Gå til innhold

Nye potensiell arbeidsplass svarer ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en fin samtale med dem, leverte all papirer, attest osv

De sa at det er flere stilling ledig osv

Nå svarer de ikke, føler de unngår meg. Sier de skal ringe meg opp så gjør de aldri det.

Skjønner ikke hvor det gikk galt. Sendt dem mail og sa ifra hvis de ikke vil ha meg vil jeg de skal være ærlig så jeg ikke får falske forhåpninger. De har ikke svart enda.

Trodde de var seriøse og jeg er allerede i flytteprosessen, ikke bare kun pga dem, men kjekt om jeg kunne fått jobben. 

Anonymkode: 1549a...a69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ikke gå ut fra at du har fått jobb bare fordi du har hatt et intervju du følte gikk bra? Og å mase i etterkant gjør det bare verre, det høres ut som om du har gitt uttrykk for at du tar det personlig også.

Det beste er å glemme det, lære av det og så søke andre jobber hvis du virkelig (!!!) er i ferd med å flytte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Nå svarer de ikke, føler de unngår meg. Sier de skal ringe meg opp så gjør de aldri det.

Skjønner ikke hvor det gikk galt. Sendt dem mail og sa ifra hvis de ikke vil ha meg vil jeg de skal være ærlig så jeg ikke får falske forhåpninger. De har ikke svart enda.

Trodde de var seriøse og jeg er allerede i flytteprosessen, ikke bare kun pga dem, men kjekt om jeg kunne fått jobben. 

Pga den eposten så er det rimelig å tro at den jobben går i vasken.. 

Anonymkode: 65fd7...37b

• Liker 28
  • Nyttig 2
Skrevet

Å mase sånn som du har gjort var nok ikke akkurat et sjakktrekk. Det kan ta tid å få svar. Hvor lenge er det siden intervjuet? Dumt å anta noe som helst bare på bakgrunn av hvordan intervjuet gikk 

Anonymkode: 0117c...187

• Liker 7
Skrevet

Det var slik jeg tenkte. De unngikk meg. De likte ikke at jeg var ærlig om en situasjon som har skjedd meg tidligere i livet som jeg er ferdig med for lengst! 

Ble straffa for å være ærlig. Tross jeg er dyktig i til den jobben. Så til alle dere som mente at det var meg, nei, det var dem!! 

Skrevet

Ehh.. du virker jo litt... spesiell.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan si at jeg har søkt jobber siden 2011 og og folk er ikke flinke til å gi beskjed...jeg har levert så utrolig mange cv og søknader...de fleste gir ikke beskjed tilbake.. ikke engang takk for at du søkte.. eller at stillingen np er tatt...

Tilogmed vært på flere intervjuer der vi fikk beskjed om å få svar innom den uka ..det gikk 2 uker og hørte ikke noe..til jeg sendte mail og forhørte meg..

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det var slik jeg tenkte. De unngikk meg. De likte ikke at jeg var ærlig om en situasjon som har skjedd meg tidligere i livet som jeg er ferdig med for lengst! 

Ble straffa for å være ærlig. Tross jeg er dyktig i til den jobben. Så til alle dere som mente at det var meg, nei, det var dem!! 

I alle dager. Snakket du sånn til de også eller?

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke alltid man får svar på søknader desverre. Siden du sendte  de den eposten kan du nok rekne med at jobben har gått rett i vasken uansett🙈har du sendt de mange eposter? 

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor drar du ikke bare dit da?? Og snakker med dem 

Anonymkode: 544ca...c60

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I alle dager. Snakket du sånn til de også eller?

De spurte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du virkelig klart å overshare allerede i et jobbintervju..? Det sier jo litt om dømmekraft og hvordan du fungerer som person.

Anonymkode: ec684...72a

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor drar du ikke bare dit da?? Og snakker med dem 

Anonymkode: 544ca...c60

Jeg støtter dette! Synes du skal dra dit, og kreve og få snakke med sjefen for å få en forklaring 😏

Anonymkode: 5085d...001

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

De spurte.

Å dele for mye er ikke noe smart på intervju altså… selv om de spør. 

• Liker 4
Skrevet

Etter en slik E-post hadde du hvertfall ikke blitt ansatt hos meg. 

Anonymkode: fbea0...78c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Etter en slik E-post hadde du hvertfall ikke blitt ansatt hos meg. 

Anonymkode: fbea0...78c

Like så:)

Hvert fall

• Liker 1
Skrevet

Nå synes jeg ikke at det var mye konstruktivt her på tråden. Tenk litt dere om før dere svarer… :)

Til TS: Det er sjeldent bra å mase for mye. Så neste gang du søker en stilling, kan du ringe opp med oppfølgingsspørsmål om prosessen videre. Når arbeidsgiveren ser for seg at intervjurundene skal starte og når man kan forvente en beslutning til egnet kandidat når intervjuene er ferdige. Så slipper du å lure på eller sende så mange e-poster. Det kan nok hende at de ikke har et svar ennå eller kan det være sykdom i personal, osv. som gjør at prosessen stopper opp. Masse lykke til med jobbsøkingen! :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Heter du Laila?

Anonymkode: 71b19...d2a

• Liker 2
Skrevet
ThathaGabor skrev (1 time siden):

Nå synes jeg ikke at det var mye konstruktivt her på tråden. Tenk litt dere om før dere svarer… :)

Til TS: Det er sjeldent bra å mase for mye. Så neste gang du søker en stilling, kan du ringe opp med oppfølgingsspørsmål om prosessen videre. Når arbeidsgiveren ser for seg at intervjurundene skal starte og når man kan forvente en beslutning til egnet kandidat når intervjuene er ferdige. Så slipper du å lure på eller sende så mange e-poster. Det kan nok hende at de ikke har et svar ennå eller kan det være sykdom i personal, osv. som gjør at prosessen stopper opp. Masse lykke til med jobbsøkingen! :)

Takk, du er god :)

Jeg har aldri opplevd noe problem med det jeg har fortalt. 

Til dere som "angriper" meg, jeg hadde rett. De løy og unngikk meg. De gav falske forhåpninger, de sa de skulle ringe og ga tidslett, men ringte aldri, de sa at de skal sende meg arbeidsbeskrivelse og det skjedde aldri. Så synes jeg er flink som spurte og det jeg tenkte om dem er på sin plass. Er det en oppførsel av en arbgiver? Nei, lite voksent av dem, misbruk av tid. Hadde jeg ikke ringt hadde jeg fortsatt levd på at de er "opptatt" og skal ringe og sende kontrakt. 

Seff, er en "desperat", har ikke dere regninger å betale eller? Ingen økonomiske forpliktelser? Eller skal jeg løpe til nav så dere kan "angripe" meg mer?

Er glad jeg ikke skal ha med slike å gjøre.

• Nyttig 2
Skrevet

Du har kanskje ikke så mye erfaring med jobbsøking? Ting tar tid, som regel mer enn man tror og blir forespeilet, og masing gir aldri et godt inntrykk. At man får et spørsmål, betyr ikke at man skal brette ut alle detaljer usjenert og ukritisk, sosiale antenner og normale grenser er en god ting, og noe av det man ser etter et intervju. (Og hvordan vet du at dette var grunnen, hvis de unngår deg og ikke svarer på henvendelser...?).

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De gav falske forhåpninger, de sa de skulle ringe og ga tidslett, men ringte aldri, de sa at de skal sende meg arbeidsbeskrivelse og det skjedde aldri.

Klokkeslett eller tidspunkt. Siden du tydeligvis er så opptatt av at man skal skrive korrekt.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...