jeg handlet med voksne folk. Anonymkode: 1549a...a69 1 1
Queen94 Skrevet 5. november 2022 #29 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk, endelig noen tok poenget! Anonymkode: 1549a...a69 Men jeg opplevde noe lignende i sommer. Søkte jobb og var på intervju. De sa du hører fra oss innen 3 dager jobben er så å si din. Men hørte aldri noe og de damene tok ferie. Jeg ventet og ringte kontoret men de sa da er du ikke aktuell. Plutselig ringer de meg for noen uker siden og gir meg jobben. De forteller at det har vært en travel periode med sykdom og underbemanning så ting har ikke gått som de håpet.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #30 Skrevet 5. november 2022 Queen94 skrev (7 minutter siden): Men jeg opplevde noe lignende i sommer. Søkte jobb og var på intervju. De sa du hører fra oss innen 3 dager jobben er så å si din. Men hørte aldri noe og de damene tok ferie. Jeg ventet og ringte kontoret men de sa da er du ikke aktuell. Plutselig ringer de meg for noen uker siden og gir meg jobben. De forteller at det har vært en travel periode med sykdom og underbemanning så ting har ikke gått som de håpet. Så bra det ordnet seg for deg😊 Jeg begynte nesten å flytte på meg, for de sa jo nærme jo bedre og fortere vil det bli å starte. Begynte å tenke hvordan jeg skal gjøre det mtp barn, kjøring, henting osv Men la oss si de ringer om noen uker slik ditt tilfelle, noe de neppe kommer til p gjøre, da takker jeg selvfølgelig nei. Så umodent og uprofesjonell behandling har jeg aldri vært borti. Tenk at å ha henne til sjef, unngår deg, svarer aldri, legger på, gir falske forhåpninger, lyver osv. Anonymkode: 1549a...a69 1
NiceOrNothing Skrevet 5. november 2022 #31 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja, nå vet jeg det. Trodde jeg handlet med voksne folk. Anonymkode: 1549a...a69 Høres ut som et useriøst firma 🙈. Lurer veldig på hva som var case’n du følte du måtte være ærlig om? Kjipt nå i ettertid å ha fortalt , Mn blitt avvist
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #32 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja, og under samme samtale ba de om politiattest og det skaffet jeg. Anonymkode: 1549a...a69 Hæ? Men de kan ikke gi deg jobbe og så angre etterpå vel? Anonymkode: ef3ff...e2b
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #33 Skrevet 7. november 2022 Ts her! Jeg fikk mail av henne igjen om at hvis det blir noe annet ledig senere så kunne hun ta kontakt!!!!!!! HÆ! Jeg var jo uegnet rett før helgen og nå skal de plutselig ha meg HVIS noe blir ledig! I alle dager. Hva skal jeg svare til det? Anonymkode: 1549a...a69
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #34 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (På 4.11.2022 den 20.59): Det var slik jeg tenkte. De unngikk meg. De likte ikke at jeg var ærlig om en situasjon som har skjedd meg tidligere i livet som jeg er ferdig med for lengst! Ble straffa for å være ærlig. Tross jeg er dyktig i til den jobben. Så til alle dere som mente at det var meg, nei, det var dem!! Anonymkode: 1549a...a69 AnonymBruker skrev (På 4.11.2022 den 23.03): De spurte. Anonymkode: 1549a...a69 At de spør i en intervjusituasjon betyr ikke at det er smart å legge ut for mye private detaljer. Det de som potensiell arbeidsgiver ønsker å få vite er egentlig bare at du har håndtert en livskrise/sykdom/hva det måtte være, og nå er i en stabil livssituasjon. De fisker etter om du er en stabil arbeidstaker kun. Å overshare privatliv kan fort gi det motsatte inntrykket. AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ts her! Jeg fikk mail av henne igjen om at hvis det blir noe annet ledig senere så kunne hun ta kontakt!!!!!!! HÆ! Jeg var jo uegnet rett før helgen og nå skal de plutselig ha meg HVIS noe blir ledig! I alle dager. Hva skal jeg svare til det? Anonymkode: 1549a...a69 Det er en høflighetsfrase. På lik linje med ‘det er ikke deg, det er meg’ når en slår opp mot noen og vil gjøre det snilt. De forventer ikke noe svar. Send evt noe kort, saklig - ‘takk for beskjed.’ Norge er et lite land, og det er dumt å brenne broer helt med folk. Anonymkode: ca9a7...a89 4 1
ThathaGabor Skrevet 7. november 2022 #35 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ts her! Jeg fikk mail av henne igjen om at hvis det blir noe annet ledig senere så kunne hun ta kontakt!!!!!!! HÆ! Jeg var jo uegnet rett før helgen og nå skal de plutselig ha meg HVIS noe blir ledig! I alle dager. Hva skal jeg svare til det? Anonymkode: 1549a...a69 Du kan svare: Takk for det! Da hører jeg fra dere hvis det blir aktuelt. Kanskje de sier det for å være høflig. Eller tenker at du ikke passer akkurat til stillingen som er ledig nå, men kan være aktuell i noe annet. Men jeg hadde ikke akkurat holdt pusten mens jeg ventet. 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #36 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): At de spør i en intervjusituasjon betyr ikke at det er smart å legge ut for mye private detaljer. Det de som potensiell arbeidsgiver ønsker å få vite er egentlig bare at du har håndtert en livskrise/sykdom/hva det måtte være, og nå er i en stabil livssituasjon. De fisker etter om du er en stabil arbeidstaker kun. Å overshare privatliv kan fort gi det motsatte inntrykket. Altså - det er klokt å svare noe rundt, ikke gå i detaljer om privatliv. Understrek at dette er et etterlatt kapittel, og fortell heller evt litt i korte trekk om hva du har gjort for å håndtere situasjonen i ettertid. Da betrygger du dem på at du faktisk er kommet over ‘hva enn de spurte om’. Det er dette en potensiell arbeidsgiver forventer å høre. Ikke dyp ærlighet om noe som har vært vanskelig i ditt liv. Går du innpå det, vil det for intervjuer fort oppfattes som om dette er noe som fremdeles opptar og gnager deg. Anonymkode: ca9a7...a89 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #37 Skrevet 7. november 2022 Jeg er ansvarlig for ansettelser der jeg jobber. Ved sist ansettelse fikk vi inn nesten 200 søknader for en 20 % stilling. Vi sendte ut svar til alle som hadde sendt søknad, 4 arbeidsdager etter søknadsfristen. Likevel fikk vi et par "kjeftemailer" på hvorfor vi var så sene å "gidde å svare de" med tilhørende meninger om hvor utrolig useriøse vi var. Det var en liten håndfull vi var glad vi ikke gikk videre med for så si det sån. Anonymkode: c5657...4b8 2 1
Queen94 Skrevet 7. november 2022 #38 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her! Jeg fikk mail av henne igjen om at hvis det blir noe annet ledig senere så kunne hun ta kontakt!!!!!!! HÆ! Jeg var jo uegnet rett før helgen og nå skal de plutselig ha meg HVIS noe blir ledig! I alle dager. Hva skal jeg svare til det? Anonymkode: 1549a...a69 Eh hva?? Hvordan tenker de??
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #39 Skrevet 7. november 2022 On 11/4/2022 at 6:04 PM, AnonymBruker said: Skjønner ikke hvor det gikk galt. Sendt dem mail og sa ifra hvis de ikke vil ha meg vil jeg de skal være ærlig så jeg ikke får falske forhåpninger. De har ikke svart enda. Anonymkode: 1549a...a69 Å hjelp, du skrev ikke faktisk det? Der kan du ha spolert dine sjanser. On 11/5/2022 at 11:46 PM, Queen94 said: Men jeg opplevde noe lignende i sommer. Søkte jobb og var på intervju. De sa du hører fra oss innen 3 dager jobben er så å si din. Men hørte aldri noe og de damene tok ferie. Jeg ventet og ringte kontoret men de sa da er du ikke aktuell. Plutselig ringer de meg for noen uker siden og gir meg jobben. De forteller at det har vært en travel periode med sykdom og underbemanning så ting har ikke gått som de håpet. For noen folk, gir ikke akkurat godfølelsen å få jobben sånn. "Det gikk ikke som vi håpet, så da får vi ta deg likevel". Huff, vet jamen ikke hva jeg hadde svart til et sånt tilbud. Anonymkode: ea63b...7c6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå