Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.. 

Endret av Deena
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Deena skrev (5 minutter siden):

Det jeg lurer på er hvordan andre ville valgt å håndtere dette - altså hvis du får høre at en venn ikke kan delta likevel pga menyen?

Jeg hadde gått på restaurant B og spist det jeg kunne spise og kost meg ellers. 

Selv spiser jeg plantebasert og i sånne sammenkomster innretter jeg meg etter de andre og restauranten. Eventuelt spiser jeg meg god og mett før jeg kommer og plukker ut det jeg kan spise på restauranten. 

Hadde aldri orket å lage drama, spesielt når det ble som det ble. 

Anonymkode: fea78...2c0

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde lett sittet tett på restaurant A for at alle skulle få vært med hvis dette er en fast tradisjon!!! 
Supert hvis du klarer å skyve vekk skuffelsen, med å omfavne de som stiller opp for deg!! Riktig fokus er viktig, men om du noen gang kjenner på at du må velge ene eller andre siden i vennegjengen, er der hvertfall ingen tvil om hvem du skal stille deg bak 

Anonymkode: 6e150...f96

• Hjerte 1
Skrevet
Deena skrev (5 minutter siden):

Jeg og en vennegjeng (ca 10 jenter) skulle på julebord. Vi landet først på restaurant A. Siden jeg har en kronisk tilstand i magen sendte jeg mail til restaurant A og hørte om de hadde et annet alternativ til meg, noe de hadde. Siden endret vi til restaurant B etter en mail om at vi fortsatt var velkommen på restaurant A, men må sitte ganske tett da de hadde feilberegnet litt. Vi bestemte oss derfor for restaurant B. Etter 4 dager sendte jeg mail til restaurant B for å høre om de hadde noe alternativ til meg (jeg glemte å sende mail tidligere fordi jeg er midt i eksamen, informerte heller ikke vennene mine om at jeg trenger et annet alternativ, men har hatt inntrykk av at restauranter er imøtekommende og tilbyr andre alternativer - så tenkte at det går fint og at jeg kan ordne dette selv). Fikk etter en uke det endelige svaret om at resturanten ikke kan tilby meg noe annet. Da jeg informerte vennene mine om dette ønsket de ikke å endre restaurant siden jeg ga beskjed sent. Jeg har full forståelse for at de ønsker å gå på restaurant B (virker som et bra sted) og sikkert synes det er stress å lete videre etter et nytt sted - mange steder er tross alt fullbooket nå som det nærmer seg julebordsesong, men ser på samme tid at en del steder fortsatt har ledig plass). 
Løsningen ble to venninner som ikke ville ha julebord uten meg, vi tre går et annet sted å spiser (noe jeg er utrolig takknemlig for ❤️❤️ - de er god som gull) også møter vi de andre senere på kvelden. 

Det jeg lurer på er hvordan andre ville valgt å håndtere dette - altså hvis du får høre at en venn ikke kan delta likevel pga menyen? Jeg skjønner at det i stor grad er min egen feil, men personlig ville jeg i det minste prøvd å finne et sted alle kunne blitt med (selv om beskjeden kom etter en uke). Men jeg er nok over snittet redd for at andre ikke skal føle seg inkludert. Jeg har heller ikke klart å forsone meg helt med utfordringen jeg har med magen, og i denne saken merker jeg at jeg overhode ikke klarer å være objektiv. Derfor lurer jeg på om noen kloke hoder her inne kan gi meg noe innspill på hva dere tenker? 

Helt ærlig tenker jeg at du har ansvar for din egen allergi og burde sjekket det med en gang det ble bestilt. Skjønner at du ikke kan spise alt mulig, men det kan være at noen er lei av å alltid måtte tilpasse seg.

Anonymkode: 5d199...bfb

• Liker 2
Skrevet

Spis godt før du drar på restaurant, ta en smårett som du tåler eller dessert eller noe, eller bare kos deg med god vin, og hygg deg ute med venninnene på restaurant B uten noe drama. Dette ville jeg gått for. Ikke lag noe mer styr.

Anonymkode: 05b12...57e

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde gått på restaurant B og spist det jeg kunne spise og kost meg ellers. 

Selv spiser jeg plantebasert og i sånne sammenkomster innretter jeg meg etter de andre og restauranten. Eventuelt spiser jeg meg god og mett før jeg kommer og plukker ut det jeg kan spise på restauranten. 

Hadde aldri orket å lage drama, spesielt når det ble som det ble. 

Anonymkode: fea78...2c0

Det er jeg helt ening med 🙂 Pleier selv vanligvis å gjøre det. Her var situasjonen at det var en satt meny til over 1000 kr pr pers og jeg kunne omtrent ikke spise noe. Hadde det vært 500-600 kr så ok, det er jeg vant til 😅 men 1000 kr for å nærmest se på at andre spiser hadde føltes litt kjipt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Spis godt før du drar på restaurant, ta en smårett som du tåler eller dessert eller noe, eller bare kos deg med god vin, og hygg deg ute med venninnene på restaurant B uten noe drama. Dette ville jeg gått for. Ikke lag noe mer styr.

Anonymkode: 05b12...57e

Som jeg skrev til en annen så er jeg helt enig med det og det er slik jeg pleier å løse det vanligvis 😊 men denne gangen var det en satt pris til over 1000 kr pr pers der det var omtrent ingen ting jeg kunne spise, så følte det ble litt mye å betale for et veldig lite måltid 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...