MyMichelle Skrevet 4. november 2022 #1 Skrevet 4. november 2022 (endret) Jeg så på TV at en transkvinne sa «kjedelig hetero cis», men ikke på en negativ måte. Hun som fikk høre det, nevnte diskriminering. Transkvinnen sa det var positiv diskriminering. Jeg visste ikke at det eksisterte noe som het positiv diskriminering. Enn dere? Som hetero cis-dame føler jeg meg «kjedelig» sammenlignet med det fargerike skeive fellesskapet. Mangler bare at jeg begynner å gå kledt som etterforsker Vera Stanhope. Endret 4. november 2022 av MyMichelle
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #3 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ok Anonymkode: 0f6d0...990 Enig. Om du TS, føler deg kjedelig, gjør deg fargerik og så gøy du vil? Ikke klag på andre 🙄 Anonymkode: 51489...4ef 1
MyMichelle Skrevet 4. november 2022 Forfatter #4 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig. Om du TS, føler deg kjedelig, gjør deg fargerik og så gøy du vil? Ikke klag på andre 🙄 Anonymkode: 51489...4ef Nei, er ikke det jeg mener. Jeg har aldri hørt om positiv diskriminering. Jeg er imot diskriminering, så da synes jeg det er snålt at diskriminering kan være noe positivt. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #5 Skrevet 4. november 2022 Er ikke noe som heter positiv diskriminering, det er bare personen og mange av disse mentalt ustabile folka som angriper alle andre så fornekter de det etterpå. Finnes ikke mennesker som er mer intolerante enn disse pride og fri folka. Anonymkode: e6e23...722 8
Sjokoladefruen Skrevet 4. november 2022 #6 Skrevet 4. november 2022 Tenker at hun bare får synes at jeg er kjedelig, da. Er liksom ikke noe å gjøre med, bare fordi hun ikke er hetero og cis, så skal ikke jeg bli trans bare for å bli mere "fargerik" og mindre "kjedelig" i følge henne🤷🏽♀️ 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #7 Skrevet 4. november 2022 MyMichelle skrev (4 timer siden): Jeg så på TV at en transkvinne sa «kjedelig hetero cis», men ikke på en negativ måte. Hun som fikk høre det, nevnte diskriminering. Transkvinnen sa det var positiv diskriminering. Jeg visste ikke at det eksisterte noe som het positiv diskriminering. Enn dere? Som hetero cis-dame føler jeg meg «kjedelig» sammenlignet med det fargerike skeive fellesskapet. Mangler bare at jeg begynner å gå kledt som etterforsker Vera Stanhope. De liker bare å føle seg spesielle og unike. De er ikke det. Jeg er ikke kjedelig, selv om jeg forelsker meg i motsatte kjønn, ikke er kjønnsforvirra, ikke farger håret grøntblått. Livet og følelsene mine er stabile og fine. Venner og familie likeså stor sett. Det der fargerike, skeive felleskapet er ikke noe å hige etter. Mye drama og ustabilitet der var min erfaring da jeg hang der med noen homovenner for 15-20 år siden. Anonymkode: 713cf...7f5 6 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #8 Skrevet 4. november 2022 MyMichelle skrev (4 timer siden): Nei, er ikke det jeg mener. Jeg har aldri hørt om positiv diskriminering. Jeg er imot diskriminering, så da synes jeg det er snålt at diskriminering kan være noe positivt. Diskriminering betyr egentlig bare å gjøre forskjell. Man kan forskjellsbehandle noen til deres fordel. Anonymkode: 4aebd...2ea 3 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #9 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De liker bare å føle seg spesielle og unike. De er ikke det. Jeg er ikke kjedelig, selv om jeg forelsker meg i motsatte kjønn, ikke er kjønnsforvirra, ikke farger håret grøntblått. Livet og følelsene mine er stabile og fine. Venner og familie likeså stor sett. Det der fargerike, skeive felleskapet er ikke noe å hige etter. Mye drama og ustabilitet der var min erfaring da jeg hang der med noen homovenner for 15-20 år siden. Anonymkode: 713cf...7f5 Ja. Derfor er det flere skeive som holder seg unna miljøet. Har ikke noe behov for å ta igjen den "tapte ,bitre" i skapet på ungdomsskoletiden , og plutselig satse på å bli en av de kule. Men skeive som ikke oppsøker miljøet (men som tidligere har vært borti det) kan ikke snakke om dette,på samme måte som streite. For alt er jo "fellesskap, mangfold og kjærlighet" i dette miljøet 🙄 Anonymkode: f9d2c...37b 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #10 Skrevet 4. november 2022 Her var det da mye bitterhet. Kan dere ikke bare leve livet dere vil i stedet for å late som at det skeive miljøet har lagt noe press på at dere skal bli kulere? Det er dere som har lagt presset på dere selv. Slutt å sammenligne dere med og skylde på andre. Hvit, heterofil cis-kvinne liksom, diskriminert side 2015 a hva giru meg. Anonymkode: 8ec71...493 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #11 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja. Derfor er det flere skeive som holder seg unna miljøet. Har ikke noe behov for å ta igjen den "tapte ,bitre" i skapet på ungdomsskoletiden , og plutselig satse på å bli en av de kule. Men skeive som ikke oppsøker miljøet (men som tidligere har vært borti det) kan ikke snakke om dette,på samme måte som streite. For alt er jo "fellesskap, mangfold og kjærlighet" i dette miljøet 🙄 Anonymkode: f9d2c...37b Ikke sant. Mine homofile og lesbiske venninner lever et like «kjedelig» og vanlig, stabilt liv som meg. Ikke driver de og definerer deg som skeive heller. De er vel også for gamle til det. Anonymkode: 713cf...7f5 3
Tiuren Skrevet 4. november 2022 #12 Skrevet 4. november 2022 9 hours ago, MyMichelle said: Nei, er ikke det jeg mener. Jeg har aldri hørt om positiv diskriminering. Jeg er imot diskriminering, så da synes jeg det er snålt at diskriminering kan være noe positivt. Det er bare enkelte grupper som kan definere hva som er positiv diskriminering. Om jeg sier "gøyal fjolle" til noen andre en min overtrøtte niese på 5 år så er det ikke "positivt". 4
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. november 2022 #13 Skrevet 4. november 2022 Om "fargerike" skeive folk synes jeg er kjedelig, må de gjerne synes det.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #14 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Ikke sant. Mine homofile og lesbiske venninner lever et like «kjedelig» og vanlig, stabilt liv som meg. Ikke driver de og definerer deg som skeive heller. De er vel også for gamle til det. Anonymkode: 713cf...7f5 Det er egentlig sånn for de fleste. Det er ofte en del issues rundt de som er veldig opptatt av å oppsøke og å være en del av miljøet. Men verken det ene eller det andre har noe med alder å gjøre da. Anonymkode: f9d2c...37b
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #15 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er ikke noe som heter positiv diskriminering, det er bare personen og mange av disse mentalt ustabile folka som angriper alle andre så fornekter de det etterpå. Finnes ikke mennesker som er mer intolerante enn disse pride og fri folka. Anonymkode: e6e23...722 Jo. Du! Anonymkode: 6daef...f90 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #16 Skrevet 4. november 2022 Jeg støtter LHBT+-kampen fullt ut, men jeg støtter ikke de i denne bølgen som skader andre. Noen er så opptatt av sin egen kamp at de glemmer at de tråkker på andre, noen tråkker med vilje. Uansett hvilket perspektiv folk kommer i fra så bør de stille seg spørsmålet "skader jeg andre?" -for å komme litt videre må vi kunne oppføre oss. Poenget fra mitt hjerte er at alle skal få det bedre. Og det hjelper ikke å tråkke på andre for å heve seg selv. Jeg sier fra om dette, og har stått i et par diskusjoner. Men når de lar meg få snakke ut/ hører meg ferdig, så skjønner de greia. De fleste i allefall. Anonymkode: fce3c...116 3 1
Gjest Agent smith Skrevet 4. november 2022 #17 Skrevet 4. november 2022 Transfer og co er ikke så spennende som de tror
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #18 Skrevet 4. november 2022 Det er absolutt ingenting som heter positiv diskriminering, og dette du snakker om i HI føler jeg er klassisk tilfelle av en skeiv/trans person. De mener seg diskriminert for den minste ting (hvis man stiller spørsmål som oppleves kritiske mm), men vi som er heterofile skal finne oss i å bli diskriminert, for det er liksom "ikke så farlig" eller "ikke seriøst". Det blir så dumt at jeg må bare le, lite selvinnsikt hos mange av disse folka 🤣👏🏼 Anonymkode: 6122f...cdf 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #19 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg støtter LHBT+-kampen fullt ut, men jeg støtter ikke de i denne bølgen som skader andre. Noen er så opptatt av sin egen kamp at de glemmer at de tråkker på andre, noen tråkker med vilje. Uansett hvilket perspektiv folk kommer i fra så bør de stille seg spørsmålet "skader jeg andre?" -for å komme litt videre må vi kunne oppføre oss. Poenget fra mitt hjerte er at alle skal få det bedre. Og det hjelper ikke å tråkke på andre for å heve seg selv. Jeg sier fra om dette, og har stått i et par diskusjoner. Men når de lar meg få snakke ut/ hører meg ferdig, så skjønner de greia. De fleste i allefall. Anonymkode: fce3c...116 Helt enig med deg. Anonymkode: 6122f...cdf
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #20 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Her var det da mye bitterhet. Kan dere ikke bare leve livet dere vil i stedet for å late som at det skeive miljøet har lagt noe press på at dere skal bli kulere? Det er dere som har lagt presset på dere selv. Slutt å sammenligne dere med og skylde på andre. Hvit, heterofil cis-kvinne liksom, diskriminert side 2015 a hva giru meg. Anonymkode: 8ec71...493 Er nok ikke jeg som har blitt diskriminert siden 2015, har personlig aldri opplevd det. Svært få hvite kvinner blir i realiteten noen gang diskriminerte. Hvite kvinner kan oppleve likestillings-diskriminering, men det er kanskje ikke det du sikter til? 😊 Anonymkode: 6122f...cdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå