AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #1 Skrevet 4. november 2022 Det er så rart, jeg ønsker virkelig ikke å være rasistisk, men er det.. For eks: Jeg har store problemer med å spise mat som er tilbredt av mørkhudede, F eks fra Somalia. Tror det hadde vært lettere å spise mat laget av en afroamerikaner.. Jeg jobber med damer fra Somalia, liker de godt, ser de er renslige, men sliter fortsatt.. Hva får jeg gjort? Anonymkode: 0dc1d...4fd
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #2 Skrevet 4. november 2022 Det er fint at du ikke vil være det og at du er glad i dine kolleger og respekterer de selv om du har fordommer. Det er jo trist at du har det slik, kanskje du kan jobbe med deg selv? Vi er bare mennesker alle mann. Anonymkode: 6f413...821
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #3 Skrevet 4. november 2022 jeg har et lignende problem. Merker at jeg begynner å drifte veldig langt ut mot høyre. Ekstemt høyre. Merker jeg stempler og fordømmer... Litt bekymret for hvor dette vil ende opp. Anonymkode: 96e47...356 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #4 Skrevet 4. november 2022 Just now, AnonymBruker said: jeg har et lignende problem. Merker at jeg begynner å drifte veldig langt ut mot høyre. Ekstemt høyre. Merker jeg stempler og fordømmer... Litt bekymret for hvor dette vil ende opp. Anonymkode: 96e47...356 Slapp av du er en helt normal nordmann Anonymkode: c6f41...71e
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #5 Skrevet 4. november 2022 Kast vekk fordommene og hatet ditt. Problem løst. Anonymkode: aa91f...a7b 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #6 Skrevet 4. november 2022 PS somalisk mat er kjempegodt! Anbefaler den somaliske restauranten i motzfeldts gate Anonymkode: aa91f...a7b 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #7 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slapp av du er en helt normal nordmann Anonymkode: c6f41...71e Nei det er han ikke Anonymkode: aa91f...a7b 6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #8 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): jeg har et lignende problem. Merker at jeg begynner å drifte veldig langt ut mot høyre. Ekstemt høyre. Merker jeg stempler og fordømmer... Litt bekymret for hvor dette vil ende opp. Anonymkode: 96e47...356 Supert at du er åpen om det , har tipset politiet så håper jeg de kan ta en prat med deg så du får det bedre ❤️ er sikkert godt for deg å snakke med en psykolog også Anonymkode: aa91f...a7b 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #9 Skrevet 4. november 2022 Det er faktisk det naturligste i verden å hegne om seg og sine. Media og generelt i samfunnet prøver å få oss til å føle det samme over en ulykke eller terror på andre siden av kloden som her, som da Støre for et par uker siden uttalte at «vi alle er dypt sjokkert» el etter et terrorangrep i Somalia eller hvor det var. Nei jeg følte absolutt ingenting og det er faktisk helt naturlig. Jeg vegner om meg og mine, deretter naboer og de som bor i min by og så utvider det seg, som det fjør for alle andre i denne verden. Du skulle bare visst hvor rasistiske mange er i Afrika over oss hvite, men det skal ikke snakkes om selvfølgelig. Anonymkode: 35b54...5ef 5 3
Gjest Athena Catalina Skrevet 4. november 2022 #10 Skrevet 4. november 2022 Herregud, bare skjerp deg.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #11 Skrevet 4. november 2022 De som kommenterer annerledes her er enten utlendinger selv eller lyver. Anonymkode: 35b54...5ef 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #12 Skrevet 4. november 2022 Jeg syns det er fint at du klarer å se deg selv utenfra og erkjenne at dette er uheldige følelser å ha. Vet ikke hvor mye det er mulig å få gjort med selve følelsene, men det er vel OK å ha dem så lenge du ikke lar vemmelsen komme til overflaten. Klarer du å møte alle mennesker med vennlighet og respekt, har det ikke så fryktelig mye å si hva du føler innerst inne. Alle har rett til å føle det de vil. Anonymkode: b3ad5...2ca 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #14 Skrevet 4. november 2022 Prøv å stille deg selv spørsmålet om hvorfor du tenker sånn. Når du skjønner hva fordommene kommer av ,så prøv å oppsøke fordommene. Og vær observant når du oppsøker dem. Anonymkode: 97590...6df 2
Jdz Skrevet 4. november 2022 #15 Skrevet 4. november 2022 Jeg tror ingen i verden er fri for fordommer, men jeg tror man kommer langt med å være bevisst på dem, utfordre dem og jobbe med dem. 3
MyMichelle Skrevet 4. november 2022 #16 Skrevet 4. november 2022 Det er bra at du er bevisst det, og ikke ønsker være det. Da kan du finne ut hvorfor du er rasistisk, og prøve å gjøre noe med det. Det er neppe hudfargen som er problematisk for deg, ettersom du tror det hadde vært enklere med en afroamerikaner.
MyMichelle Skrevet 4. november 2022 #17 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er faktisk det naturligste i verden å hegne om seg og sine. Media og generelt i samfunnet prøver å få oss til å føle det samme over en ulykke eller terror på andre siden av kloden som her, som da Støre for et par uker siden uttalte at «vi alle er dypt sjokkert» el etter et terrorangrep i Somalia eller hvor det var. Nei jeg følte absolutt ingenting og det er faktisk helt naturlig. Jeg vegner om meg og mine, deretter naboer og de som bor i min by og så utvider det seg, som det fjør for alle andre i denne verden. Du skulle bare visst hvor rasistiske mange er i Afrika over oss hvite, men det skal ikke snakkes om selvfølgelig. Anonymkode: 35b54...5ef I Afrika kan de ha en grunn til å mislike/være redd for hvite. Tenk på kolonialiseringen. Undertrykkelsen. Slavehandelen. Torturen. Ingen har oppført seg så grusomt mot andre folkeslag enn hvite.
Gjest vilkåret Skrevet 4. november 2022 #18 Skrevet 4. november 2022 Det er ikke uvanlig å ha rare tanker innimellom. Problemet oppstår om du lar tanker og følelser av alle typer dominere livet ditt. Om jeg en gang er travel og må vente i kø for å kjøpe noe, så kan jeg bli irritert og tenke at de foran er treige og dumme. Men det er selvsagt en tullete tanke og jeg vet jo at de foran meg ikke er dumme på ordentlig Du kan jo le av deg selv og innse at noen ganger har også du tullete tanker du ikke kan ta for seriøst. Tror du at du vil dø om du spiser mat lagd an en fra Somalia, liksom? Nei, det er en absurd og flyktig følelse av frykt. Man kan ikke la alle slags irrasjonelle tanker og impulser kontrollere livene våre, da kommer vi ingen vei.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #19 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): PS somalisk mat er kjempegodt! Anbefaler den somaliske restauranten i motzfeldts gate Anonymkode: aa91f...a7b Hvilket land, fylke, by er denne gaten? 🙂 Anonymkode: 22c4a...14d 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #20 Skrevet 4. november 2022 8 minutter siden, MyMichelle said: I Afrika kan de ha en grunn til å mislike/være redd for hvite. Tenk på kolonialiseringen. Undertrykkelsen. Slavehandelen. Torturen. Ingen har oppført seg så grusomt mot andre folkeslag enn hvite. Dette er jo bare PK preik, de som samlet sammen slaver på det amerikanske kontinent var afrikanere de hvite var i "beste" fall på kysten ok kjøpte slaver. Det ble og solgt mange slaver til nord-Afrika og asia, vet du hvorfor de ikke har etterkommere? Vet du hvor mange hvite slaver som er solgt til nord-Afrika og Asia? Anonymkode: 0b7e3...d32 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå