AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #1 Skrevet 4. november 2022 Jeg tror ikke jeg har sett en eneste amerikansk film det siste tiåret som ikke har vært SØPPEL. Det gjelder både Hollywood- og indiefilmer. Alt er drit, og jeg har sett nesten alle gamle amerikanske filmer som er verdt å se, så nå er det bare å gi opp filmer fra USA. Dere som har gjort det samme, hvilke land ser dere til for kvalitetsfilmer? Anonymkode: b5063...de4 2
Nattens rytter Skrevet 4. november 2022 #2 Skrevet 4. november 2022 Eg kikkar på mykje kinesiske og koreanske TV-serier, japansk taiga likar eg òg. https://mydramalist.com/14324-six-flying-dragons https://mydramalist.com/9025-nirvana-in-fire https://mydramalist.com/28565-the-tale-of-yanxi-palace https://mydramalist.com/28674-joy-of-life 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #3 Skrevet 4. november 2022 Japansk, koreansk, tysk, noen spanske og franske. Hollywood har ikke kommet med noe nytt siden 1990-tallet... Anonymkode: 3423d...e30
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #4 Skrevet 4. november 2022 Jeg ser gamle indiske kjærlighetsfilmer Og så står jeg i stua og blir med når det er tid for å synge og danse Anonymkode: 4aa66...866 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #6 Skrevet 5. november 2022 Korea for det meste,masse fantastisk derfra. Men ser endel amerikanske filmer jeg liker også. Mange indiefilmer som ikke har hollywood preget, man må bare lete litt. Anonymkode: 8a3ae...038
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #7 Skrevet 5. november 2022 Forholder meg ikke til nasjonalitet. Men til filmkvalitet. Research. Om du har sett for mye film, blir du ikke nullstilt fordi om språket er fremmed. Smaken din bestemmer sjangeren uansett. Actionlysten? Prøv RRR fra India. Horror? Prøv Medium fra Thailand. Mystery? Spanske Pans Labyrinth. Romanse: Min favoritt er franske Amèlie. Anonymkode: f2105...2a5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #8 Skrevet 5. november 2022 Jeg er veldig glad i engelske filmer og serier. Anonymkode: 12890...cb2 1
Gjest Ms Baxter Skrevet 5. november 2022 #10 Skrevet 5. november 2022 Ser mye fra England nå, men syns det er fortsatt noe bra fra Amerika og😅
Melpomene Skrevet 5. november 2022 #11 Skrevet 5. november 2022 Jeg ser film fra hele verden, men kanskje især tysk, britisk, fransk, koreansk, japansk og ikke minst samproduksjoner fra flere land. Jeg liker godt det jeg har sett så langt av Greek Weird Wave, og det har vært mye god film fra Island og Danmark i de siste årene. Synes også det har kommet flere svært interessante produksjoner ut av andre regioner med tradisjonelt mindre filmproduksjon i de siste årene, som feks land i midt-østen, Georgia og Vietnam. Det sagt, jeg har på ingen måte "gitt opp" amerikansk film Hvis du ser mye film høres det rart ut om du ikke har sett en eneste en du har likt på 15 år, særlig med tanke på hvor mye som er utgitt i denne perioden. Og hvordan definerer du "søppel"? Du sier ingenting om hva du har sett eller hva du liker, ei heller hva som er "galt" med amerikansk film, og bredden i amerikansk film er såpass stor at dersom du ikke kan finne noe som helst du liker på 15 år er jeg nesten mer tilbøyelig til å tenke at du kanskje ikke egentlig er så glad i film? Eller som en bruker over foreslår, kanskje brent ut av overkonsum? Eller er det språket som skaper problemer? Personlig synes jeg dette høres ganske hyperbolsk ut, og uten litt mer kontekst blir det vanskelig å gi noen gode tips egentlig 🤷♂️ 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #12 Skrevet 7. november 2022 Hovedsaklig Øst-Europa. Anonymkode: f4405...6c5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #13 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (På 4.11.2022 den 21.50): Swaziland Anonymkode: 4b330...8a2 Har Eswatini egen filmproduksjon altså? Hadde trodd de eventuelt produserte i Joburg, men må innrømme at jeg trodde landet hadde tilnærmet null produksjonsvilje (økonomisk). Har du noen tips? Anonymkode: 9925c...354 3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 8. november 2022 #14 Skrevet 8. november 2022 Ser i hovedsak film og serier fra Europa, synes europeere er utrolig mye flinkere enn amerikanerne til å lage severdige ting (finnes selvsagt unntak) - alt er bare så mye mer troverdig, og så mye mindre sentimentalt og overdramatisk. Liker best film/serier fra Danmark, Sverige og Storbritannia. Både pga. kvalitet og fordi jeg foretrekker å forstå hva karakterene sier. Slitsomt (i mangel på annet ord) å måtte følge med på tekstingen hele tida for å få med seg alt.
Zenobia Skrevet 8. november 2022 #15 Skrevet 8. november 2022 Italiensk og polsk i tillegg til nordisk
Gjest PanteneProVVV Skrevet 14. november 2022 #17 Skrevet 14. november 2022 Jeg liker godt russisk film! Mye bra fra Spania og Korea også. Og selvfølgelig filmer/serier fra Danmark og Sverige.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #18 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (På 4.11.2022 den 17.28): Jeg tror ikke jeg har sett en eneste amerikansk film det siste tiåret som ikke har vært SØPPEL. Det gjelder både Hollywood- og indiefilmer. Alt er drit, og jeg har sett nesten alle gamle amerikanske filmer som er verdt å se, så nå er det bare å gi opp filmer fra USA. Dere som har gjort det samme, hvilke land ser dere til for kvalitetsfilmer? Anonymkode: b5063...de4 Jeg liker fortsatt bristiske, norske og amerikanske mest Anonymkode: d26d6...bb2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #19 Skrevet 15. november 2022 Koreanske serier. Anonymkode: 31797...6dc
Maskinfører Skrevet 15. november 2022 #20 Skrevet 15. november 2022 Har ikke gitt opp var noen gode 2011 War Horse 2017 The Wall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå