shakini Skrevet 4. november 2022 #1 Del Skrevet 4. november 2022 Jeg sliter litt med å forstå hvem som kan ha nytte av letrozol eller pergo behandling og hva som ev er forskjellen på dem. Av ulike grunner er jeg og kjæresten min veldig usikre på om vi ønsker å gå for ivf. Jeg har forstått at det kanskje ikke er så mye økt sjanse uansett når man har verdier som mine (amh 6, fsh 12, lh 12,5). Jeg tror jeg har eggløsning nesten hver måned, men at jeg slipper veldig få egg til modning. Kan medikamentet øke sjansene mine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
colakake Skrevet 4. november 2022 #2 Del Skrevet 4. november 2022 Jeg kjenner to som hadde lav AMH-verdi, og redningen for begge disse var IVF 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shakini Skrevet 4. november 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 4. november 2022 2 hours ago, colakake said: Jeg kjenner to som hadde lav AMH-verdi, og redningen for begge disse var IVF 🙂 Ok. Men det jeg lurer på er om det kan hjelpe å ta medikamenter i steden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 4. november 2022 #4 Del Skrevet 4. november 2022 Hva er å prøve iui først? Billigere og fu får mer hjelp til sterkere eggløsning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
colakake Skrevet 4. november 2022 #5 Del Skrevet 4. november 2022 shakini skrev (4 timer siden): Ok. Men det jeg lurer på er om det kan hjelpe å ta medikamenter i steden? Letrozol brukes vel først og fremst ved manglende eggløsning, men min gynekolog sa det kunne gi «bedre» eggløsning også. Skader vel ikke å prøve hvis legen mener du kan ta det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shakini Skrevet 5. november 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 5. november 2022 19 hours ago, Sofakona said: Hva er å prøve iui først? Billigere og fu får mer hjelp til sterkere eggløsning Inseminasjon? Hvordan skal det hjelpe på eggløsningen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #7 Del Skrevet 6. november 2022 Var i samme situasjon som deg med helt like verdier. Slet helt til jeg fikk letrozol. Har nå 4 barn Jeg hadde også eggløsning hver mnd. Men fertilitetslegen sa han ga meg det for å gjøre livmoren min så bra som mulig for et embryo. Man tar ikke disse medikamentene for å få eggløsning bare. Men også for å få en god eggløsning hvis man kan si det slik. Og det hjelper også med å klargjøre livmoren for et egg. AMH og fsh er skumle verdier, men for min del hadde det lite å si at jeg hadde «dårlige» verdier. Det er kvaliteten på eggene som har noe å si. Og i mitt tilfelle stemte det. Lykke til og jeg anbefaler absolutt medikamenter før IVF. Anonymkode: 45024...d30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shakini Skrevet 6. november 2022 Forfatter #8 Del Skrevet 6. november 2022 16 hours ago, AnonymBruker said: Var i samme situasjon som deg med helt like verdier. Slet helt til jeg fikk letrozol. Har nå 4 barn Jeg hadde også eggløsning hver mnd. Men fertilitetslegen sa han ga meg det for å gjøre livmoren min så bra som mulig for et embryo. Man tar ikke disse medikamentene for å få eggløsning bare. Men også for å få en god eggløsning hvis man kan si det slik. Og det hjelper også med å klargjøre livmoren for et egg. AMH og fsh er skumle verdier, men for min del hadde det lite å si at jeg hadde «dårlige» verdier. Det er kvaliteten på eggene som har noe å si. Og i mitt tilfelle stemte det. Lykke til og jeg anbefaler absolutt medikamenter før IVF. Fire barn! Det er virkelig en solskinnshistorie Da blir det tur til legen for å spørre om Letrozol straks! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå