Gå til innhold

Stort skjerf i kasjmir

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det satt så langt inne å bestille et skjerf til litt over 2000 kr, men jeg har tenkt på dette skjerfet i flere år. Og jeg angret meg snart etter, og tenkte jeg skulle sende det tilbake. Ettersom dette er ikke en nødvendig ting man bruker penger på. 

Men dette skjerfet kan jeg bruke hele livet til både skjerf, sjal og pledd, så jeg sender det ikke tilbake, og tenker på det som en slags investering. Man bruker ofte mye penger på et ullpledd av god kvalitet? Jeg bruker penger på et skjerf som multitasker, og kan brukes til mye.

Jeg har et kasjmir-skjerf fra dem fra før, men ikke så dyrt og tynnere, og det bruker jeg så mye, og også som et lett pledd på kalde dager. Det er ingenting som gir så god varme som kasjmir! Jeg bruker ikke tunge pledd lenger, kun dette skjerfet hvis jeg trenger litt varme. Og jeg har det alltid med på reiser, der har det vært veldig godt å ha!

Så kom skjerfet i posten i går. Det var så herlig! Og jeg hadde kjøpt det på salg, satt ned fra 2900. Og dette var litt tykkere enn det skjerfet jeg har fra før. Samme mål som det andre, 90x200, så det egner seg til både pledd, sjal og skjerf. 

Selv ser jeg det som en unødvendig ting å kjøpe nå, det var derfor jeg ville sende tilbake etter å ha falt for fristelsen med å kjøpe. Men samtidig sier jeg til meg selv at det skjerfet vil jeg ha glede av i så mange år at det oppveier kjøpet akkurat nå. Og jeg har råd til det. Så jeg beholder det.

Hva mener dere?

Anonymkode: 30b95...14c

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mange kasjmirskjerf, både tynne og tykke, for bruk året rundt. 2000 kroner er en veldig god pris om skjerfet har god kvalitet. Kos deg med det! (Det passer sikkert fint til den skinnbuksen du kjøpte for en stund siden?)

Anonymkode: fc882...1d5

Skrevet

Jeg har kjøpt mange dyrere ting opp gjennom. Alltid gjennomtenkt, og planlagt over tid.

Det er jo de plaggene (og veskene) som absolutt har gitt meg mest verdi for pengene. Da de nettopp er såpass verdsatt, av god kvalitet, og plagg jeg bruker igjen og igjen. 

Bare pass på at du ikke blir hektet, merker det nå sitter lettere inne hos deg å kjøpe dyrere. Det er viktig å alltid beholde det kritiske blikket på om det virkelig er verdt det. 

Anonymkode: 0f1fd...a84

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det satt så langt inne å bestille et skjerf til litt over 2000 kr, men jeg har tenkt på dette skjerfet i flere år. Og jeg angret meg snart etter, og tenkte jeg skulle sende det tilbake. Ettersom dette er ikke en nødvendig ting man bruker penger på. 

Men dette skjerfet kan jeg bruke hele livet til både skjerf, sjal og pledd, så jeg sender det ikke tilbake, og tenker på det som en slags investering. Man bruker ofte mye penger på et ullpledd av god kvalitet? Jeg bruker penger på et skjerf som multitasker, og kan brukes til mye.

Jeg har et kasjmir-skjerf fra dem fra før, men ikke så dyrt og tynnere, og det bruker jeg så mye, og også som et lett pledd på kalde dager. Det er ingenting som gir så god varme som kasjmir! Jeg bruker ikke tunge pledd lenger, kun dette skjerfet hvis jeg trenger litt varme. Og jeg har det alltid med på reiser, der har det vært veldig godt å ha!

Så kom skjerfet i posten i går. Det var så herlig! Og jeg hadde kjøpt det på salg, satt ned fra 2900. Og dette var litt tykkere enn det skjerfet jeg har fra før. Samme mål som det andre, 90x200, så det egner seg til både pledd, sjal og skjerf. 

Selv ser jeg det som en unødvendig ting å kjøpe nå, det var derfor jeg ville sende tilbake etter å ha falt for fristelsen med å kjøpe. Men samtidig sier jeg til meg selv at det skjerfet vil jeg ha glede av i så mange år at det oppveier kjøpet akkurat nå. Og jeg har råd til det. Så jeg beholder det.

Hva mener dere?

Hvor kjøpte du det? :)  Er på jakt etter et stort og tynt skjerf i kashmir.

Anonymkode: d1073...88c

Skrevet

Det høres jo ut som det er verdt pengene🙂 Kan du legge ut link?

Anonymkode: 6cf19...20f

Skrevet

Jeg tenker du har gjort et godt kjøp. Har selv skjerf i kasjmir fra Hermes som jeg er veldig fornøyd med :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva mener dere?

Så lenge du kan avsjå dei 2000 kronene, så synst eg du skal nyte det nye skjerfet ditt. Berre korleis du skildrar det får meg til å smile, så eg kan jo tenke meg korleis gleda boblar hos deg!

Anonymkode: edf0f...aab

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...