Gå til innhold

Veirett og nabo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hvor mye må jeg legge til rette for naboens veirett? 

Kan jeg begrense bredden av veien eller sette opp gjerde langs veien? Deler av veien er over tomten min. Ca 1-1,5 meter i bredden, resten er kommunal tomt. 

Har en  case med de nye naboene. Problemet er ikke at veien går over tomta mi. Problemet er at naboen parkerer i veibanen, istedenfor sin egen tomt. Der har hen andre ting liggende/stående så hen har ikke lenger plass til bilene sine. Løsningen for hen er da å parkere i veienbanen (daglig) og i gårdsplassen min (3-5 ganger i uken). 

Når hen parkerer der, får ikke jeg snudd i min egen gårdsplass. Da må jeg rygge 40-100 m, det kommer litt an på om de andre naboene har parkert hos seg eller ikke. I tillegg rygger jeg både opp bakker og rundt svinger. Som jeg opplever som ganske uoversiktlig.  

Jeg sier ifra på en hyggelig og høflig måte, men får bare til svar at det er bare å si ifra, så skal de flytte bilen med en gang.  Noe de  gjør, men som likevel stjeler tid i en travel hverdag. 

Hvis det skal fortsette sånn at jeg likevel må rygge, så tenker jeg at jeg kan utnytte tomten min på en annen måte. 

Hvordan  finner jeg ut hva jeg kan gjøre? Kan jeg sette opp opphøyde blomsterbed, sette opp gjerde, plassere trampoline, sykkelskur, eller legge platting der? Kan jeg sette opp skilt med borttauing? 

Anonymkode: ca6dd...c24

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk først hva som er tinglyst i forbindelse med vegretten. 

Anonymkode: f7e4f...876

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...