Gå til innhold

Telia krever at jeg betaler 2050kr for noe som er deres feil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i løpet av de siste 12 månedene hatt ustabilt og dårlig internett gjennom Telia. Jeg har som regel mistet internettforbindelsen 10 – 15 ganger om dagen, og det har vært problematisk ettersom jeg jobber hjemmefra og er avhengig av stabilt internett. Jeg har ringt inn til kundeservice utallige ganger, og gjentatte ganger fått beskjed om at jeg må restarte ruteren, at det er for mange personer og enheter på internett samtidig og at det vil bli bedre av seg selv. I oktober så ringte jeg inn og da sa kundebehandler hos Telia at det mest sannsynlig er noe galt med antennekabelen. Han sa at han skal sende en tekniker for å se på det og fikse eventuelle feil. Han sa at dette er kostnadsfritt med mindre det er en feil som er forårsaket av meg.

Tekniker var her og sa at antennekabelen som dere ved en tidligere anledning har installert, var defekt. Han byttet denne og jeg har hatt stabilt nett siden. I etterkant så har jeg fått en faktura på kr 2050kr for besøket av tekniker. Jeg klaget og i dag fikk jeg svar at fakturaen er sendt korrekt og at dette er kundens ansvar. Når jeg ringte inn så sa de at de ikke ser noe dialog mellom meg og kundeservice i Telia der han hevded at dette vil være gratis. 

Jeg kommer ikke til å betale fakturaen og vil nok gå til brukerklagenemnda (forbrukerrådet) men jeg lurer på jeg faktisk har noe sak? At antennekabelen deres er defekt og har vært i det så lang tid er da ikke min feil? Jeg tenker at jeg rettmessig kan kreve refusjon for dårlig og ustabilt nett som har påvirket arbeidsutførelsen min i et helt år. Jeg har ringt utallige ganger uten at de har gjort noe som helst og alt er dokumentert i deres systemer, og nå krever de at jeg betaler 2050kr for noe som er deres ansvarsområde? Det var ingen ytre skader eller lignende på antennekontakten som tilsier at det var min feil.

Anonymkode: b935b...1b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antennekabel kan bli defekt av f eks støvsuger som har dunka bortpå ergo ditt ansvar . Kjipt men 

Anonymkode: 6ee52...db9

Skrevet

Helt sykt i så fall. Jeg støtter deg her, men vet lite om dine rettigheter dessverre.

Anonymkode: 5864a...452

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Antennekabel kan bli defekt av f eks støvsuger som har dunka bortpå ergo ditt ansvar . Kjipt men 

Har aldri vært borti antennekabelen. Er det ikke sånn at de må bevise at det er jeg som har forsårsaket feilen? Uansett er dette noe de burde ha oppdaget langt tidligere. Jeg vil kreve kompensasjon samt be om at de sletter fakturaen. De har avvist klagen nå så da blir det nok forbrukerrådet. Telia blant det verste selskapet jeg har vært borti

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har aldri vært borti antennekabelen. Er det ikke sånn at de må bevise at det er jeg som har forsårsaket feilen? Uansett er dette noe de burde ha oppdaget langt tidligere. Jeg vil kreve kompensasjon samt be om at de sletter fakturaen. De har avvist klagen nå så da blir det nok forbrukerrådet. Telia blant det verste selskapet jeg har vært borti

Nei det er du som har bevisbyrden desverre. Du har ingen rett på kompensasjon for ustabilt nett heller, du kunne sagt opp avtalen og byttet leverandør. De kan ikke oppdage at feilen ligger på antennekabel uten inspeksjon, det ville vært ditt ansvar å mase på å få en inspeksjon tidligere. 

Skjønner at det er skikkelig frustrerende og oppleves urettferdig men sånn er det. Har hatt mine kamper med dem jeg og

Anonymkode: 6ee52...db9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei det er du som har bevisbyrden desverre. Du har ingen rett på kompensasjon for ustabilt nett heller, du kunne sagt opp avtalen og byttet leverandør. De kan ikke oppdage at feilen ligger på antennekabel uten inspeksjon, det ville vært ditt ansvar å mase på å få en inspeksjon tidligere. 

Skjønner at det er skikkelig frustrerende og oppleves urettferdig men sånn er det. Har hatt mine kamper med dem jeg og

Hadde byttet for lengst men det er dessverre gjennom borettslaget vi har avtalen med telia..

Gjest Karamelis
Skrevet

Du får høre med arbeidsgiver vil dekke faktura, siden du jobber hjemmefra. Eller sjekke hva innboforsikringa di dekker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...