Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare spørre dere andre her om dette er vanlig.

Har hatt ulike venner opp gjennom, men nå som voksen (i 40-årene) så har jeg landet på noen få som jeg har det fint med og trives med. Ellers er jeg med familiemedlemmer og kollegaer utenom.

Men min ene gode venninne fra barndommen synes jeg har et spesielt syn på vennskap og relasjoner. Det skal sies hun har alltid vært litt alternativ. Vi kan ha mye kontakt, før hun plutselig blir helt stille. Dvs hun sender snap og poster på Facebook, men ikke noe personlig til meg. Svarer ikke alltid på sms. Så plutselig er hun tilbake igjen og vil ha kontakt, treffes osv. Har bare akseptert at sånn er det. Men siste tiden har hun begynt å ta opp kontakten med tidligere bekjente/venner som hun har snakket mye negativt om. Jeg har måttet høre på mye for å si det sånn. Hvis jeg har hatt kontakt med noen av dem litt tilfeldig så har hun vært veldig negativ og stresset meg. Sist vi møttes snakket vi om en person vi begge ikke ønsker noe kontakt med. Trodde jeg. Grunnen var en stor hendelse som berørte oss. Så plutselig sender hun melding og spør når vedkommende har bursdag for hun skal kjøpe gave osv. Og jeg skjønner ingenting. 
For all del, folk må være med de som de ønsker. Men er det normalt med så mye frem og tilbake? Jeg blir sliten og usikker av hennes måte å være på.

Med mine andre venner og bekjente er det ikke slik. Da har man de venner og bekjente man har, og ikke noe mer styr rundt det.  

Anonymkode: d71fa...b06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei venninne som er bipolar. Hun holder på sånn av og til. 
Men om din venninne ikke har en diagnose som tilsier at dette er "normalt", så skjønner jeg at du reagerer.

Skrevet
Blåjojo skrev (3 minutter siden):

Har ei venninne som er bipolar. Hun holder på sånn av og til. 
Men om din venninne ikke har en diagnose som tilsier at dette er "normalt", så skjønner jeg at du reagerer.

Takk, det var godt å høre at jeg ikke er rar som reagerer. Nei ingen diagnose såvidt jeg vet. Men hun og familien har alltid vært litt eksentrisk.
Jeg reagerer veldig etter samtalen vi hadde om denne personen, som hun har et veldig anstrengt forhold til, og jeg. Jeg har sagt for lenge siden at jeg er ferdig med dramaet og vil legge vedkommende bak meg. Det var hun og. Og så plutselig sender hun denne meldingen. Da skjønte jeg ingenting.

Anonymkode: d71fa...b06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...