Gå til innhold

Er det noen som hadde en krevende baby som ble til et rolig barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser at de som ha trolige og enkle barn også var det som baby, er det ingen her som hadde en aktiv, urolig eller krevde baby som ble et rolig barn?

Anonymkode: d04c3...d18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva legger du i begrepet "rolig" barn? 

Skrevet

2-åring her. Absolutt ikke rolig, da han er høyt og lavt til enhver tid, men veldig kosete og omsorgsfull da. Ser for meg at han roer seg veldig med alderen, dersom han ikke skulle ha ADHD eller noe sånt. 

Anonymkode: 5b81e...16e

Skrevet
Toyah skrev (8 minutter siden):

Hva legger du i begrepet "rolig" barn? 

Til eksempel: Ikke krever underholdning og oppmerksomhet konstant. Klarer å leke noe for seg selv, hører på beskjeder om ting som kan være farlig, ikke skravler konstant eller løper rundt konstant. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Til eksempel: Ikke krever underholdning og oppmerksomhet konstant. Klarer å leke noe for seg selv, hører på beskjeder om ting som kan være farlig, ikke skravler konstant eller løper rundt konstant. 

Leke for seg selv, er noe barn må lære og for noen tar det lang tid. Høre på beskjeder klarer de fleste fra 3 års alder, men det er klart at noen har litt tyngre for det. 

Min yngste var et krevende barn som liten. Men har blitt ganske bra nå. På mange måter er hun et rolig barn. Men hun er fremdeles aktiv. Hun leker fint selv, kan aktivisere seg, men trives best med å ha folk rundt seg. Vi har vært nød til å lære henne til å roe litt ned, ta pauser. 

Hun er en jente jeg kan stole på. Hun gjør aldri noe galt. Er høflig og grei hjemme og ute blant folk. Men hvis verden ikke går hennes vei, kan jeg bli belønnet med en heftig "isfront" 

Skrevet

Har en treåring som var en nokså «krevende» baby. Trengte konstant nærhet, dag og natt, og det var veldig mye «sutring». Da han var 1-2 greide han ikke putle med noe selv mer enn kanskje 30 sekunder. Han var høyt og lavt. Nå bår han er 3, greier han å leke i lengre perioder selv. Men han har fremdeles noen vanvittige raseribyger, og krever en del aktivisering og mye utetid for ikke å bli rastløs. Rastløsheten kommer raskt, og da er lunta ofte kort. 

Anonymkode: de258...717

Skrevet

Jeg har vært det selv, nå er jeg rolig. 

Skrevet

Hadde en relativt krevende baby som nå er seks år (skolestarten i høst). Hvordan jeg skal beskrive han i dag…? Han har blitt veldig mye roligere de siste månedene, og kan nå sitte i ro med tegning, perler, lego o.l. over noe lengre tid, også alene. Men han er også veldig aktiv, både fysisk og verbalt. Sitter generelt lite i ro, liker å være ute og bevege seg, og prater enormt mye. Foretrekker å leke med andre, fremfor alene, og vil gjerne at noen skal være med/sitte ved siden av han hvis han holder på med typiske «bordaktiviteter».

Anonymkode: 8a878...e33

Skrevet

Min eldste var svært krevende, noe som nok var mest vår skyld ettersom han var første barnebarn på begge sider, og sjelden "fikk være i fred". Han ble nok overstimulert. Da han var tre år roet han seg, og er som voksen verdens fineste fyr! 🙂

Skrevet

Jeg hadde et barn som nok ikke var uvanlig krevende som baby, men som ble det som småbarn. Han ble utredet for adhd i slutten av barnehageårene, men fikk ikke diagnosen. I ungdomsårene roet han seg betraktelig, og er en rolig voksen nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...