Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kvinne 25 år og har nettopp fått meg kjæreste. Vi har vært sammen i nesten 3 måneder nå. Jeg bor til han nå og vi er sammen hele tiden. Jeg blir så fort irritabel og sint, og så ekstremt kald mot han til tider. Og han innrømte at han følte at han mistet seg selv litt pga det. For han så på det som psykisk vold. For å understreke dette, så har jeg aldri vært verbal voldelig, men heller mer at jeg blir iskald og rar og krevende.

jeg er deprimert for tiden og har ikke lært meg hvordan jeg kommuniserer med folk. Jeg har vokst opp med å lære at å slå eller kjefte opp og rope er eneste måten å kommunisere på. Hater meg selv for dette. 

Anonymkode: 779a2...c67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sitter med nøkkelen selv og den gode nyheten er at du skjønner at du har utfordringer i relasjoner og hvorfor du har det. 

Da kan du få det fikset om nødvendig med litt hjelp. Anbefaler deg sterkt å ta ta tak i det nå då du slipper å dra det med deg hele livet.

Så brutalt det enn høres ut så er det ditt ansvar å ta tak i det og hjelpe deg selv.

Anonymkode: a5bd4...577

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du sitter med nøkkelen selv og den gode nyheten er at du skjønner at du har utfordringer i relasjoner og hvorfor du har det. 

Da kan du få det fikset om nødvendig med litt hjelp. Anbefaler deg sterkt å ta ta tak i det nå då du slipper å dra det med deg hele livet.

Så brutalt det enn høres ut så er det ditt ansvar å ta tak i det og hjelpe deg selv.

Anonymkode: a5bd4...577

Dette. Du trenger hjelp, TS. Før du skader samboeren og forholdet deres.

Anonymkode: 845f8...f6c

• Liker 1
Skrevet

Går du på noen medisiner som utgjør at du blir så sinna? Hvis ikke bør du søke hjelp. 

Skrevet

Høres ut som om du har tilknytningsvansker og problemer med å kommunisere følelser. Jeg har det på samme måten. Fikk diagnosen borderline personlighetsforstyrrelse, men jeg fungerer fint på jobb for der er det fokus på det faglige - ikke følelser. 

Grunnen til at jeg har fått problemer er kort og godt barndommen. Mangel på kjærlighet og bekreftelse, mye negativ energi hjemme, mye kjefting og krangling osv. Unner virkelig ingen å ha det sånn for det følger meg resten av livet. Har ødelagt mange forhold og vennskap på dette. Anbefaler å gå til psykolog. Finn en flink som tar deg på alvor. 

Anonymkode: 3735b...fb8

• Nyttig 3
Skrevet (endret)

Du er klar over det selv, så det er jo godt.

Da jeg var ung var jeg sammen med en utrolig snill og på alle måter en fantastisk kjæreste. Jeg hadde problemer med familien min. Det gjorde meg irritabel. Jeg lot det gå utover ham, fordi han fant seg i det. 

Den gangen følte jeg på mye dårlig samvittighet over min oppførsel mot ham. Jeg orket ikke å være i den situasjonen der jeg følte på det. Jeg gjorde det slutt. Senere har jeg angret enormt.

Hvis han er god mot deg, er mitt råd og prøve å ta deg sammen og sett pris på det.

Endret av exictence
  • Liker 1
Skrevet

Du bestemmer selv hvordan du skal oppføre deg. Ta ansvar. Hvis du elsker han skjerper du deg eller så lar du han gå. 

Anonymkode: 06050...0f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...