AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #41 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg tilga, under forutsetning av at jeg fikk et "free pass". Dvs. at jeg også fikk ligge med noen andre. Det ble akseptert, jeg kontaktet en gammel flamme som var mer enn villig, og som jeg savnet litt, og vi hadde en ganske så heftig helg for å si det slik Nå er vi skuls, og vi går videre livet. Anonymkode: 76d6f...f52 Er vel noe av det dummeste jeg har lest her inne! Anonymkode: 656e7...799 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #42 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (På 9.11.2022 den 14.19): Utroskap er svik, og ofte et svik den utro selv ikke tåler fra sin partner igjen. Greit at du ikke har problem med det om din partner er utro, men å kalle andre mennesker latterlige fordi de er utstyrt med følelser og moral, blir for dumt. Folk som er utro kunne valgt å vært ærlige med sin partner. Ærlighet er basis for partnerskap. Hvorfor tilgi en man elsker, når den samme personen med vitende vilje gjør deg vondt? Utroskap er et valg. Som mange sier, man snubler ikke inn i folks kjønnsorganer. Alle vet om de er i et monogamt eller åpent forhold, så da vet man også når man velger å bedra partneren. Anonymkode: 2f99c...e0c Nå har det seg slik, at du siterer meg på mitt innlegg, og likevel hevder du at jeg kaller andre mennesker for latterlige, det gjør jeg ikke. Du er dermed uredelig. Jeg påpeker det åpenbare skjevforholdet mellom at utroskap skjer i alle slags hjem, og at mange likevel ikke er forberedt på at det kan skje. Det er rart at noe som er så vanlig, ikke sier deg noe som helst om at mennesker har lyster og lengsler som fører til dette, det er slik vi er skapt. Å definere det som ondskap faller på sin egen urimelighet, med mindre du mener at over halvparten av menneskeheten er onde. Skal vi følge din logikk så er alle som gjør noe mot meg som jeg definerer som vondt, de er onde. Når du er ferdig med det regnestykket så definerer du så og si alle som onde. Jeg kan gi deg et eksempel: Kjæreste 1, ikke utro. Støttet aldri meg, var ikke min livsledsager. Var generelt negativ til mine venner, hobbyer, familie og til det meste jeg gjorde. Deltok i liten grad i husets oppgaver. Hadde jeg en dårlig dag fikk jeg aldri støtte om omsorg. Bryr seg lite om sitt egen barn. Kjæreste 2, har vært utro. Men har også alltid støttet meg. Positiv til mine valg, venner, fritidsinteresser og en som jeg har gode samtaler med. Tar veldig mye ansvar for hus og hjem, følger ungene (også bonusbarn) til aktiviteter. Er kjærlig, backer meg alltid og ofrer lett seg selv for familien sin. I din verden har du definert kjæreste 2 som ond, og en som ikke kan tilgis. I min verden vil jeg 100 av 100 ganger ha kjæreste 2, selv om han har gjort feil. I min verden er kjæreste 2 en mye bedre og snillere mann enn kjæreste 1. I min verden er det helheten som teller. Dessuten vil jeg hevde at kjæreste 2 har mye bedre moral, og vil meg mye mer godt enn kjæreste 1. Du derimot, har utdefinert kjæreste 2 som ond grunnet utroskap. Jeg vil hevde du blåser opp en hendelse, og gjør den til noe mye større enn det er. Anonymkode: bf109...5aa 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #43 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det er den utro sin oppgave å ta de tunge løftene , sitte i førersete for prosessen, lese seg opp på metoder og hva som bør gjøres. Problemet er at de aller aller fleste utro ønsker å feie under teppet. Vil ikke snakke om det og etter noen uker blir sure når det taes opp. Og da er det ikke deres feil at den bedratte ikke klarer å se fremover! Utro håndboka de fleste følger betyr nekte, minimering, ikke tilstå mer en kan bevises, juge om hvor lenge/aktivitet osv , ALDRI VÆRE ÅPEN OG ÆRLIG. På den måten vil den bedratte måtte forholde sewg tuil nye opplysninger i måneder og år etterpå. Som setter helingsprosessen tilbake til 0 hver gang. Den bedratte vil aldri glemme, kanskje tilgi hvis den utro viser ekte anger. Men de fleste gjør ikke det. Anonymkode: 397b2...f39 Jeg har vært utsatt for utroskap, og tror du kan glemme den håndboka di for å si det sånn. Jeg ville vite alt, fikk vite alt, og det angrer jeg dypt på. Jeg har bilder i hodet som jeg aldri får vekk. I ettertid ser jeg klart og tydelig at å gå i detaljer om utroskapen var en tabbe. Anonymkode: ae30a...b85 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #44 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg har vært utsatt for utroskap, og tror du kan glemme den håndboka di for å si det sånn. Jeg ville vite alt, fikk vite alt, og det angrer jeg dypt på. Jeg har bilder i hodet som jeg aldri får vekk. I ettertid ser jeg klart og tydelig at å gå i detaljer om utroskapen var en tabbe. Anonymkode: ae30a...b85 Poenget var ikke at den bedratte skal spørre om detaljer, men den utro må være 100% åpen for det den bedratte har behov for. Ikke juge, minimere eller skjule. Det er du som stiller spørsmålene. Den utro må være ærlig og åpen. Mulig du spurte om for mye, et avhenger av personen hvor mye som er nok. Noen vil vite alle detaljer for å kunne bearbeide, andre vil vite om det var fysisk eller emosjonlet og hvor lenge, hvem. Og det holder. Men for for mange er vil hjernen erstatte det den ikke veit med scenarioer som er verre enn virkeligheten. Om du bare hadde fått vite at partneren hadde vært utro. Punktum, og den utro ikke ville snakke mer om det. Hadde det vært bedre? Du har ihvertfall fått klarhet og kan forholde deg til sannheten, aldri hele, men nok? Du slipper å gå rundt i flere år og tenke på alle ting du aldri fikk klarhet i å lage scenarioer i hode. Anonymkode: 397b2...f39
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #45 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er vel noe av det dummeste jeg har lest her inne! Anonymkode: 656e7...799 Hvorfor aksepterer du bare ikke at folk er forskjellige? Noen går på dagen ved utroskap, andre tilgir, og folk velger egne løsninger for å komme seg videre. Anonymkode: 76d6f...f52
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #46 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå har det seg slik, at du siterer meg på mitt innlegg, og likevel hevder du at jeg kaller andre mennesker for latterlige, det gjør jeg ikke. Du er dermed uredelig. Jeg påpeker det åpenbare skjevforholdet mellom at utroskap skjer i alle slags hjem, og at mange likevel ikke er forberedt på at det kan skje. Det er rart at noe som er så vanlig, ikke sier deg noe som helst om at mennesker har lyster og lengsler som fører til dette, det er slik vi er skapt. Å definere det som ondskap faller på sin egen urimelighet, med mindre du mener at over halvparten av menneskeheten er onde. Skal vi følge din logikk så er alle som gjør noe mot meg som jeg definerer som vondt, de er onde. Når du er ferdig med det regnestykket så definerer du så og si alle som onde. Jeg kan gi deg et eksempel: Kjæreste 1, ikke utro. Støttet aldri meg, var ikke min livsledsager. Var generelt negativ til mine venner, hobbyer, familie og til det meste jeg gjorde. Deltok i liten grad i husets oppgaver. Hadde jeg en dårlig dag fikk jeg aldri støtte om omsorg. Bryr seg lite om sitt egen barn. Kjæreste 2, har vært utro. Men har også alltid støttet meg. Positiv til mine valg, venner, fritidsinteresser og en som jeg har gode samtaler med. Tar veldig mye ansvar for hus og hjem, følger ungene (også bonusbarn) til aktiviteter. Er kjærlig, backer meg alltid og ofrer lett seg selv for familien sin. I din verden har du definert kjæreste 2 som ond, og en som ikke kan tilgis. I min verden vil jeg 100 av 100 ganger ha kjæreste 2, selv om han har gjort feil. I min verden er kjæreste 2 en mye bedre og snillere mann enn kjæreste 1. I min verden er det helheten som teller. Dessuten vil jeg hevde at kjæreste 2 har mye bedre moral, og vil meg mye mer godt enn kjæreste 1. Du derimot, har utdefinert kjæreste 2 som ond grunnet utroskap. Jeg vil hevde du blåser opp en hendelse, og gjør den til noe mye større enn det er. Anonymkode: bf109...5aa Du leser ikke så godt selv. Jeg har aldri definert mennesker som onde eller gode. Jeg sier at man velger å gjøre noe ondt. Du tillegger folk meninger, og du latterliggjør at folk har følelser. Anonymkode: 2f99c...e0c
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #47 Skrevet 11. november 2022 nei engang utro altid utro. da kan man ikke stole på den personen igjen Anonymkode: cb790...179
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #48 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du leser ikke så godt selv. Jeg har aldri definert mennesker som onde eller gode. Jeg sier at man velger å gjøre noe ondt. Du tillegger folk meninger, og du latterliggjør at folk har følelser. Anonymkode: 2f99c...e0c Nå er ikke jeg den du siterer, men når du sier at en person gjør en ond handling, så sier du at personen er ond. Det kommer du ikke vekk ifra. I tillegg er jo ikke de som er utro en gruppe, hvor alle har samme motiver og ''velger'' å være onde mot samboer. Du må klare å nyansere deg bedre. Anonymkode: ae30a...b85 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #49 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Nå er ikke jeg den du siterer, men når du sier at en person gjør en ond handling, så sier du at personen er ond. Det kommer du ikke vekk ifra. I tillegg er jo ikke de som er utro en gruppe, hvor alle har samme motiver og ''velger'' å være onde mot samboer. Du må klare å nyansere deg bedre. Anonymkode: ae30a...b85 Mange gjør onde handlinger, uten å være onde personer. Mennesket er sammensatt. Hvem har aldri gjort noe som har sårer en annen? Anonymkode: 2f99c...e0c
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #50 Skrevet 11. november 2022 Friendss skrev (På 4.11.2022 den 15.48): Hvordan klarer du å tilgi og legge utroskap bak deg? Hvis jeg hadde tilgitt utroskap, så betyr ikke det at jeg hadde glemt det. For når man sårer noen på den måten, så er det jo sånn at personen som ble såret bærer det med seg videre. Det er ikke så lett nødvendigvis at det såret skal gro. Anonymkode: 5b111...5ae
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #51 Skrevet 11. november 2022 Ja, det var glemt veldig fort - og ikke noe jeg bryr meg om idag, 4 år senere.😊 men jeg kunne vært i et åpent forhold tror jeg, merker god forskjell mellom hva som kun er sex og hva som er et forhold med følelser. Et forhold med følelser kunne jeg nok ikke delt med noen, altså at min partner fant seg en til partner - men om han ligger med noen andre er det helt ok. Trenger bare ikke vite om det egentlig. Seksuell kjemi er så spennende og det unner jeg mannen min å få oppleve igjen, og igjen og igjen. Han er dog ikke åpen for det og gjør det ikke, og vil ikke at jeg skal heller. Så da gjør vi ikke det😅 utroskapen var da vi var unge og ikke visste hva for et liv vi hadde i vente Anonymkode: 59ec9...73f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå