Gå til innhold

Kvinnekampen er ikke over! Kvinnelige journalister utgjør nå 11% (!!!!) av drepte journalister!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvinner utgjør bare litt over halvparten av journalister i verden, og likevel var de hele 11% av de drepte journalistene i 2021!

Nå er det på tide at feminister står bak FN og skriker, SLUTT! 11% er 11% for mye! Vi er ikke i mål med kvinnekampen før 100% av drepte journalister er menn!

Hva kan gjøres for å stoppe denne trenden der en stadig mindre andel av drepte er menn?

Anonymkode: 61ceb...c3a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannlige journalister kan være gentlemen og gi de skuddsikre vestene sine til kvinnelige journalister.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
MyMichelle skrev (5 timer siden):

Mannlige journalister kan være gentlemen og gi de skuddsikre vestene sine til kvinnelige journalister.

kvinnelige journalister burde selvfølgelig gå med skuddsikre vester de også. 

ellers har kvinnfolkene bare seg selv å takke... 

Anonymkode: d6414...dcb

Skrevet

Vetta søren jeg.. kunne vel skulle å kverke journalister i det store å det hele tenker jeg. 

Anonymkode: 400ca...9d6

• Liker 1
Skrevet

var helt sikker på at dette var satire, men etter å ha lest twitter-tråden er jeg ikke så sikker lenger.

Anonymkode: 7c101...368

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Det der er tåpelig. Det finnes nok av saker og ting der kvinner blir uforholdsmessig rammet, dette er ikke en av de. Hvorfor kan de ikke fokusere på de andre sakene i stedet? Som at kvinner og barn blir voldtatt, jentebarn mister skolegang, osv.

Anonymkode: 4d8b9...eea

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor har du det fra at halvparten av journalister i verden er kvinner? Det virker veldig rart om det er tilfelle.

Anonymkode: 66e65...aae

• Liker 2
Skrevet

Ikke glem hvor grusomt det er at 1 av 4 kvinner er hjemløse

EeE3J_jXoAABWXi?format=jpg&name=900x900

Anonymkode: c68d4...ecb

• Hjerte 1
Skrevet

Merkelig vinkling på disse sakene ja,  akkurat som om menn ikke betyr noe....

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Er dette reelt eller er det kanskje en kontekst her som ikke kommer frem? Slike saker er nesten litt for påfallende til å være reelle.

• Liker 3
Skrevet
herzeleid skrev (4 timer siden):

Er dette reelt eller er det kanskje en kontekst her som ikke kommer frem? Slike saker er nesten litt for påfallende til å være reelle.

Nei, det er helt "reelt" og uten noen bredere kontekst som jeg kan finne?

Det er så mange saker vi må ordne opp i, der kvinner er ofre!

Hillary Clinton er også inne på noe viktig her:

hillary-clinton-quote.jpg

Kvinner har alltid vært de største ofrene når menn blir tvunget ut i krig for å dø! Kvinner sitter hjemme, og plutselig har de mistet faren sin 😥 Det er nesten umenneskelig å tenke på.

Det er lett å glemme slike ting, men heldigvis blir vi minnet på det.

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, det er helt "reelt" og uten noen bredere kontekst som jeg kan finne?

Det er så mange saker vi må ordne opp i, der kvinner er ofre!

Hillary Clinton er også inne på noe viktig her:

hillary-clinton-quote.jpg

Kvinner har alltid vært de største ofrene når menn blir tvunget ut i krig for å dø! Kvinner sitter hjemme, og plutselig har de mistet faren sin 😥 Det er nesten umenneskelig å tenke på.

Det er lett å glemme slike ting, men heldigvis blir vi minnet på det.

The internet never forgets 😆

Anonymkode: c68d4...ecb

Skrevet

I likestillingens navn bør vel det tallet opp til 50%, ja for det er vel likestilling feministene jobber for? Er det ikke?

Anonymkode: 3f3c9...52f

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

At kvinnene er fysisk svakere enn menn, og derfor lettere ofre for all fysisk overmakt har ingenting med saken å gjøre? Det handler bare om kulturelle og misogyne holdninger? Bra, for da trenger vi bare gå i fakkeltog og kreve at hun blir født likestilt muskulært!! Det er urettferdig at hun er kvinne! Heia det matriarkalske samfunnet!

Anonymkode: e5496...57e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

I likestillingens navn bør vel det tallet opp til 50%, ja for det er vel likestilling feministene jobber for? Er det ikke?

Ja flere kvinnlige journalister bør bli drept. Eventuelt kan vi snakke om at det ikke er akseptabelt at journalister blir drept overhodet. Og at det siste verden trenger er at journalister stopper å levere god og godt dokumentert journalistikk.

• Liker 3
Skrevet
Helene1982 skrev (2 timer siden):

Ja flere kvinnlige journalister bør bli drept. Eventuelt kan vi snakke om at det ikke er akseptabelt at journalister blir drept overhodet. Og at det siste verden trenger er at journalister stopper å levere god og godt dokumentert journalistikk.

Vi får få ned antall drepte mannlige journalister, så det blir 50/50, så slipper feministene å grine over dette

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi får få ned antall drepte mannlige journalister, så det blir 50/50, så slipper feministene å grine over dette

Det er en god start!

Skrevet

Beklager jeg forstår ikke agendaen her. Kan noen forklare meg?

min logikk:

av alle drepte journalister i verden er 11% kvinner. 89% er menn.

vil vi at taklet skal være 50%? Beklager, men jeg forstår virkelig ikke kvinnesaken i dette. 11% er et lavt tall. Er ikke det bra fra et kvinnelig perspektiv?

Anonymkode: d75b4...f45

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

vil vi at taklet skal være 50%? Beklager, men jeg forstår virkelig ikke kvinnesaken i dette. 11% er et lavt tall. Er ikke det bra fra et kvinnelig perspektiv?

Feministene sutrer og blir aldri fornøyde uansett

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Beklager jeg forstår ikke agendaen her. Kan noen forklare meg?

min logikk:

av alle drepte journalister i verden er 11% kvinner. 89% er menn.

Anonymkode: d75b4...f45

Mange misforstår denne tweeten og gjør den om til kjønnskamp. Tweeten kommer fra en organisasjon som spesifikt jobber for kvinner (men det betyr ikke at den jobber mot menn). Det som er bakgrunnen er at de siste to årene har antall kvinnelige journalister som drepes doblet seg, og enkelte funn kan tyde på at kvinner er ofre for målrettede angrep fordi de er kvinner, ikke fordi de er journalister. 

Selvsagt bør verken mannlige eller kvinnelige journalister drepes. 

Lenke til mer informasjon: https://www.unesco.org/en/communication-information/safety-journalists/safety-women-journalists?TSPD_101_R0=080713870fab2000e96f84f0b85abdb8e3a6bd4b9a4db2656574a8ba8e1aa5aa44b81c83463a3a7d0865ccddb51430003e75e6e2c3fd069b9be71cb298599c792afdcfae5a6d52b1a7d38a4512e1c3bbd4a113c7520e2b4e1dcc6b6edb205d8d

Tweeten har forøvrig vært heftig debattert i sosiale medier tidligere og andre debattforum, som Reddit, så det er ganske lett å finne mer informasjon for de som er interessert. 

Anonymkode: c62e0...55a

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...