AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #1 Skrevet 4. november 2022 vHIT: Patologisk venstre laterale buegang (lett nedsatt gain og sakkader). Mulig patologiske sakkader høyre laterale buegang. Ellers normal funksjon av øvrige bueganger. Plattform: Anonymkode: 2d9f6...b50
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #2 Skrevet 4. november 2022 Sånne svar må alltid ses i sammenheng med alt annet. Hva det betyr i din situasjon er vanskelig å si. Anonymkode: 2068d...97d 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #3 Skrevet 4. november 2022 Beklager, jeg skulle ha skrevet hva testen gikk ut på. Jeg sliter ekstremt med balanse og svimmelhet, og denne testen sjekket øyebevegelser (nystagumus) ved hurtige bevegelser av hodet. Jeg hadde på meg videobriller som fanget opp noe i buegangene og øynene ved bevegelse. Så skjønner jeg ikke svaret på testen. Anonymkode: 2d9f6...b50
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #4 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sånne svar må alltid ses i sammenheng med alt annet. Hva det betyr i din situasjon er vanskelig å si. Anonymkode: 2068d...97d Jeg lurer egentlig på hva nedsatt gain og sakkader betyr. Og hva mulig patologisk sakkader i høyre laterale buegang menes.. Anonymkode: 2d9f6...b50
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #5 Skrevet 4. november 2022 Har du prøvd Google? Evt må du nesten snakke med legen der du tok denne testen.. Ta en tlf,så forklarer de. Anonymkode: 498d0...1fe
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #6 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du prøvd Google? Evt må du nesten snakke med legen der du tok denne testen.. Ta en tlf,så forklarer de. Anonymkode: 498d0...1fe Fastlegen gikk gjennom svaret, men sa han ikke forsto hele terminologien. Det er vanskelig å få fatt i hun som har skrevet journalen (Balansesenteret i Bergen), og jeg skal ikke dit igjen før om 6 mnd.. Anonymkode: 2d9f6...b50
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #7 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): vHIT: Patologisk venstre laterale buegang (lett nedsatt gain og sakkader). Mulig patologiske sakkader høyre laterale buegang. Ellers normal funksjon av øvrige bueganger. Plattform: Anonymkode: 2d9f6...b50 Sakkader er raske øyebevegelser når man skifter fokus. Gain er et annet ord for aktivitet. Buegang er en del av indre øret og en del av labyrinten. Du har 3 bueganger, lateralt er den som er ytterst (tenk bort fra brystbeinet, medialt mot brystbeinet). I buegangen har du en væske som sirkluerer mellom buegangene som er med på å styre balansen. Patologisk betyr syk/unormal. Du har unormal aktivitet i lateral buegang ved bevegelse av hodet. Det ses noe forsinkelse av drenering av væsken mellom buegangene noe som gjør det vanskelig å feste blikket og opprettholde balansen din når det er store bevegelser. Anonymkode: a8656...be9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #8 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sakkader er raske øyebevegelser når man skifter fokus. Gain er et annet ord for aktivitet. Buegang er en del av indre øret og en del av labyrinten. Du har 3 bueganger, lateralt er den som er ytterst (tenk bort fra brystbeinet, medialt mot brystbeinet). I buegangen har du en væske som sirkluerer mellom buegangene som er med på å styre balansen. Patologisk betyr syk/unormal. Du har unormal aktivitet i lateral buegang ved bevegelse av hodet. Det ses noe forsinkelse av drenering av væsken mellom buegangene noe som gjør det vanskelig å feste blikket og opprettholde balansen din når det er store bevegelser. Anonymkode: a8656...be9 Det ses noe forsinkelse av drenering av væsken mellom buegangene noe som gjør det vanskelig å feste blikket og opprettholde balansen din når det er store bevegelser = svimmelhet Anonymkode: a8656...be9 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #9 Skrevet 4. november 2022 Du har noe problemer med venstre øye og mulig noe med høyre øye. Mesteparten er normalt, men kan forklare problemene dine. Patologisk/patologi betyr sykdom. Om du googler de ordene kan du få det forklart Anonymkode: a95bb...a55
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #10 Skrevet 4. november 2022 Kan slå opp medisinske uttrykk her også https://nhi.no/ordliste/# Anonymkode: 5f369...875
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå