AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #1 Skrevet 4. november 2022 Ved mannens tidligere jobb var det ansatt en kontormedarbeider som også hadde ansvar for lønn. Ved flere tilfeller overførte hun for lite lønn til de ansatte på lønningsdagen. Den resterende summen kom, men flere dager for seint. Mannen min vet ikke nøyaktig hva som skjedde, men hun ble sagt opp. Han hadde ikke personalansvar overhodet, og hadde i grunnen ikke så mye med henne å gjøre, annet enn at han selvfølgelig reagerte på at det manglet flere tusen gjentatte ganger. Nå er denne kvinnen ansatt i resepsjonen ved hans tidligere legekontor. Og for ham var helt umulig å få time. For hver konsultasjon han bestilte, ble det avlyst flere titalls ganger, og det på dager da han vet legen var på jobb. (Jeg hadde en periode samme lege og opplevde aldri dette problemet). Han har forsøksvis tatt det opp forsiktig med legen, men kom ingen vei. Nå har mannen fått litt større legebehov enn allergimedisin liksom, så han har måttet bytte lege (i utgangspunktet var han meget fornøyd med legen), men problemene stopper ikke der. Journalen blir ikke overført. Gammelt legekontor sier at den er sendt både elektronisk og i posten, men nå har han måttet gå fra nytt legesenter TO ganger med uforrettet sak - journalen er ikke der. Hva kan han gjøre? Jeg er overbevist om at det er denne kvinnen som hele veien har stukket kjepper i hjulene for ham, men hun burde i det minste se det som en lettelse at han har byttet? (Bare så det er sagt; Det er ingen ubetalte regninger her, og mannen min er en forsiktig og ydmyk pasient med en god tone med legen. Jeg hadde en mye mer krevende helsesituasjon og opplevde som sagt aldri en eneste utsettelse i løpet av 5-6 år. Vet ett tilfelle forsøkte vi å ha time samme dag - min ble gjennomført, han fikk telefon fra sekretr om avlysning). Han har nå mast i over en måned, det hele er meget ubehagelig og han er engstelig fordi det er noe som absolutt burde sjekkes opp. Anonymkode: 95b79...3d2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #2 Skrevet 4. november 2022 Da jeg byttet legekontor måtte jeg selv ta med journalen fra det gamle til det nye kontoret, det var ikke noe som gikk automatisk. Anonymkode: ce47c...477 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #3 Skrevet 4. november 2022 Han kan avtale å hente den fysisk og selv ta den med til nye legekontoret. Selvom det er tungvindt og ikke skulle vært nødvendig. Anonymkode: 11a91...b20 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #4 Skrevet 4. november 2022 Hvem på legekontoret sier at journalen er overført? Hvis den er sendt i pr post, så skal det finnes sporing på denne. De har ikke lov til å sende en journal proppet med personlige opplysninger som vanlig B-post liksom. Dersom journalen er forsøkt sendt elektronisk, så må de ta kontakt med sin leverandør som kan feilsøke for å se hvor i systemet den har feilet. Dersom de ikke kan vise til verken sporingshistorikk eller noe, så si at du kommer til anmelde dem. Ta så kontakt med politiet og send en klage på hele legekontoret til statsforvalteren eller noe. Anonymkode: e0116...936
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå