Gå til innhold

Hvordan gi slipp på «barndomsvennene» Invitere i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hele livet hatt en gjeng som jeg tilhørte. Når jeg begynte på ungdomsskolen var jeg ikke kul nok lengre for «gjengen» og jeg ble ganske hardt ekskludert. Jeg satt på dass å spiste matpakken min i friminuttene, og jeg var veldig ensom i perioder. Denne gjengen har holdt sammen helt siden 1-klasse , og de har behandlet meg veldig dårlig. 

Vi tok opp kontakten igjen med hverandre etter vi fikk barn, og jeg fikk både besøk og oppmerksomhet av flere i gjengen. Jeg følte meg så glad for å være «med i gjengen» igjen, og endelig følte jeg tilhørigheten som jeg hadde savnet. Men det tok ikke lang tid før jeg ble utelatt fra bursdager, vinkvelder, og fester.. Jeg ble facet av de ganske ofte på sosiale medier om alt de gjorde sammen uten meg.  Toppen av kaka var når alle var i bursdag men jeg var den eneste som ikke ble invitert:(.. Har aldri vært så lei meg noen gang! 

Nå har jeg ikke snakket med de på over 1 år! Jeg kuttet de ut på dagen, og jeg har aldri sett meg tilbake. Problemet er at det er ei i denne gjengen som jeg fortsatt snakker litt med, og hun er veldig grei selv om vi ikke har møttes på ett år. Jeg snapper til henne og får svar, men aldri snapper hun til meg. De gangene jeg har spurt henne om å møtes har hun alltid en unnskyldning. Bør jeg kutte ut henne også? Fordi hun er jo med gjengen, men sårer meg med å gi meg forhåpninger om et vennskap som på en måte ikke er mer enn en snap i ny og ned:( 

Nå har jeg lyktes i livet og har en god jobb, og eget firma. Har plutselig følt at nå er jeg bra bok for de, men jeg føler det blir feil å ta de tilbake. De har såret meg så mye! Nå skal jeg gifte meg og jeg aner ikke hvem jeg skal invitere, men hadde dere utelatt de eller invitert de? 

De følger med på alt jeg legger ut på sosiale medier og jeg ser alltid navnene til de først av de som har sett historien min hele tiden. De virker jo nesten besatt av hva jeg legger ut.. Men utelatt meg har de gjort.. Jeg har gått videre og lever et godt liv med barn og et veldig fint liv, men jeg klarer ikke å plassere de. 

Anonymkode: 8ca8a...549

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke invitert noen av dem. Du trenger ikke å «bevise» ovenfor noen at du har klart deg bra i livet. 
Ville også sluttet å sende snapper til hun ene som svarer og se om hun tar initiaitv snart, hvis ikke er det bare å avslutte kontakten. Trist, men folk vokser fra hverandre

• Liker 14
  • Hjerte 2
Skrevet

De vil dessverre ikke bli invitert, så det hadde jeg droppet.

Dette skal være din og partnerens dag, ikke ødelegges av dårlig følelse. 

Slett henne fra snap og blokker dem fra å lese stories. Gå videre rett og slett. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Du kan fjerne og blokkere de så de ikke ser.. Jeg har kutta ut alle sammen sjøl. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er enig med uglejenta. Når de oppfører seg slik mot deg fortjener de ikke å delta i bryllupet ditt. Det er din dag og det er bedre å feire den med noe få som du vet er glad i deg og bryr seg om deg en en hel haug mennesker som ikke inkluderer deg. Personlig ville jeg også slettet dem fra alt av sosiale medier. Du trenger ikke bevise for dem at du er bra nok, du har alltid vært bra nok! Jeg tror du får et bedre liv uten slike mennesker. :klem:

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Ikke invitere noen av de. Hun du har litt kontakt med er heller ingen som vil deg vel. De følger selvfølgelig med på alt, så de har noe å sladre om. 

Pleier ikke være sånn men når de er så kjipt, og vet de følger med fot å sladre.  Så ville jeg ha klint litt ekstra på.  Iht det jeg la ut. Men kun ett om gangen. Feks bilde av brudekjoler i brudesalong, og lagt til tekst  hvilken herlighet skal man velge?

Et bilde av deg og forlover.  Osv . Ikke bry deg om dem,  de ønsker deg jo ingenting bra. 

Anonymkode: 7c7c0...6ea

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hvorfor det er så vanskelig. Sier seg selv at det ikke er naturlig å invitere de. 

Anonymkode: 04562...ec1

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Hun er ganske grei fordi hun av og til svarer på snap? Sender aldri noe til deg og har masse unnskyldninger så hun skal slippe å treffe deg? Tror din forståelse av "grei" er veldig forskjøvet etter år med ekskludering. Hun er ikke grei. Hadde bare slettet dem alle fra snap så jeg slapp å forholde meg til dem og kanskje skjult dem på facebook, for min egen del. Her må du tenkte ivaretagelse av den viktigste i ditt liv, nemlig deg ❤️ og nei, hadde ikke invitert noen av dem i ditt bryllup. Ingen av de vil deg jo noe godt og den dagen skal være god med de som virkelig bryr seg tilstede. 

Anonymkode: f0e5d...147

• Liker 5
Skrevet

Hei!Tusen takk for svar❤️

Jeg har nok tatt litt skade av å ha det i livet mitt, og jeg er veldig såret av de. Jeg er nok mitt enig.. 

De bryr seg ikke om meg og de orker ikke å henge med meg. 

Men hvorfor snakker hun ene med meg enda om hun ikke er interessert i å møte meg. Er det fordi hun er så snill å klarer ikke å avvise meg? 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei!Tusen takk for svar❤️

Jeg har nok tatt litt skade av å ha det i livet mitt, og jeg er veldig såret av de. Jeg er nok mitt enig.. 

De bryr seg ikke om meg og de orker ikke å henge med meg. 

Men hvorfor snakker hun ene med meg enda om hun ikke er interessert i å møte meg. Er det fordi hun er så snill å klarer ikke å avvise meg? 

Hun snakker ikke med deg, hun svarer høflig når du sender noe først. Tipper hun ikke har samvittighet til å ikke svare deg

Anonymkode: 27df2...6b2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun snakker ikke med deg, hun svarer høflig når du sender noe først. Tipper hun ikke har samvittighet til å ikke svare deg

Anonymkode: 27df2...6b2

Men hun kommenterer alt jeg legger ut på sosiale medier.. Hvorfor gjør hun det? 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Men hun kommenterer alt jeg legger ut på sosiale medier.. Hvorfor gjør hun det? 

Kanskje pga dårlig samvittighet. Hun ser at ingen andre i gjengen gjør det, så derfor må hun være den «snille» og gjøre det.

Anonymkode: ea910...33d

• Nyttig 1
Skrevet

Det er forskjell på å være bekjente og å være venner. 

Det er dette jeg tror du sliter med å se forskjellen på, TS. Å være bekjente, klikke på feeder og snapper, er noe helt annet enn å være venner. 

Du trodde du kom tilbake til gjengen som en del av gjengen. Du kom tilbake i livet deres som bekjent, og du leste for mye inn i det.

Anonymkode: 4836e...a46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...