AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #1 Skrevet 4. november 2022 Jeg har i alle år mottat gaver til barna og meg selv fra min onkel, tante og deres barn, min fetter og kusine. Jeg har tatt avstand fra mine foreldre fordi det har alltid vært mye bråk og krangling. Dette handler om min mors ukontrollerbare humørsvingninger. Det handler om at jeg ønsker ikke at mine barn skal vokse opp i et slikt miljø. Det handler om at min far ignorerer problemet, og tar hennes parti når han presses. Det at min onkels familie sender gaver gjennom mine foreldre, fører til uro hos mine foreldre. Da skal gavene overleveres. Det blir liksom en viktig ting, og da må vi ha noe kontakt. Jeg lurer på hvordan jeg på en skånsom måte kan forklare for disse naive og godtroende menneskene; Min onkel, tante og deres barn, at det er vanskelig for meg at de bruker mine ikke-fungerende foreldre til å nå fram til oss med gaver. Jeg har aldri gått i terapi for de vonde opplevelsene jeg hadde i barndommen med min mor. Kommer heller ikke til å gjøre det. Men jeg merker at det er plagsomt for meg nå som julen nærmer seg, og jeg har en trang til å forklare for de overfladiske onkel, tantefenomenene at det at de insisterer på å sende slike gaver, og bruke foreldrene mine som mellomledd, fører til smerte, og at jeg må repetere dette problemet med mine foreldre. Det at de ikke hører og ikke ser. De ønsker å sende gaver og bla bla. Er så snille atte. Forstår ikke at man kan ignorere så heftig et problem som burde ha vært synlig for dem gjennom hele mitt lange liv. Faen for det, og hvordan kan jeg si dette til dem, uten å involvere dem, og uten å avsløre for mye. Det er jo familie. De vil jo bare ha den der overflaten der!! Anonymkode: f9ec1...033 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #2 Skrevet 4. november 2022 Kutt de ut! Anonymkode: 46fe5...143 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #3 Skrevet 4. november 2022 Hvorfor kan ikke disse onklene og tantene levere gavene direkte til dere, mye hyggeligere det? Anonymkode: 19bbb...584 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #4 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor kan ikke disse onklene og tantene levere gavene direkte til dere, mye hyggeligere det? Anonymkode: 19bbb...584 Vi bor langt fra hverandre. Jeg ønsker å be dem bruke posten! Hyggelig med gaver, bevares. Jeg har selv brukt posten gjennom en tid. Ønsker gjensidig bruk av posttjenester! Anonymkode: f9ec1...033
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #5 Skrevet 4. november 2022 "Kjære Onkel, Hvis du ønsker å gi os julegaver så ber jeg om du sender dem direkte til oss. Det fungerer ikke med mine foreldre som bindeled. Setter pris på din forståelse. Hilsen ..." Anonymkode: 40ab7...ed4 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #6 Skrevet 4. november 2022 Det verste som finnes er pliktgaver. For da SKAL du føle på noe. Jeg er en mor og kan for utenforstående virke utkoblet. Jeg er ikke det. Orker bare ikke all den fasaden og triangleringa lenger. Fra dominante utenforstående personer som ønsker å eie regien. Jeg lever godt med p ignorere det. Så må du Ts finne ut hva som er best for deg. Anonymkode: d8bcc...547 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #7 Skrevet 4. november 2022 Er det slik: onkel og tante bor i nærheten av dine foreldre, langt unna dere. Du ønsker ikke møte dine foreldre før jul, verken hos dere eller hos dem. Din tante og onkel legger gaver til dere hjemme hos dine foreldre. Kanskje det er dine foreldres forslag og insistering, de har da en unnskyldning for at dere må møtes. Dine foreldre tar da kontakt og stresser med å levere dem, dvs maser på dere at dere må komme, eller de vil komme til dere. Da skriver du til onkel og tante som det er: Hei, (...håper det står bra til og bla bla). Vi kan godt droppe gaver i år, men hvis dere vil gi oss noe, så vær så snill å sende det hit med posten, eller jeg kan fikse noe småtteri til barna fra dere her. Vi skal ikke til X-byen før jul, og de skal ikke hit, så legger dere noe der får vi det ikke. Jeg vet mamma sier det er greit, for hun ønsker besøk, men vi skal ikke dit. Med vennlig hilsen TSniese Anonymkode: d9102...716 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå