AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #1 Skrevet 4. november 2022 Hei jeg er alene med 1. barn på 10 år. h*n har ingen registrert far og jeg får derfor ikke barnebidrag. Pga langvarig alvorlig sykdom går jeg nå over på AAP. Men det er jo nesten ingenting. 😱 kan jeg ha krav på andre tilleggs ytelser? Hva kan man evt søke om? Anonymkode: 84b2f...8ec 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #2 Skrevet 4. november 2022 https://www.nav.no/aap Hvis du forsørger barn under 18 år, får du et barnetillegg på 27 kroner per barn, 5 dager i uken. Dette gjelder både egne barn og adoptivbarn, så lenge det er du som forsørger dem. Du kan også få barnetillegg for fosterbarn dersom du har forsørget fosterbarnet de siste to årene. Barnetillegg kan også gis for barn som du har bidragsplikt for, selv om du ikke betaler bidrag akkurat nå. Anonymkode: 89ba2...e1b
Blått Skrevet 4. november 2022 #3 Skrevet 4. november 2022 25 minutter siden, AnonymBruker said: Hei jeg er alene med 1. barn på 10 år. h*n har ingen registrert far og jeg får derfor ikke barnebidrag. Pga langvarig alvorlig sykdom går jeg nå over på AAP. Men det er jo nesten ingenting. 😱 kan jeg ha krav på andre tilleggs ytelser? Hva kan man evt søke om? Anonymkode: 84b2f...8ec Du får barnetillegg på AAP som anonym over her nevner også kan du søke om bostøtte i husbanken dersom du har høye boutgifter. Regner med at du har bidragsforskudd allerede. Supplerende sosialstønad er også en mulighet dersom du ikke er i stand til å forsørge dere. 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #4 Skrevet 4. november 2022 Har du foresten jobbet i det offentlige? Ved offentlig tjenestepensjon får du uførepensjon i tillegg til AAP. Anonymkode: 89ba2...e1b
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #5 Skrevet 4. november 2022 Du har vel rett på bidragsforskudd? Får du det? Er vel ca. 1300-2000 i måneden. Dvs. NAV betaler bidrag når barnet ikke har registrert far. Anonymkode: af75e...361
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #6 Skrevet 4. november 2022 Du kan ha rett til tilleggsstønader, for eksempel til reise dersom du her med i tiltak (arbeidsutprøving, utdanning). Om utdanning er en del av AAP-løpet ditt kan du få dekket skolemateriell, inkludert bøker, skolepenger, semesteravgift, evt. eksamensavgifter. Som andre har nevnt; du kan ha krav på bostøtte fra Husbanken. Prøv gjerne Husbankens bostøttekalkulator, her: https://tjenester.husbanken.no/bostotte-kalkulator/ (men søkt uansett hva kalkulatoren sier - den er rimelig treffsikker, men du vet ikke helt sikkert før du har søkt). Om alle andre alternativer er prøvd, kan du også ha krav på økonomisk sosialhjelp. https://www.nav.no/okonomisk-sosialhjelp Anonymkode: eb543...df6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #7 Skrevet 4. november 2022 Glemte å legge til: Du kan også ha krav på lavere betaling til barnehage/SFO. Undersøk med kommunen din om dette. Anonymkode: eb543...df6
Blått Skrevet 5. november 2022 #8 Skrevet 5. november 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Glemte å legge til: Du kan også ha krav på lavere betaling til barnehage/SFO. Undersøk med kommunen din om dette. Anonymkode: eb543...df6 10-åringer går i femte klasse.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #9 Skrevet 5. november 2022 Blått skrev (5 timer siden): 10-åringer går i femte klasse. Og jeg er klar over at andre som er i TS situasjon kanskje har barn i barnehage/SFO, ser denne tråden, og trenger den informasjonen. Anonymkode: eb543...df6
Blått Skrevet 5. november 2022 #10 Skrevet 5. november 2022 38 minutter siden, AnonymBruker said: Og jeg er klar over at andre som er i TS situasjon kanskje har barn i barnehage/SFO, ser denne tråden, og trenger den informasjonen. Anonymkode: eb543...df6 Da må du kanskje være litt mer presis neste gang for det fremsto som om du svarte på det TS skrev og da blir det direkte feil.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #11 Skrevet 5. november 2022 Du kan søke om etterbetaling av skatt på grunn av lav inntekt. Anonymkode: e788b...98d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå