Gå til innhold

Klarer du å glemme utroskap?

Friendss

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei klarte aldri ha tillitt til han igjen. Befrielse å slå opp 

Anonymkode: a31c2...613

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte aldri å glemme selv om det er mange år siden det skjedde. Det har gjort meg utrygg og mistenksom i mitt nye forhold. 😔

Veldig slitsomt for både meg og den nye samboeren min. Jeg er veldig lei meg for at det "går utover" han. Jeg jobber veldig med å stole mer på han og roe ned angsten av å bli utsatt for slik dritt på nytt. 🙄

Det er det vondeste / ondeste man kan gjøre mot et annet menneske. 🤬

Håper en dag å glemme og føle meg trygg igjen. 😰

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å glemme at kjæresten min har vært utro men det er faen meg ikke lett.

Jeg ønsker å flytte ut og være samboer for å få avstand til han og til oss.

Grunnen til at jeg valgte å fortsette forholdet er at kjæresten min etter at han ble utsatt utroskap, forandret seg 100% .

Han la seg paddeflat og beklaget det han har gjort og er fryktelig lei seg.

Jeg tror tiden er det som skal til når man bestemmer seg for å gå videre.

Man har to valg, enten å bli eller å gå og hvis man velger å bli så må man prøve å glemme.i hvis ikke går det ikke. Jeg vet ikke hvordan det går med meg...

Anonymkode: 754f3...40f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ikke vits i å forsøke engang. Jeg glemmer ikke svik. 

Anonymkode: 94533...23c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som oftest er det èn selv som er årsaken til at partneren er utro. Man må ta det som lærdom til neste forhold, å se til at partneren har det bra i forholdet så hen ikke er utro. 

Anonymkode: 10f90...6d8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fortjener bedre. Tilgav han ikkje, alle følelser forsvant også. Det var ein enkel sak for meg.

Det skal vere oss to saman, oss to mot verden. 

Konseptet med å tilgi forstår eg ikkje? Kvifor skal du det? Penger? Tryggleik? Nettverk? 

Det er bedre å klara seg sjølv enn å leve med nokon som sveik deg. Barn involvert? Barn får med seg omtrent alt. Dei har det bedre 50:50 enn å leva i ein tilgjort isfront. Barn føler om folk er ulykkelige.

Anonymkode: 3c119...fcf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å tilgi hans utroskap.

Jeg behandlet han så utrolig bra på alle måter, men alikevell behandlet han meg som søppel og innledet ett lite forhold på si, to ganger.

Etter lovord om forbedring valgte jeg å bli, men jeg klarer ikke å tilgi.

Forholdet vårt går på ett vis, men kjærligheten fra min side er borte.

Anonymkode: 10930...f25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Vi jobbet oss gjennom det :) Men man må jobbe for det begge to, ellers er det ikke vits. Han måtte vinne tilbake tilliten, jeg måtte bestemme meg for å stole på han å legge det bak meg. 

Anonymkode: 3f80e...875

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/4/2022 at 6:02 PM, AnonymBruker said:

Som oftest er det èn selv som er årsaken til at partneren er utro. Man må ta det som lærdom til neste forhold, å se til at partneren har det bra i forholdet så hen ikke er utro. 

Anonymkode: 10f90...6d8

Årets dummeste kommentar går offisielt til deg. Hvis man har det så ille i et forhold at man ønsker å være utro, så bør man være kvinne/mann nok til å ta det opp med partneren sin eller slå opp før det skjer utroskap 🥸

Anonymkode: 5e670...1db

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krøll sammen et ark. Si unnskyld til det. Brett opp arket igjen. Prøv å gjøre alt for at det skal bli rett, som før du krøllet det. Bruk strykejern om du vil.
Ser det likt ut som før skaden skjedde?

Nei.

Akkurat dette skjer med utroskap også. Det går verken an å tilgi eller glemme, uansett hvor mye man har lyst.

Anonymkode: f8b4c...ec1

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri, hadde ikke ønsket å ha sex med henne igjen heller, hadde blitt kvalm av tanken på at en annen mann hadde vært der og det kanskje uten kondom bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Krøll sammen et ark. Si unnskyld til det. Brett opp arket igjen. Prøv å gjøre alt for at det skal bli rett, som før du krøllet det. Bruk strykejern om du vil.
Ser det likt ut som før skaden skjedde?

Nei.

Akkurat dette skjer med utroskap også. Det går verken an å tilgi eller glemme, uansett hvor mye man har lyst.

Det går fint an, hvis man er innstilt på å gå videre å legge det bak seg, og at begge to jobber like mye for det… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle jeg prøve å glemme utroskap? Jeg elsker min mann, vi har barn sammen og en lang historie, men det er seriøst enklere å "glemme " mannen og gå videre enn det er å glemme utroskap. Det ene er vondt en stund, det andre ville være vondt så lenge vi fremdeles var sammen. 

Tillit brutt på slik måte hadde jeg ikke forsøkt å glemme. Man kan elske på ny, men ikke få samme tillit til en som har sviktet slik på ny. Dessuten bedre å være alene enn å late som om slikt skal kunne glemmes. Det gjør man ikke. 

Anonymkode: 94533...23c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det går fint an, hvis man er innstilt på å gå videre å legge det bak seg, og at begge to jobber like mye for det… 

Det går dessverre ikke for de fleste. Men veldig bra hvis du klarer det! Da finnes det håp. Klapper for det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det går dessverre ikke for de fleste. Men veldig bra hvis du klarer det! Da finnes det håp. Klapper for det😊

Vi fikk det til og med bedre etter vi jobbet oss gjennom det, så vil si det er håp for andre også! 😊 Men det er en jobb som må gjøres fra begge sider. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vi fikk det til og med bedre etter vi jobbet oss gjennom det, så vil si det er håp for andre også! 😊 Men det er en jobb som må gjøres fra begge sider. 

Gikk dere i parterapi? Hvilken strategi brukte dere? Hvis du vil dele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Gikk dere i parterapi? Hvilken strategi brukte dere? Hvis du vil dele.

Ingen parterapi, men vi tok en «pause» fra hverandre. Dvs vi var borte fra hverandre noen uker for å få avstand og finne ut hva vi ville. Jeg trengte tid og avstand.. Når vi da hadde bestemt oss for å jobbe med det så snakket vi MYE og lenge om problemene våre, og jeg la frem alle følelser og tanker, han var flink på å møte de følelsene og forklare meg hvordan han følte det og sammen fant vi ut at vi begge ønsket det samme. Jeg måtte ta et valg om å bare stole på han og legge det bak meg (ikke dra opp temaet hver gang jeg ble sur), og han måtte ofre litt her og der for å vinne tilliten tilbake… Han har f.eks sluttet å gå ut på byen (hans valg). Vi er åpen og ærlig med hverandre , og spør hvis noe gjør oss usikker. Han startet etterhvert i terapi selv da han sleit med selvbilde og hadde et behov for bekreftelse som ikke var helt sunt. Det har også hjulpet oss mye at jeg var åpen nok til å ha forståelse for hvorfor utroskapen skjedde. For her var det et underliggende problem , som egentlig ikke hadde noe med meg eller oss å gjøre… Det er 5 år siden nå, og vil si det egentlig har gått litt i glemmeboka. Jeg tenker ikke over det, og hele situasjonen gjorde at vi tok tak i ting som vi burde ha tatt tak i før dette skjedde.. så for oss har det nok hjulpet oss til å finne ut hva vi begge ønsket , og sette mer pris på hverandre. Men jeg forstår at det ikke er sånn for alle :) 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvorfor tilgi for at partneren skal fortsette å være utro? Du legger lista. 

Anonymkode: 84a91...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...