AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #1 Skrevet 4. november 2022 Jobber med en del damer i begynnelsen av 50 åra og hver gang det er snakk om å møtes for noe eller ha julebord, så starter de. Da er det hvor full de skal bli🙈 Samme om de forteller at de har vært på venninnetreff eller hva det måtte være, så er det hvor full og gal de var og hvor dårlig de var dagen etter. Og så i tillegg med litt nedlatende tone til de som ikke er lik. Og press på at man må drikke seg drita. Ei sa til og med at hun savna ungdomstida for da drakk alle andre seg også full, ikke bare hun. det virker nesten som de syns de er tøffe og kule jo fullere de er og jo dummere ting de gjør. Hva er greia med dette? Føler jeg var ferdig med det stadiet da jeg var 18-19. Kan kose meg med litt vin eller øl til maten. En drink eller to på fest. Absolutt ikke noe mål å bli full. Syns ikke det er noe å skryte av at man ble fyllesyk. Jeg har ikke noe problem med å slå meg løs og ha det gøy på fest, eller i hverdagen uten alkohol for den del. Men har ikke behov for å drive med rølpeoppførsel, rive ned og ødelegge, spy rundt om, måtte bli bært hjem, bli funnet rullende i veigrøfta, osv som de tydeligvis syns er gøy, har vel aldri følt behov for det. Hva er greia? Anonymkode: b2afa...91a 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #2 Skrevet 4. november 2022 De har et alkoholproblem. Normale voksne mennesker holder ikke på sånn. Anonymkode: c6186...541 4 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #3 Skrevet 4. november 2022 Nordmenn…. Anonymkode: 92219...330 5 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #4 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nordmenn…. Anonymkode: 92219...330 Absolutt ikke. Jeg kjenner INGEN som drikker seg fulle. Det slutta vi med i 20-årene. Anonymkode: c6186...541 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #5 Skrevet 4. november 2022 Merkelig plass du jobber. Kvinner i femtiårsalderen som snakker om hvor drita de skal drikke seg på julebord? Jeg tror ikke på deg, jeg tror du overdriver fordi du er enten avholds eller svært måteholden. En bemerkning om at «jeg burde ikke tatt den siste drinken på fredag» vrir du kanskje til at de skryter av hvor sanseløst fulle de var og krøp i grøfta hjem. Anonymkode: fca7e...981 16 4
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 4. november 2022 #6 Skrevet 4. november 2022 Jeg har aldri hørt voksne planlegge at de skal bli fulle. At det likevel skjer er ikke helt uvanlig.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #7 Skrevet 4. november 2022 Ok, ts, bare fordi DU drakk deg full som barn betyr ikke at alle andre gjorde det 😂 Du var ferdig med å drikke deg full når du var 18-19. Jeg begynte ikke å drikke mer enn et lite glass før jeg var i midten av 20-åra. Angrer virkelig ikke at jeg ikke gikk på fylla før jeg var myndig… De du beskriver kan selvsagt ha et alkoholproblem, som noen foreslår. Og så tenker jeg at de har det moro med å drikke, helt reelt. Samtidig framstår de kanskje som litt usikre, og at de ikke har så mye som andre, kanskje. h Er du sånn fasadevellykket med hytte på fjell og ved sjøen, statusektemanm og Teslaer og designhus/møbler/klær/vesker, er det mer boblefnis og årgangsvin.) Så jeg tenker de skryter litt av den moroa de faktisk har. Lev og la leve. Anonymkode: eeeac...d48 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #8 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Merkelig plass du jobber. Kvinner i femtiårsalderen som snakker om hvor drita de skal drikke seg på julebord? Jeg tror ikke på deg, jeg tror du overdriver fordi du er enten avholds eller svært måteholden. En bemerkning om at «jeg burde ikke tatt den siste drinken på fredag» vrir du kanskje til at de skryter av hvor sanseløst fulle de var og krøp i grøfta hjem. Anonymkode: fca7e...981 Kan love deg jeg ikke overdriver. Her er det ikke snakk om den ene ekstra drinken. Dette er damer som kan finne på å si at de driter i hvilken vin de drikker bare de blir full. Og når de er full smaker alt likt uansett. Anonymkode: b2afa...91a 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #9 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok, ts, bare fordi DU drakk deg full som barn betyr ikke at alle andre gjorde det 😂 Du var ferdig med å drikke deg full når du var 18-19. Jeg begynte ikke å drikke mer enn et lite glass før jeg var i midten av 20-åra. Angrer virkelig ikke at jeg ikke gikk på fylla før jeg var myndig… De du beskriver kan selvsagt ha et alkoholproblem, som noen foreslår. Og så tenker jeg at de har det moro med å drikke, helt reelt. Samtidig framstår de kanskje som litt usikre, og at de ikke har så mye som andre, kanskje. h Er du sånn fasadevellykket med hytte på fjell og ved sjøen, statusektemanm og Teslaer og designhus/møbler/klær/vesker, er det mer boblefnis og årgangsvin.) Så jeg tenker de skryter litt av den moroa de faktisk har. Lev og la leve. Anonymkode: eeeac...d48 Disse damene er folk med hytte på fjellet og millionbåt i havna. Anonymkode: b2afa...91a 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #10 Skrevet 4. november 2022 Det er ikkeven greie. De trives med det, hvorfor bryr du deg? Hvordan går det ut over deg? Anonymkode: 03340...8bc 7 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #11 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok, ts, bare fordi DU drakk deg full som barn betyr ikke at alle andre gjorde det 😂 Du var ferdig med å drikke deg full når du var 18-19. Jeg begynte ikke å drikke mer enn et lite glass før jeg var i midten av 20-åra. Angrer virkelig ikke at jeg ikke gikk på fylla før jeg var myndig… De du beskriver kan selvsagt ha et alkoholproblem, som noen foreslår. Og så tenker jeg at de har det moro med å drikke, helt reelt. Samtidig framstår de kanskje som litt usikre, og at de ikke har så mye som andre, kanskje. h Er du sånn fasadevellykket med hytte på fjell og ved sjøen, statusektemanm og Teslaer og designhus/møbler/klær/vesker, er det mer boblefnis og årgangsvin.) Så jeg tenker de skryter litt av den moroa de faktisk har. Lev og la leve. Anonymkode: eeeac...d48 Jeg er vel så langt fra opptatt av fasade og status som det er mulig å bli😂 Anonymkode: b2afa...91a 1
flusa Skrevet 4. november 2022 #12 Skrevet 4. november 2022 Jeg drikker meg full,men liker ikke å snakke om hvor full jeg har vært🤭 Det hører mer til ungdomstiden å snakke om fest og fyll på den måten,etter min mening. 6 1
Vinterjenta Skrevet 4. november 2022 #13 Skrevet 4. november 2022 Lite å gjøre på bygda sjø. Enten drikking eller sladder. 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #14 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Disse damene er folk med hytte på fjellet og millionbåt i havna. Anonymkode: b2afa...91a Det var en teori. Men jeg lurer fortsatt på hvorfor du tenker det er smartere å drikke seg full før man er myndig enn etterpå - når det er lovlig å kjøpe alkohol, hjernen er ferdig utviklet og man er såpass erfaren at vettet kan overstyre berusa impulser. Antar du tenker det er dumt å drikke seg full. Men er det virkelig det? Hvis man har det gøy, og ikke drikker skadelig mye? Anonymkode: eeeac...d48 7
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #15 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er vel så langt fra opptatt av fasade og status som det er mulig å bli😂 Anonymkode: b2afa...91a Denne kommentaren er helt på bærtur. Jeg siktet ikke til deg personlig i det hele tatt, det var en teori angående hvorfor damene snakket om drikking på den måten de gjorde. Anonymkode: eeeac...d48 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #16 Skrevet 4. november 2022 Hvilken omgangskrets har du ts? Jeg er i 30-årene, og opplever ikke noe lignende. Selvsagt kan man bli full, og le av det dagen derpå og takke for laget. Eller «klage» til noen at man er dårlig og at det blir lenge til neste gang. Men jeg kjenner ingen som snakker om hvor full de skal bli før festen, eller har fokus på hvor full og gal de var. Ei heller ingen som presser andre til å drikke seg drita. Og det eneste jeg har hørt andre si i forhold til ungdomstiden og alkohol, er at de blir mer og mer fyllesyk jo eldre de blir og tåler mindre og mindre, og sånn sett savner ungdomstiden. Men det er jo ikke noe å reagere på, for det er jo sant for de fleste. Anonymkode: 63aea...d9b 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #17 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kan love deg jeg ikke overdriver. Her er det ikke snakk om den ene ekstra drinken. Dette er damer som kan finne på å si at de driter i hvilken vin de drikker bare de blir full. Og når de er full smaker alt likt uansett. Anonymkode: b2afa...91a Virker som du jobber en veldig usmakelig plass. Jeg er knapt 30 år og kjenner meg overhodet ikke igjen i din situasjon, verken privat eller i arbeidslivet. Når jeg jobbet privat i finans er eneste gangen de siste 10 årene jeg kan føle vi hadde et tidvis usunt forhold til alkohol og fest. Men det var ingen som snakket om det på en slik måte som du beskriver, eller gikk inn for å drikke seg over skafte. Det var mere at det var mye og fri flyt, hyppig middager, hyppig jobbreiser, hyppig feiring osv... Anonymkode: c8114...2a2 1
Momma Skrevet 4. november 2022 #18 Skrevet 4. november 2022 Disse damene du snakker om er ikke representative for normale, voksne mennesker. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #19 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det var en teori. Men jeg lurer fortsatt på hvorfor du tenker det er smartere å drikke seg full før man er myndig enn etterpå - når det er lovlig å kjøpe alkohol, hjernen er ferdig utviklet og man er såpass erfaren at vettet kan overstyre berusa impulser. Antar du tenker det er dumt å drikke seg full. Men er det virkelig det? Hvis man har det gøy, og ikke drikker skadelig mye? Anonymkode: eeeac...d48 Syns overhodet ikke det er lurt å drikke seg full før 18. Hadde dessverre ingen som lærte meg det og måtte lære av egen erfaring. Men uansett så har jeg inntrykk av at rølpefylla, planlegge å bli full, skryte av det osv er noe de fleste gjør seg ferdig med tidlig. Anonymkode: b2afa...91a 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #20 Skrevet 4. november 2022 Momma skrev (10 minutter siden): Disse damene du snakker om er ikke representative for normale, voksne mennesker. Det håper jeg virkelig ikke. Det er ikke vanlig i blant mine venner. Men som sagt blant en del voksne damer på jobb. De er vel 3-4 stk Anonymkode: b2afa...91a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå