Gå til innhold

3 trimester, vondt i underlivet??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har i de siste dagene fått veldig vondt i underlivet, vanskelig å forklare, men ikke inne i skjeden, men rundt. Vondt å gå, snu meg når jeg ligger, osv. av og til litt sånn brennende følelse, men føles og ut som jeg er blitt slått veldig hardt😅 vondt å løfte beina, men mest på venstre side. Andre som har opplevd det? Og har eit svar på hva det kan være? 

Anonymkode: 4d94a...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan også være nedpress☺️ vanlig å kjenne litt på slike smerter på slutten. Hos meg hadde baby hodet langt ned i bekkenet, så når hun bevegde seg stakk det av og til. Du kan jo høre med jordmor, men jeg fikk beskjed om at det er normalt siden det er trangt om plassen og hodet gjerne ligger nedover.

Anonymkode: 3b5f4...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Kan også være nedpress☺️ vanlig å kjenne litt på slike smerter på slutten. Hos meg hadde baby hodet langt ned i bekkenet, så når hun bevegde seg stakk det av og til. Du kan jo høre med jordmor, men jeg fikk beskjed om at det er normalt siden det er trangt om plassen og hodet gjerne ligger nedover.

Anonymkode: 3b5f4...da9

Men kjente du det bare av og til da? Jeg har det hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, du kjenner bekkensmerter. Nå går det snart opp for deg hvorfor  gravide går så vaggete og beveger seg så rart 😂

Anonymkode: 3542c...0c8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gratulerer, du kjenner bekkensmerter. Nå går det snart opp for deg hvorfor  gravide går så vaggete og beveger seg så rart 😂

Det er vel ingen grunn til å være spydig 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym6789 skrev (1 time siden):

Men vedkommende var da ikke spydig :klo: det var bare en morsom kommentar 

Anonymkode: c974e...523

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.11.2022 den 11.55):

Har i de siste dagene fått veldig vondt i underlivet, vanskelig å forklare, men ikke inne i skjeden, men rundt. Vondt å gå, snu meg når jeg ligger, osv. av og til litt sånn brennende følelse, men føles og ut som jeg er blitt slått veldig hardt😅 vondt å løfte beina, men mest på venstre side. Andre som har opplevd det? Og har eit svar på hva det kan være? 

Jeg føler meg noe hoven utenpå. 

Dette høres kanskje mer ut som bekkenbunnsplager? 

Anonymkode: 7d1f7...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym6789 skrev (1 time siden):

Det var overhode ikke en spydig kommentar?😂😂😂 herreguuuuud så hårsår folk kan være. Med mindre du ikke forstår morsom ironi; vedkommende kom med en morsom kommentar fordi det er vanskelig å fysisk forstå vaggete gange som gravid før man opplever den fysiske belastningen selv. Det var morsomt😛

Anonymkode: 3a110...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym6789 skrev (8 timer siden):

Jeg var det nøyaktig som TS, kunne skrevet innlegget selv. Ville overhodet ikke oppfattet det brukeren du siterer som spydig. Det er nesten spydig å påstå at kommentaren var spydig 😝

Anonymkode: 0d570...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vondt i tissen? Eller bak tissen liksom, ved bekkenet? 

Anonymkode: 0d43a...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det vondt i tissen? Eller bak tissen liksom, ved bekkenet? 

Rett på siden av tissen. Lysken? Vanskelig å forklare. Men merker det hver gang jeg beveger meg, spesielt når jeg beveger venstre fot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Rett på siden av tissen. Lysken? Vanskelig å forklare. Men merker det hver gang jeg beveger meg, spesielt når jeg beveger venstre fot!

Jeg hadde helt like smerter da bekkenplagene mine startet. Kjennes ut som om venstre delen av «V»’en skulle knekke i to. Det er ikke farlig, bare vondt. 

Anonymkode: e63c3...a74

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da ville jeg tatt en tur til kiropraktor/naprapat. Det er nok bekkenplager. Jeg fikk fikset min smerte med 2 behandlinger av naprapat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bekkenløsning/symfyseløsning. Det er ganske mye du ikke bør gjøre, fordi da blir det verre. F.eks. ikke løft tungt, ikke bær ting asymmetrisk, ikke gå lengre enn at det ikke gjør vondt, sitt og kle deg, gå inn og ut av senga/bilen med samlede bein, gå med små skritt, osv. Anbefaler en tur til fysio eller lignende, som spesialiserer seg på kvinnehelse. Uansett, lurt å kjenne etter, hvis det blir verre må du roe ned. 

Anonymkode: 34847...aba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.11.2022 den 21.24):

Det er bekkenløsning/symfyseløsning. Det er ganske mye du ikke bør gjøre, fordi da blir det verre. F.eks. ikke løft tungt, ikke bær ting asymmetrisk, ikke gå lengre enn at det ikke gjør vondt, sitt og kle deg, gå inn og ut av senga/bilen med samlede bein, gå med små skritt, osv. Anbefaler en tur til fysio eller lignende, som spesialiserer seg på kvinnehelse. Uansett, lurt å kjenne etter, hvis det blir verre må du roe ned. 

Anonymkode: 34847...aba

Takk for svar :) så det er ikke bra å gå tur da? Akkurat nå sliter jeg med å gå normalt, så blir ikke tur, men tenkte kanskje det kunne hjelpe?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar :) så det er ikke bra å gå tur da? Akkurat nå sliter jeg med å gå normalt, så blir ikke tur, men tenkte kanskje det kunne hjelpe?  

Bedre å sykle når man har symfyseløsning. Hadde det samme. Helt jævlig. Anbefaler fysioterapeut som er spesialist på bekkenbunn. 

Anonymkode: 16436...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Bedre å sykle når man har symfyseløsning. Hadde det samme. Helt jævlig. Anbefaler fysioterapeut som er spesialist på bekkenbunn. 

Jeg har bare ca 6 uker igjen. Hjelper det med fysioterapeut da? Forsvinner smerten etter fødsel ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har bare ca 6 uker igjen. Hjelper det med fysioterapeut da? Forsvinner smerten etter fødsel ? 

Jeg ble værre etter fødsel. Ble bedre etter et år ca. Angrer på at jeg ikke fikk hjelp under graviditen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2022 den 18.15):

Ja det er nettopp det jeg gjør nå😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...