Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer har diverse problemer. Eksempel med sinne når han drikker, jeg kan si ting som han ikke er enig i og han har ved flere anledninger blitt så sint at han har knust ting rundt i leiligheten. Etterpå sier han «jeg hadde ikke gjort det hadde ikke du sagt det eller det», eller «jeg hadde ikke gjort det hadde ikke du fått meg så sint»

Han har også gamblingproblemer, og kan skylde på meg for at han spiller. Han kan si at jeg ikke spør ofte nok om han spiller, ikke går gjennom kontoen ofte nok, at jeg får han sint så han spiller. 

Når jeg spør om å få se kontoen hans kan han eksempel si «hvorfor skal du alltid lage så mye drama, jeg har ikke spilt». Deretter ser jeg gjennom og finner ut at han har spilt bort flere tusen. 

Jeg kjenner nå at jeg er drittlei. Jeg er drittlei av å bli fremstilt som en fæl person som får han til å gjøre slike ting, og at han fremstiller meg dårlig til venner av han etc for at han ikke «får lov» til ting når han blir helt idiot når han drikker eksempel. Er det noe håp for at han kan innse at han må slutte med å trakke meg ned for sine problem, eller må jeg gå? 

I tillegg er han sint de gangene jeg viser mistillit til han, men han lyver meg jo opp i trynet angående spilling støtt og stadig så jeg tenker jo derfor at han kanskje lyver om andre ting også. 

Anonymkode: 372d0...5b5

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det noe håp for at han kan innse at han må slutte med å trakke meg ned for sine problem, eller må jeg gå? 

Forlat ham. 

Anonymkode: 2f608...494

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Nei. Dette får ikke du gjort noe med og det er ikke ditt ansvar å gjøre noe med det heller. Gå.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

img_0522.png?w=640

Anonymkode: 30527...b40

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet

Mannen din er voldelig og manipulerende. Det blir ikke bedre. Eneste løsning er å gå

Anonymkode: 7f862...6cc

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Bare røde flagg her!! 
Manbaby. Gud forby at du skulle få barn med denne umodne gutten 😖 

løp mens du kan!! 

Anonymkode: d1266...cfa

• Liker 3
Skrevet

Du driver en form for selvskading med han som redskap. 
Mannen er en vandrende katastrofe. 
Sett ned foten og forlat han ! 

Anonymkode: 0c7ee...704

• Liker 6
Skrevet

Gå. 
Det der blir ikke bedre.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde jeg som mann oppført meg 50% i nærheten av dette suppe-individet så burde jeg faktisk forventet at jeg snart blir kastet på hue ned en trapp.. 

Jævla agurk. Etter at du har tuppet han ut så får vi håpe han finner seg en dame som driver med kampsport på høyt nivå.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det noe håp for at han kan innse at han må slutte med å trakke meg ned for sine problem, eller må jeg gå? 

Jeg er glad du spør, det vitner om at du innerst inne er åpen for muligheten for at dette forholdet er en tapt sak. Ingen vet om han noensinne kommer til å slutte med oppførselen, men det er hans problem ikke ditt.

Kom deg unna og vær glad for at du ikke har brukt mer av livet ditt på han.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Du, kun du, kan bestemme om dette er noe du kan leve med. Man kan ikke forandre andre. Folk kan kun forandre seg om de selv ønsker det, og ser nytten/nødvendighet av det. Det er ikke tilstede når du aksepterer at det er slik. Ditt mas om endringer et kun litt plagsomt støy for ham. 

Ha selvrespekt og gå sier jeg.  Ellers er det du som velger å leve med dette. 

Anonymkode: fa12b...904

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Er det noe håp for at han kan innse at han må slutte med å trakke meg ned for sine problem,

eller må jeg gå? 

Anonymkode: 372d0...5b5

Svar på det første: NEI. Svar på det andre: JA.

Anonymkode: 52b30...513

Skrevet

Det er ingenting du kan gjøre dersom han selv ikke innser at han har avhengigheter og at han selv ønsker å endre dette. 

Gjest vilkåret
Skrevet

Hvorfor skal han endre seg? Han har jo det livet han ønsker. Han kan gjøre hva han vil, og dersom du klager kan han bare skylde på deg så tier du. Jeg antar du rydder, lager mat og bidrar økonomisk i forholdet? Han har den perfekte dama som bidrar hjemme og som er enkel å få til å bli taus. Han kan skylde på deg og trenger aldri ta ansvar selv. Han har det jo helt toppers, det er ingen grunn til å endre seg.

Dersom du klager mer, så øker du nok bare sjansen for at han blir voldelig mot deg. Slike mennesker bryr seg ikke noe særlig om hvordan andre har det, de bryr seg bare om å få andre mennesker til å gjøre som de selv vil. De truer, kjefter, kaster ting for å få deg til å tie og akseptere at de oppfører seg dårlig. Noen av de tyr til vold.

Jeg ville vært forsiktig med å fortelle han at d slår opp, det kan være at han blir voldelig og skader deg eller verre. Forsøke å flytte uten at ha vet det, ha gjerne med deg noen for å hente tingene dine

Gjest Gromjinta
Skrevet

Du bør søke profesjonell hjelp for å komme deg ut av denne destruktive relasjonen. Det er mitt råd til deg.

Det er ditt ansvar og ditt liv. 

Riktig lykke til! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...