Gå til innhold

Kommer ikke innpå svigersøssa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har vært sammen i vel så et år nå og jeg føler fremdeles ikke jeg har fått blitt kjent med søstera hans. Broren har jeg fått et godt forhold til, moren og stefar også. Så sånn sett føler jeg meg som en del av familien. Men det er sårt at jeg ikke er særlig nær henne. Har invitert henne med på ting to ganger uten at hun ble med. Sa til samboer at det plagde meg, fikk til svar at jeg kan nøye meg med å treffe henne i familiemiddager.  En annen ting jeg synes er sårt er at samboer har fortalt meg litt om at søstera sliter psykisk. Men veldig lite utover det. Jeg får rare svar når jeg spørr og graver litt for å vise at jeg bryr meg. Et par ganger har han blitt irritert. Hun er hyggelig og blid når vi møtes men veldig formell. Kommer ikke innpå henne. Toppet seg i går når jeg spurte kjæresten om hvordan det EGENTLIG går med henne og han blir sur ber meg slutte å mase om det og at jeg ikke har noe med det. Dette er så sårt for meg, i eksens familie følte jeg meg så nær de alle sammen og kjenner jeg blir frustrert over at det ikke er slik nå. Tenkte å sende en mld til henne og vise henne at jeg bryr meg evnt. Men redd for å få kjeft av samboer der og. Føler meg utenfor i svigerfamilien pga dette. Noen råd?

Anonymkode: 54f51...462

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du at du har med din samboers søsters helseopplysninger? :klo: 

Ikke rart han blir sinna. Det rare er jo at han ikke sier tydelig fra at du ikke kan spørre han og at han tar deg under armen og bærer deg ut om du våger mase på henne om private detaljer. 

Du er en dame (antar jeg) som denne kvinnens bror ønsker å ha sex med. Ikke verken mer eller mindre enn det. Lærer hun navnet ditt innfrir hun absolutt alle sosiale krav til hva man må bidra med ovenfor folk familiemedlemmer har sex med.

Anonymkode: f59ce...5b4

• Liker 15
  • Nyttig 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Dette er noe du ikke har noe med! 

La henne være i fred og slutt med masingen din.

Hadde min svigerinne begynt sånn, hadde jeg stengt alle muligheter for vennskap og kontakt. Jeg deler det jeg vil dele, med de jeg ønsker å dele det med. Du er jo direkte innpåsliten. 

Slapp av og kos deg med de du har kontakt med. Alle kan ikke være bestevenner med alle. Det betyr ikke at de ikke liker deg, men de klaffer ikke med deg. 

Ro deg ned og bry deg litt mindre om svigersøssa. 

Skrevet

Slutt å bry deg! Du har ikke like god kontakt/ forhold med alle mennesker, ferdig med det. Hun trenger deg ikke/ønsker ikke så mye kontakt. Du virker selvopptatt ts

Anonymkode: a0073...ac8

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke rart han blir sinna. Det rare er jo at han ikke sier tydelig fra at du ikke kan spørre han og at han tar deg under armen og bærer deg ut om du våger mase på henne om private detaljer. 

Du er en dame (antar jeg) som denne kvinnens bror ønsker å ha sex med. Ikke verken mer eller mindre enn det. Lærer hun navnet ditt innfrir hun absolutt alle sosiale krav til hva man må bidra med ovenfor folk familiemedlemmer har sex med.

Jeg elsker samboeren min og har blitt så glad i svigerfamilien min, jeg har ikke noe med det men klart det er sårt at min egen kjæreste ikke vil åpne seg eller snakke om dette. Spørsmålet mitt var uansett om jeg skal rekke ut en hånd til henne via en hyggelig melding som kanskje kan bringe oss litt nærmere hverandre...?

Skrevet
Dævendøtte skrev (2 minutter siden):

Dette er noe du ikke har noe med! 

La henne være i fred og slutt med masingen din.

Hadde min svigerinne begynt sånn, hadde jeg stengt alle muligheter for vennskap og kontakt. Jeg deler det jeg vil dele, med de jeg ønsker å dele det med. Du er jo direkte innpåsliten. 

Slapp av og kos deg med de du har kontakt med. Alle kan ikke være bestevenner med alle. Det betyr ikke at de ikke liker deg, men de klaffer ikke med deg. 

Ro deg ned og bry deg litt mindre om svigersøssa. 

Virkelig, er dette masing? 🙄 i mine kretser er det helt normalt å bry seg. Alle er ikke heller så flinke til å bli kjent og trenger en åpning. Det er mer det jeg tenker, at jeg gjerne vil vise henne at hun har meg 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei, hun er ikke en dame som broren har lyst til å ha sex med. De er samboere. De har etablert en familie. 

Anonymkode: c529e...bfb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Virkelig, er dette masing? 🙄 i mine kretser er det helt normalt å bry seg. Alle er ikke heller så flinke til å bli kjent og trenger en åpning. Det er mer det jeg tenker, at jeg gjerne vil vise henne at hun har meg 

Når en anonym over degraderer deg til "ei som samboeren din bare har lyst på sex med", så forstår du jo hvor denne holdningen kommer fra. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, hun er ikke en dame som broren har lyst til å ha sex med. De er samboere. De har etablert en familie. 

My point exactly! Takk!

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg og samboer har vært sammen i vel så et år nå og jeg føler fremdeles ikke jeg har fått blitt kjent med søstera hans. Broren har jeg fått et godt forhold til, moren og stefar også. Så sånn sett føler jeg meg som en del av familien. Men det er sårt at jeg ikke er særlig nær henne. Har invitert henne med på ting to ganger uten at hun ble med. Sa til samboer at det plagde meg, fikk til svar at jeg kan nøye meg med å treffe henne i familiemiddager.  En annen ting jeg synes er sårt er at samboer har fortalt meg litt om at søstera sliter psykisk. Men veldig lite utover det. Jeg får rare svar når jeg spørr og graver litt for å vise at jeg bryr meg. Et par ganger har han blitt irritert. Hun er hyggelig og blid når vi møtes men veldig formell. Kommer ikke innpå henne. Toppet seg i går når jeg spurte kjæresten om hvordan det EGENTLIG går med henne og han blir sur ber meg slutte å mase om det og at jeg ikke har noe med det. Dette er så sårt for meg, i eksens familie følte jeg meg så nær de alle sammen og kjenner jeg blir frustrert over at det ikke er slik nå. Tenkte å sende en mld til henne og vise henne at jeg bryr meg evnt. Men redd for å få kjeft av samboer der og. Føler meg utenfor i svigerfamilien pga dette. Noen råd?

Du har INGENTING med hva søsteren sliter med. Mulig han ikke vet hvor lenge forholdet dere vil vare å ikke vil fortellr noe som kan gå videre. Hun forteller selv OM ig NÅR hun vil.

Anonymkode: fc5ab...c7a

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg elsker samboeren min og har blitt så glad i svigerfamilien min, jeg har ikke noe med det men klart det er sårt at min egen kjæreste ikke vil åpne seg eller snakke om dette. Spørsmålet mitt var uansett om jeg skal rekke ut en hånd til henne via en hyggelig melding som kanskje kan bringe oss litt nærmere hverandre...?

Kanskje ikke samboeren din vet noe mer eller forstår søsterens situasjon. Kanskje han skammer seg over henne. Kanskje hun har sagt noe, og bedt han om å ikke fortelle der videre.  Kanskje det er ting fra tidligere han ikke vet hvordan han skal håndtere eller er klar for å bearbeide. Kanskje, kanskje, kanskje… 
Aksepter at svigerinnen din kanskje ikke vil ha deg som noe annet enn en perifer svigerinne, og la det være. Du har fått klar beskjed fra din samboer om å la det ligge, da gjør du det!!!!

Anonymkode: 2b50e...30f

• Liker 13
Skrevet

Fint at du bryr deg om svigeresøsteren din, men som du også sier er du vant med å være veldig nær forrige svigerfamilien. Kanskje gå litt i deg selv å tenk igjennom om svigersøsteren din egentlig har behov for denne nære kontakten med deg, eller om det er dine egne behov om inkluderende følelse du setter først?

Jeg skjønner at samboeren din blir irritert dersom du stiller spørsmål som han har sagt han ikke vil si noe om. For alt du vet kan søsteren f.eks ha blitt misbrukr av et nært familiemedlem, og de har avtalt at færrest mulig skal vite om det. Det er ingen menneskerett å få vite hva andre sliter med psykisk. Du vet hun sliter, det får være nok. Du har sagt til samboeren din at du gjerne vil støtte svigersøsteren din- det er finr, da vet han det og ksn formidle det til henne dersom det er noe han tror hun setter pris på å få vite.

Anonymkode: 4ca2a...fcd

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere har vært sammen kort tid og allerede maser du om private detaljer om hans familiemedlemmer. Mangler du noen sosiale antenner? 

Anonymkode: d79f7...424

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fint at du bryr deg om svigeresøsteren din, men som du også sier er du vant med å være veldig nær forrige svigerfamilien. Kanskje gå litt i deg selv å tenk igjennom om svigersøsteren din egentlig har behov for denne nære kontakten med deg, eller om det er dine egne behov om inkluderende følelse du setter først?

Jeg skjønner at samboeren din blir irritert dersom du stiller spørsmål som han har sagt han ikke vil si noe om. For alt du vet kan søsteren f.eks ha blitt misbrukr av et nært familiemedlem, og de har avtalt at færrest mulig skal vite om det. Det er ingen menneskerett å få vite hva andre sliter med psykisk. Du vet hun sliter, det får være nok. Du har sagt til samboeren din at du gjerne vil støtte svigersøsteren din- det er finr, da vet han det og ksn formidle det til henne dersom det er noe han tror hun setter pris på å få vite.

Anonymkode: 4ca2a...fcd

Takk for hyggelig seriøst svar. Jeg skjønner dette, men vi har nå vært sammen i godt over året og det stakk litt å høre han si ordene "du har ikke noe med det". Vi planlegger en fremtid sammen og jeg holder ingenting skjult for han. Er det noe trøbbel i min familie så forteller jeg han om det og betror meg. Er vel derfor det sårer. 

Skrevet

Du formulerer det som at du "spør og graver". Sånt gjør man ikke om andres helse. 

Du har ikke noe med hans søsters helseopplysninger. Det er hennes sak, og samboeren din gjør helt rett i å ikke utlevere henne til deg. Hun har ikke valgt deg inn i familien, det er det han som har gjort - helt uten hennes "tillatelse". Selvsagt har du ingen rett på å vite noe som helst om hennes privatliv. 

Jeg hadde blitt rasende på søsteren min om hun hadde fortalt veldig private og personlige ting om meg og min psykiske helse til mannen sin. 

Anonymkode: 0b547...ad2

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for hyggelig seriøst svar. Jeg skjønner dette, men vi har nå vært sammen i godt over året og det stakk litt å høre han si ordene "du har ikke noe med det". Vi planlegger en fremtid sammen og jeg holder ingenting skjult for han. Er det noe trøbbel i min familie så forteller jeg han om det og betror meg. Er vel derfor det sårer. 

Men du har jo ingenting med det og han har ingen rett til brette ut om søsterens helsetilstand til deg, uansett hva slags relasjon du og han har. 

Anonymkode: 676b3...1e6

• Liker 7
Skrevet

Har knapt sett søstera til mannen min. Hun trekker seg vekk, vil ikke samtale. Hun har vært her tre ganger i barnebursdag, fikk høre mye misnøye etterpå. Sees kun i familie samlinger,  som det nå er helt slutt på. Pga indre konflikter etter svigermor gikk bort. Vi harvært sammen i 25år. Så det går fint å ha et overflatisk forhold. Men jeg har sett henne komme for å se barnet mitt opptre.  Da smyger hun seg inn og ut igjen.men varmet hjertet mitt litt da

Anonymkode: 34ab2...4d8

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skjønner måten det ble sagt på stakk, men kan det være at det han egentlig mente å si var «søsteren min åpner seg for deg når hun selv er klar for å dele»? Istedenfor ble han irritert fordi han opplever «masingen din» som mangel på respekt ovenfor søsteren?

Skrevet

All ære til denne broren som respekterer søsteren sin, selv om du maser! 

Lær deg å respektere andre sine grenser! 

• Liker 6
Skrevet

Troll. Selvfølgelig.

Anonymkode: 1611c...ce3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...