AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #1 Skrevet 4. november 2022 Hei, jeg skriver her i håp om innspill. Jeg vurderer å bytte jobb og er i en prosess med en annen arbeidsgiver nå. Dilemmaet mitt er følgende: - nåværende arbeidsplass er preget av mye støy og det er alltid sykmeldinger og mye frustrasjon blant kollegaer, som jeg forstår. Min stilling er egentlig vernet for dette, men jeg påvirkes av det negative miljøet og det er også ganske krevende i min stilling, da jeg står alene om krevende oppgaver, ting hoper seg opp hvis jeg er syk eller har ferie og jeg kan bli litt deppa av de tøffe sakene (jobber i barnevernet). På den andre siden er det veldig fleksibelt, jeg bestemmer mine egne dager, kan sitte hjemme om jeg vil og har kort reisevei (10 min) til jobb. Den nye stillingen er 50 min med to kollektivbytter unna der jeg bor, jeg vet ikke om jeg får mulighet til hjemmekontor og det er nok mindre fleksibelt. - i tillegg skal jeg og mannen prøve å bli gravide. Jeg vet det kan bli krevende siden jeg har en diagnose som kan gjøre det vanskelig å bli gravid. Ser for meg ivf og hele pakka. Er det dumt å bytte jobb da? Vi kan ikke skyve på barn heller for jeg er 35 år og har liten tid med min situasjon. føler meg skikkelig rådvill og håper på innspill. Anonymkode: 39e65...13b
Queen94 Skrevet 5. november 2022 #2 Skrevet 5. november 2022 Jeg hadde lett byttet. Dårlig miljø ødelegger en person mentalt i lengden. Tenker du får lengre reisevei og du vet ikke helt hvordan dagene blir, men du får fred i hodet og kan slappe av. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #3 Skrevet 6. november 2022 Ta mer hjemmekontor så slipper du de negative? Anonymkode: 56174...dfb 2
c_buk Skrevet 6. november 2022 #4 Skrevet 6. november 2022 Jeg hadde ikke byttet. 50 min reisevei er for mye. Øke hjemmekontor, og evt søke andre jobber med mulighet for hjemmekontor og/eller kort reisevei. 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #5 Skrevet 6. november 2022 Jeg hadde spurt den jobben du er i kontakt med om mulighet for hjemmekontor. 50 minutter reisevei er ganske slitsomt, selv om det er jo ikke uvanlig heller. Kanskje det kan være en annen jobb som vil dukke opp? Anonymkode: 6c074...151
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #6 Skrevet 6. november 2022 Og så å starte ett nytt arbeidsforhold med å bli gravid😏 Anonymkode: ac2d8...c68
Mt3 Skrevet 6. november 2022 #7 Skrevet 6. november 2022 50min reiseveg blir hardt om dere får barn, finnes det mulighet for å flytte nærmere på sikt? Eller ville det gitt din partner lang reisevei? Skjønner jo godt at ett dårlig miljø og krevende arbeidsoppgaver tærer for mye på til å bli værende. Men finnes det ikke andre jobber du kan søke? Noe ledelsen kan gjøre for å bedre miljøet og arbeids presset.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #8 Skrevet 6. november 2022 Sutring,sykefravær,fraværende/kommunikasjon ledelse etc. er det stort sett på alle arbeidsplasser i større eller mindre grad. Går det utover humør og livet ditt ville jeg byttet. Viktig med balanse, har du en kjip fritid er det viktig med en bra jobb og omvendt For meg betyr kort reisevei mye men kanskje ikke for deg. Du må veie opp Anonymkode: 3c3d0...837
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #9 Skrevet 6. november 2022 22 minutter siden, AnonymBruker said: Og så å starte ett nytt arbeidsforhold med å bli gravid😏 Anonymkode: ac2d8...c68 Tror du bør undersøke hvordan denne emojien skal brukes, for det er hvertfall ikke i en slik setting! Anonymkode: f498c...88b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå