AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #1 Skrevet 4. november 2022 Jeg er forkjøla, og hvert år får jeg intens hosteannfall flere ganger dagen, jeg kan ikke være på skolen på grunn av intensiteten i hostingen. Det kommer plutselig og varer i 1-2 uker Så jeg kjenner en kløe, så en intens tørrhet, og en klump når jeg svelger. Jeg hoster og hoster 10 ganger etter hverandre. For så å prøve å holde pusten i 20 sekunder fordi jeg må egentlig hoste mer. Også hoste 10 ganger til. Vann hjelper ikke, te hjelper ikke. Kunn å være varm hjelper, noe som ikke går på skole, bussen, osv. Hva er det som skjer med meg?? Dette er da ikke vanlig forkjølelse?? Anonymkode: 2edc4...f42
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #2 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg er forkjøla, og hvert år får jeg intens hosteannfall flere ganger dagen, jeg kan ikke være på skolen på grunn av intensiteten i hostingen. Det kommer plutselig og varer i 1-2 uker Så jeg kjenner en kløe, så en intens tørrhet, og en klump når jeg svelger. Jeg hoster og hoster 10 ganger etter hverandre. For så å prøve å holde pusten i 20 sekunder fordi jeg må egentlig hoste mer. Også hoste 10 ganger til. Vann hjelper ikke, te hjelper ikke. Kunn å være varm hjelper, noe som ikke går på skole, bussen, osv. Hva er det som skjer med meg?? Dette er da ikke vanlig forkjølelse?? Anonymkode: 2edc4...f42 Det er noen som alltid sliter med intens hoste desverre. Her er det 2måneder med hoste. Har hostet på meg brist på ribbeina og. Hold ut! Noskapin tab kan dempe litt. Men har prøvd det meste og ikke noe hjelper! Må ha kaldt rom og ikke bli varm.Da hoster jeg mer. Anonymkode: ce24e...3cc 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #3 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er noen som alltid sliter med intens hoste desverre. Her er det 2måneder med hoste. Har hostet på meg brist på ribbeina og. Hold ut! Noskapin tab kan dempe litt. Men har prøvd det meste og ikke noe hjelper! Må ha kaldt rom og ikke bli varm.Da hoster jeg mer. Anonymkode: ce24e...3cc Her er det motsatt jo kaldere jo mer hoste, veldig rart😅 skal sjekke ut noskapin, men akkurat nå klarer hodet ikke å tenke engang Anonymkode: 2edc4...f42
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #4 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er forkjøla, og hvert år får jeg intens hosteannfall flere ganger dagen, jeg kan ikke være på skolen på grunn av intensiteten i hostingen. Det kommer plutselig og varer i 1-2 uker Så jeg kjenner en kløe, så en intens tørrhet, og en klump når jeg svelger. Jeg hoster og hoster 10 ganger etter hverandre. For så å prøve å holde pusten i 20 sekunder fordi jeg må egentlig hoste mer. Også hoste 10 ganger til. Vann hjelper ikke, te hjelper ikke. Kunn å være varm hjelper, noe som ikke går på skole, bussen, osv. Hva er det som skjer med meg?? Dette er da ikke vanlig forkjølelse?? Anonymkode: 2edc4...f42 Tørrhoste, eller såkalt uproduktiv hoste, er ganske vanlig. Veldig irriterende, jeg har det selv akkurat nå. Alt som fører til «mer pusting» gir mer hoste. Beste er å holde meg inne, og ikke gjøre stort annet enn å ligge på sofaen. Noen er bare mer utsatt enn andre. Men du kan prøve å finne hjelp på apoteket, de har mye forskjellig som skal hjelpe mot hoste, både tørr og slim hoste; https://www.apotek1.no/feber-og-forkjolelse/hoste Anonymkode: 4c05a...48a 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #5 Skrevet 4. november 2022 Kikhoste er sjelden, men forekommer. Jeg fikk det påvist for noen år siden. Da "kiket" jeg. Da får man rett og slett ikke puste, jeg ble blå, sprengte øyne og slimet hang og slang helt til " kiken" ga seg og jeg heiv etter pusten og kastet opp. Man får ikke til å puste ut når anfallet pågår. Unner ikke min verste fiende. Hvis du googler kikhoste så kan du jo se om det er slik du har. Den er veldig karakteristisk. Jeg holdt på i ca 3 mnd med kiking, men tørrhoste satt i i ca 1, 5 år. Ved vanlig tørrhoste er det eneste som hjelper på meg cosylan. Da trenger du resept. Anonymkode: 9e536...d5c 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #6 Skrevet 4. november 2022 Det er tomt for Cosylan, Solviplect og alle andre hostesafter som faktisk virker. Dessverre. Hoste er noe som det går veldig mye av akkurat nå. Prøv å tvinge deg selv til ikke å hoste. Finn ut hva som trigger hosten og unngå å gjøre det. Du blir frisk, det er bare slitsomt akkurat nå. Anonymkode: 9c493...d02 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #7 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er tomt for Cosylan, Solviplect og alle andre hostesafter som faktisk virker. Dessverre. Hoste er noe som det går veldig mye av akkurat nå. Prøv å tvinge deg selv til ikke å hoste. Finn ut hva som trigger hosten og unngå å gjøre det. Du blir frisk, det er bare slitsomt akkurat nå. Anonymkode: 9c493...d02 Kommet inn i dag til de fleste apotek. Anonymkode: 9e536...d5c 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #8 Skrevet 4. november 2022 Jeg hadde en voldsom tørrhoste etter forkjølelsen for noen uker siden. Hostet og hostet til jeg nesten kastet opp. Kulde og bevegelse gjorde det verre. Prøvde å holde meg helt i ro. Var grusomt. Det finnes ikke Cosylan ol, kommer på nyåret fikk jeg beskjed om. Noskapin hjelper noe, anbefaler tablettene da hostesaften smaker helt grusomt. Jeg fikk kodein tabletter siden det er helt tom for Cosylan, det hjalp. Men da kan du ikke kjøre bil. Anonymkode: 9b487...2b9 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #9 Skrevet 5. november 2022 Da er det nok tørrhoste, fordi dette er noe jeg får hvert år, blir verre med kulde og er "anfall" som kommer og går. Klør og stikker på en side og intens hoste og brekninger kommer etter så mye jeg blir knallrød i ansiktet. Folk rundt meg spør om det går fint med meg, så det er ekstremt flaut i tillegg. Og at det varer så lenge gjør det ikke bedre. Får håpe det går over snart. Vanskelig at de ikke har fått inn hostesaft, Pappa sa alltid ta deg en shot med jegermeister, det funka det også, bare litt stusselig måte å behandle hoste på😂😂🙈 Anonymkode: 2edc4...f42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå