Gå til innhold

hvem kan jeg gå til for å få p-piller for akne? var hos hudlege på aleris og fikk p-piller som fra alt jeg har lest gjør huden enda verre…

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet ikke hva jeg skal gjøre!!! orker ikke å gå igjennom mange måneder med ENDA verre hud enn jeg allerede har. skjønner ikke hvorfor ikke hudlegen ga med en av de p-pillene som er bra for huden som yasmin, diane/zyrona osv? føler ikke jeg bør gå til fastlegen min siden hun ikke er hudlege, og har heller aldri vært hos henne. tips?

Anonymkode: b41b6...e93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv til legen hva du vil ha med begrunnelse. Hvorfor skulle hun nekte det?

Skrevet

Hudlegen har nok gitt deg riktige piller men jeg ville aldri begynt på p piller mot acne! Men så har jeg aldri gått på p piller generelt da, syns det er skummelt å klusse med hormoner og mensen og p piller øker sjansen for kreft og blodpropp, fjerner sexlyst osv. 

Be heller om å få isotretinoin eller differin hos fastlegen din for kvisene , det er mye mer effektivt !

Anonymkode: 303d1...058

• Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor kjører du ikke isotretinoin så blir du kvitt hele problemet?

P-piller er ikke sunt. Ikke iso heller, men det er hvert fall midlertidig!

Anonymkode: e0206...2bf

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hudlegen har nok gitt deg riktige piller men jeg ville aldri begynt på p piller mot acne! Men så har jeg aldri gått på p piller generelt da, syns det er skummelt å klusse med hormoner og mensen og p piller øker sjansen for kreft og blodpropp, fjerner sexlyst osv. 

Be heller om å få isotretinoin eller differin hos fastlegen din for kvisene , det er mye mer effektivt !

Anonymkode: 303d1...058

har prøvd ALT, inkludert isotretinoin. ingenting fungerer siden det er hormonelt, så p-piller er eneste håpet

Skrevet

og iso har mye verre bivirkninger enn p-piller, mistet alt håret mitt nesten:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor kjører du ikke isotretinoin så blir du kvitt hele problemet?

P-piller er ikke sunt. Ikke iso heller, men det er hvert fall midlertidig!

Anonymkode: e0206...2bf

iso fikser ikke problemet:) det er bare en midlertidig løsning før man får tilbakefall. og fungerer ikke bra på hormonell akne, som jeg har

Skrevet
Blizz1 skrev (4 minutter siden):

Hørt noen leger ikke vil gi resept på zyrona og sånt fordi de har litt høyere risiko for blodpropp:/ men kan jo spørre fastlegen min, men hva gjør jeg hvis hun bare sier nei liksom? går jeg hjem og må fortsette med de jeg har?:(

Skrevet

.

Skrevet

Min datter var vilt plaget med acne i ansiktet, og fikk Diane av fastlegen da hun var 13. Det hadde en utrolig effekt og hun fikk nydelig hud igjen!

Den trigger dog migrene, noe vi ikke var klar over før vi var hos spesialist grunnet hyppige anfall. Ble byttet over til Microgyno (?) og har heldigvis ikke fått tilbakefall. Snakk med fastlegen din!

Anonymkode: 883f3...142

• Hjerte 1
Skrevet

Du har flere ga ger daglig opprettet tråder om samme tema. Hvis du har så liteb tillit til din hudlege så får du sra til din fastlege og be om en second opinion. Stress bidrar også til mer kviser, så du må seriøst roe deg ned.

Anonymkode: 96b5b...428

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Min datter var vilt plaget med acne i ansiktet, og fikk Diane av fastlegen da hun var 13. Det hadde en utrolig effekt og hun fikk nydelig hud igjen!

Den trigger dog migrene, noe vi ikke var klar over før vi var hos spesialist grunnet hyppige anfall. Ble byttet over til Microgyno (?) og har heldigvis ikke fått tilbakefall. Snakk med fastlegen din!

Anonymkode: 883f3...142

oi håper ikke jeg får migrene av det!!

Skrevet

Du må seriøst ta kontakt med helsepersonell. 

Anonymkode: 96b5b...428

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Dropp melkeprodukter. Jeg gikk også på p-piller mot hormonell akne når jeg var yngre, og det hjalp så lenge jeg gikk på de. Men når jeg sluttet ble det SÅ mye verre, og jeg mistet hår. Sliter fortsatt med hormonell akne som 40-åring, men det hjalp mye når jeg måtte kutte melkeprodukter (av andre grunner). Det er mye hormoner i melk, og det klusser med balansen. 

Anonymkode: 9634b...e91

Skrevet (endret)
Blizz1 skrev (36 minutter siden):

Fordi hormon-preparater er virkelig skumle greier, feks. ? :vetikke:

Hvorfor skulle ikke leger skrive ut testosteron for "lite" skjeggvekst eller "små" muskler o.l hos menn? 

Endret av AnonymBruker 42
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dropp melkeprodukter. Jeg gikk også på p-piller mot hormonell akne når jeg var yngre, og det hjalp så lenge jeg gikk på de. Men når jeg sluttet ble det SÅ mye verre, og jeg mistet hår. Sliter fortsatt med hormonell akne som 40-åring, men det hjalp mye når jeg måtte kutte melkeprodukter (av andre grunner). Det er mye hormoner i melk, og det klusser med balansen. 

Anonymkode: 9634b...e91

har allerede kuttet det ut, hjelper ikke:(

Skrevet

P-piller er en sinnsyk gambling. Det er som å rulle en terning når det kommer til huden. Venninnen min fikk bedre hud av det, min hud ble 100 ganger verre. Eneste som funket var en heftig Isotretinoin kur. Ja, jeg fikk noen bivirkninger, men ingenting mot det helvete som acne var. 5 år siden kuren og jeg har feilfri hud nå. 

Anonymkode: 0b92c...810

Skrevet

Jeg brukte Diane mot akne noen år. Fikk blodpropp i en alder av 30 år. Vil heller ha litt akne da, altså…

Anonymkode: 77a20...44e

Skrevet

Men nøyaktig hvorfor mener du at hudlegen har gjort en feil vurdering av medisiner til deg? 
Hvilken faglig kunnskap har du for å bestride hudlegen sin anbefaling? 
Siden du mener hudlegen gir deg medisiner som forverrer problemet ditt framfor å bedre det, har du vurdert anmelde legen? 
Jeg tenker det å anmelde vil jo være første steget, siden du har vurdert det slik at legen prøver forverre huden din. 

Anonymkode: 2b991...a39

Skrevet

Hvordan kan du vite at medisinen gjør deg verre når du ikke har forsøkt? 

Anonymkode: fd98e...4e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...