Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er egentlig relasjonene i en svær familie?  Mnw foreldre har to barn og fire barnebarn. 

Hva når man har 4 barn, og 12 barnebarn?

Hvor nære blir man? Hvor sammensveiset og lojale gå det an å bli. 

Anonymkode: 6e49c...ca9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine svigerforeldre har 4 barn og 10 barnebarn. 1 av barna bor mer enn 15 min unna (i et annet land). De er ekstremt sammensveiset. Søskenbarna har hverandre som bestevenner på skolen og vi voksne er mye sammen. Ringer ofte de som er i utlandet, og når vi er sammen alle sammen snakker vi ofte om gleder og utfordringer i livet og hva vi ønsker av eller for hverandre. I min familie har vi ikke så tette bånd. Vi er bare gode venner.

Anonymkode: 17804...4b0

Skrevet

Det er jo helt umulig å svare på. Hver familie er unik enten den er stor eller liten. Jeg kommer fra en stor familie, og vi treffes jevnlig for feiringer og i helger. Jeg vil ikke si vi er så veldig nære selv om vi treffes ofte, fordi vi har noen problemer innad i familien som dysses ned. Vi er oppdratt til å unnvike konflikter i stedet for å håndtere dem. Da blir det en elefant i rommet når vi treffes. Noen av familiemedlemmene er veldig ærlige trygge og oppriktige mens andre er opptatt av fasade og konfliktskyhet. På grunn av at uløste konflikter har eskalert så er det noen familiemedlemmer som ikke ønsker å treffe hverandre. Alt dette handler ikke om størrelsen på familien men om familiekultur. 

Anonymkode: 0526a...e07

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er jo helt umulig å svare på. Hver familie er unik enten den er stor eller liten. Jeg kommer fra en stor familie, og vi treffes jevnlig for feiringer og i helger. Jeg vil ikke si vi er så veldig nære selv om vi treffes ofte, fordi vi har noen problemer innad i familien som dysses ned. Vi er oppdratt til å unnvike konflikter i stedet for å håndtere dem. Da blir det en elefant i rommet når vi treffes. Noen av familiemedlemmene er veldig ærlige trygge og oppriktige mens andre er opptatt av fasade og konfliktskyhet. På grunn av at uløste konflikter har eskalert så er det noen familiemedlemmer som ikke ønsker å treffe hverandre. Alt dette handler ikke om størrelsen på familien men om familiekultur. 

Anonymkode: 0526a...e07

Ja er helt enig. Det handler om familiekultur!
Og om barna føler de har blitt rettferdig behandlet av foreldrene osv. Noen foreldre er sindige og avslappet, og klarer dette fint, men det er langt fra mange. Jeg tror at å ha mange barn, mer enn to, er ganske krevende for at alle skal føle seg ivaretatt. Slettes ikke alle foreldre som klarer det og som har sine egne issues. Jo flere barn man har, jo mer vil disse issuene fremtre, mener jeg.

Anonymkode: 5d964...add

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...