AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #1 Skrevet 4. november 2022 Hva er galt med meg? Jeg har en helt brukbar mann hjemme, unger, hus, bikkje og båt, men er i ferd med å blåse alt til he….. pga en mann på andre siden av Norge jeg ikke en gang vet om vil ha meg. Alt ser tilsynelatende perfekt ut, men jeg har en uro inni meg som ikke vil forsvinne. I over et år har jeg vært forelsket i denne andre, og jeg saboterer ubevisst forholdet mitt til mannen. Jeg tror han andre vil ha meg, men jeg vet ikke. Hva f… feiler det meg når jeg gjør dette? Anonymkode: b5212...e31 1
Jaytee Skrevet 4. november 2022 #2 Skrevet 4. november 2022 Det at du tenker og lengter på andre enn din utkårende vitner om at du ikke lenger elsker mannen din hjemme. Kanskje du uansett burde revurdere forholdet ditt til din mann. 9 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #3 Skrevet 4. november 2022 Jaytee skrev (Akkurat nå): Det at du tenker og lengter på andre enn din utkårende vitner om at du ikke lenger elsker mannen din hjemme. Kanskje du uansett burde revurdere forholdet ditt til din mann. Jeg vet, og det gjør jeg daglig. Jeg har til og med sagt det til han, men han vil vente på at følelsene kommer tilbake. I mellomtiden skjer … ingenting. Ingenting annet enn at jeg drømmer om denne nye. HI Anonymkode: b5212...e31
Jaytee Skrevet 4. november 2022 #4 Skrevet 4. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vet, og det gjør jeg daglig. Jeg har til og med sagt det til han, men han vil vente på at følelsene kommer tilbake. I mellomtiden skjer … ingenting. Ingenting annet enn at jeg drømmer om denne nye. HI Anonymkode: b5212...e31 Tviler jo at disse følelsene vil dukke opp, da du har noe nytt og spennende som venter på andre siden. Men det er jo noe som sies at «gresset ikke alltid grønnere på andre siden» så håper du ikke angrer deg, uansett hvilket valg du faller på til slutt. Endret 4. november 2022 av Jaytee 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #5 Skrevet 4. november 2022 Flytt ut, se hvordan du har det helt alene.. Gresset er grønnest der du vanner og steller det.. Anonymkode: a5ed4...89b 12 1 7
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #6 Skrevet 4. november 2022 Jeg ville heller sett på det som at du bryter ut av hus og hjem fordi du har så lite følelser for mannen din at du vurderer andre. Anonymkode: 9cecc...e67 10 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #7 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville heller sett på det som at du bryter ut av hus og hjem fordi du har så lite følelser for mannen din at du vurderer andre. Anonymkode: 9cecc...e67 Oi! 😳 Jeg har ikke tenkt på det på den måten. Kanskje du har rett! HI Anonymkode: b5212...e31 1
Tone83 Skrevet 4. november 2022 #8 Skrevet 4. november 2022 Å være trofast handler jo ikke om å aldri like eller bli forelsket i noen andre, men å bli hos den utvalgte selvom. Det er helt normalt å se og drømme om andre alternativer, det er da man skal ta valget om å ikke hoppe fra mann til mann hver gang det skjer. 22 1 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #9 Skrevet 4. november 2022 Huff, det høres selvdestruktivt ut. Svært mange blir i løpet av et langvarig samliv rammet av slike forelskelser, og det behøver ikke å være et tegn på at det er noe galt med det forholdet man er i. Strevet i det hverdagslige hamsterhjulet med jobb, hjem, og barn, vil nesten alltid føre til at de romtantiske følelsene i perioder går på sparebluss, men det har mer med livssituasjonen enn med partneren å gjøre. Det som ellers er helt sikkert, er at forelskelser alltid går over, og at det skjer fortere hvis man ikke selv bærer ved til bålet. Anonymkode: 9e7c6...311 17 2
Snublefot62 Skrevet 4. november 2022 #10 Skrevet 4. november 2022 Så hva gjør dere da for å få følelsene tilbake? 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #11 Skrevet 4. november 2022 Det er jo noe galt med forholdet på hjemmebane når du har det slik. Det kunne helt sikkert vært en annen mann, men denne gangen er det denne. Om 4 år er det en annen en. Er nok riktig som noen sier lenger opp her at du nok må innse at du ikke har de rette følelsene for mannen din og at det nok er best å gå, både for din egen skyld og mannens. Lykke til! Anonymkode: efd58...2de 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #12 Skrevet 4. november 2022 Han nye er et luftslott. Noe du idealiserer og drømmer om, sannsynligvis er han ikke noe bedre. Og som du skriver, du vet ikke om han vil ha deg engang. Du må se på ekteskapet isolert, vil du ut så vil du ut. Anonymkode: 8f0de...dfe 9 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #13 Skrevet 4. november 2022 Når du kaller mannen din for "brukbar"...... Gjetter du kjeder deg. Så virker han nye spennende. Men hvor spennende er du for han? Skilt mor med bagasjen det er. Anonymkode: 5d37e...0cd 8 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #14 Skrevet 4. november 2022 Snublefot62 skrev (14 minutter siden): Så hva gjør dere da for å få følelsene tilbake? Gir hverandre en klem i ny og ne. Har ikke spesielt lyst, men gjør det for det. Vi skal en tur på kino snart. Tone83 skrev (33 minutter siden): Å være trofast handler jo ikke om å aldri like eller bli forelsket i noen andre, men å bli hos den utvalgte selvom. Det er helt normalt å se og drømme om andre alternativer, det er da man skal ta valget om å ikke hoppe fra mann til mann hver gang det skjer. Hoppe fra mann til mann? I løpet av 15 års samliv har jeg aldri hatt det slik før, og nå har det vart i ett år. Det går ikke over. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Når du kaller mannen din for "brukbar"...... Gjetter du kjeder deg. Så virker han nye spennende. Men hvor spennende er du for han? Skilt mor med bagasjen det er. Anonymkode: 5d37e...0cd Jeg vet hvem jeg er og hva jeg har. Det vet han og. Er jeg ubrukelig som kjæreste hvis jeg har barn fra før? HI Anonymkode: b5212...e31 1 1
PM75 Skrevet 4. november 2022 #15 Skrevet 4. november 2022 Tenk gjennom følgene av dine handlinger hvis du bryter ut før du gjør noe du angrer på. En ny og spennende mann vil også bli hverdagslig etter hvert 😉 6 1
Mooza Skrevet 4. november 2022 #16 Skrevet 4. november 2022 Jeg tror mange går gjennom faser av livet. Forelsker seg i luftslott, som du sier over her. Det er noe med at man ikke vet hva man har før man ikke har det. Denne nye som du ikke vet om liker deg. Hvordan skal livet bli med barna dine og han? Det å forelske seg er naturlig, men det å tviholde på luftslottet er faktisk et valg. Hva velger du egentlig nå for deg selv og barna dine? Du bruke masse tid på å fjase rundt med tanker som ikke ganger verken deg eller barna. For hva da? For en eller annen som du knapt kjenner! Det høres ut som du har verdens mest tålmodige mann, og du oppfører deg dårlig mot han. Tenk om du kunne brukt energien din til å rette fokus mot din egen familie. Dine barn. Hva er det egentlig du har tillatt deg selv å gjøre her? Fy skamme deg for en fjas du er! Jobb med deg selv og din mann. Enten fungerer det, eller så får du gjøre det slutt. Så kan du fjase rundt og bruke tiden på å være forelsket. Men selvsagt har du da regninger og barn du må ta deg av. Våkn opp! 13 2
ItchyBitchySpider Skrevet 4. november 2022 #17 Skrevet 4. november 2022 Tone83 skrev (40 minutter siden): Å være trofast handler jo ikke om å aldri like eller bli forelsket i noen andre, men å bli hos den utvalgte selvom. Det er helt normalt å se og drømme om andre alternativer, det er da man skal ta valget om å ikke hoppe fra mann til mann hver gang det skjer. Nettopp. TS velger å gi næring til følelsene for denne andre og rive ned grunnmuren for forholdet med mannen. Dette er et valg. Man kan velge å jobbe med seg selv for å glemme denne andre for å se om det endrer noe på hjemmebane. Hvis det ikke gjør det, er det kanskje på tide å skilles. Men da har hun funnet ut at forholdet med mannen ikke funker på grunn av forholdet selv, og ikke fordi hun er blendet av følelser for en idealmann hun har skapt i eget hode. 8 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #18 Skrevet 4. november 2022 Mooza skrev (5 minutter siden): Jeg tror mange går gjennom faser av livet. Forelsker seg i luftslott, som du sier over her. Det er noe med at man ikke vet hva man har før man ikke har det. Denne nye som du ikke vet om liker deg. Hvordan skal livet bli med barna dine og han? Det å forelske seg er naturlig, men det å tviholde på luftslottet er faktisk et valg. Hva velger du egentlig nå for deg selv og barna dine? Du bruke masse tid på å fjase rundt med tanker som ikke ganger verken deg eller barna. For hva da? For en eller annen som du knapt kjenner! Det høres ut som du har verdens mest tålmodige mann, og du oppfører deg dårlig mot han. Tenk om du kunne brukt energien din til å rette fokus mot din egen familie. Dine barn. Hva er det egentlig du har tillatt deg selv å gjøre her? Fy skamme deg for en fjas du er! Jobb med deg selv og din mann. Enten fungerer det, eller så får du gjøre det slutt. Så kan du fjase rundt og bruke tiden på å være forelsket. Men selvsagt har du da regninger og barn du må ta deg av. Våkn opp! I hear ya. Men hvordan kan jeg velge å ignorere ETT ÅR med forelskelse for en annen mann? Jeg har faktisk aldri i mitt snart førtiårige liv følt det sånn for noen, ikke en gang han jeg er sammen med nå. Vi er noe så klisjeaktig som sjelevenner, vi har kontakt hver eneste dag. Noen dager tar jeg kontakt, andre dager han. Han er ikke et luftslott som dere kaller han, men jeg vet ikke om han har de samme sterke følelsene for meg. De gangene vi har møttes har alt tydet på det, da, men jeg VET ikke. HI Anonymkode: b5212...e31
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #19 Skrevet 4. november 2022 ItchyBitchySpider skrev (6 minutter siden): Nettopp. TS velger å gi næring til følelsene for denne andre og rive ned grunnmuren for forholdet med mannen. Dette er et valg. Man kan velge å jobbe med seg selv for å glemme denne andre for å se om det endrer noe på hjemmebane. Hvis det ikke gjør det, er det kanskje på tide å skilles. Men da har hun funnet ut at forholdet med mannen ikke funker på grunn av forholdet selv, og ikke fordi hun er blendet av følelser for en idealmann hun har skapt i eget hode. Hvor lenge skal jeg lete etter følelsene da? Jeg har holdt på et år nå. HI Anonymkode: b5212...e31
Snublefot62 Skrevet 4. november 2022 #20 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Gir hverandre en klem i ny og ne. Har ikke spesielt lyst, men gjør det for det. Vi skal en tur på kino snart. Anonymkode: b5212...e31 Dette er ikke nok. Det regner jeg med dere og innser? Poenget mitt er at man er nødt til å dyrke forholdet sitt for at det skal blomstre og gi begge noe. Det krever innsats, tid og energi. Følelsene kommer ikke bare seilende på ei skjærefjøl. Venter man vil man måtte vente lenge. Det du gjør er å i stede dyrke følelser for noen andre. Da vil naturligvis de følelsene bli større og sterkere enn følelsene som du venter på for mannen din, som du ikke dyrker. 6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå