Gå til innhold

Må ha IVF - hva nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tusen spørsmål, kanskje noen kan svare på noen 🙈

Jeg har fått vite på Klinikk Hausken at vi må ha IVF. Jeg har gått til privat gynekolog som tipset meg om å dra dit. De på Hausken ville veldig gjerne hjelpe oss men vi vil prøve offentlig først. 

- Er det best om henvisningen kommer fra Hausken eller gynekologen som kjenner meg best? Gjør sykehuset uansett sin egen undersøkelse / utredning før man setter i gang?

- Mannen min har barn fra før, men blir han sjekket også? Må det i såfall skje før henvisningen blir sendt eller gjør de dette på sykehuset også? 

Hva skjer når henvisningen er sendt? Jeg har lest om blodprøver, taes disse først etter at man eventuelt får innvilget offentlig forsøk?

Takknemmelig for svar ❤️

Anonymkode: a812c...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et spørsmål til 🙈 Jeg har «bare» tette eggledere. Vil hvilket problem man har ha noe å si på mengden medisiner man trenger eller er det et ganske likt løp for alle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det samme hvem som sender henvisningen. Begge du foreslår kan gangen i dette😊 

Dere trenger en politiattest sammen med henvisningen. Dette kommer henviser garantert til å minne om. 

Ellers tar sykehuset alltid egne undersøkelser i tillegg til det som står i henvisningen både av deg og mannen 😊

Dere bør begge være mest mulig utredet før henvisning sendes, så hvis ingen har tatt blodprøver av dere begge, bør det gjøres sammen med en sædprøve av mannen. Det gjorde i hvert fall vi 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Et spørsmål til 🙈 Jeg har «bare» tette eggledere. Vil hvilket problem man har ha noe å si på mengden medisiner man trenger eller er det et ganske likt løp for alle? 

Løpet tilpasses individuelt. Dette er nok ikke et spørsmål noen her på kvinneguiden kan svare deg på 😊 Det er mange faktorer de tar hensyn til når medisiner beregnes og de tror jeg ikke det har noen hensikt å spekulere i. Dette kan legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tusen spørsmål, kanskje noen kan svare på noen 🙈

Jeg har fått vite på Klinikk Hausken at vi må ha IVF. Jeg har gått til privat gynekolog som tipset meg om å dra dit. De på Hausken ville veldig gjerne hjelpe oss men vi vil prøve offentlig først. 

- Er det best om henvisningen kommer fra Hausken eller gynekologen som kjenner meg best? Gjør sykehuset uansett sin egen undersøkelse / utredning før man setter i gang?

Jeg regner med du kan si til legen hvilke undersøkelser du har gjort. Jeg tviler på de gjør det samme om igjen. Min erfaring er at de gjør minst mulig.. Jeg aner ikke hvorfor vi ikke ble gravide uten Ivf. 

- Mannen min har barn fra før, men blir han sjekket også? Må det i såfall skje før henvisningen blir sendt eller gjør de dette på sykehuset også? 

Ja, mannen må sjekke seg han og. Selv om han har barn fra før. Det trenger ikke bli gjort før henvisningen, det blir gjort på sykehuset. 

Hva skjer når henvisningen er sendt? Jeg har lest om blodprøver, taes disse først etter at man eventuelt får innvilget offentlig forsøk?

Ja, du tar noen blodprøve før forsøket. Usikker på om det var før eller etter henvisningen.

Lykke til, jeg har to fine skatter etter litt hjelp fra Ivf 💕

Takknemmelig for svar ❤️

Anonymkode: f5119...26d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

altflyter skrev (14 minutter siden):

Det er det samme hvem som sender henvisningen. Begge du foreslår kan gangen i dette😊 

Dere trenger en politiattest sammen med henvisningen. Dette kommer henviser garantert til å minne om. 

Ellers tar sykehuset alltid egne undersøkelser i tillegg til det som står i henvisningen både av deg og mannen 😊

Dere bør begge være mest mulig utredet før henvisning sendes, så hvis ingen har tatt blodprøver av dere begge, bør det gjøres sammen med en sædprøve av mannen. Det gjorde i hvert fall vi 😊

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare ❤️ Det med blodprøver / ferdig utredet, er det noe min private gynekolog gjør hvis det blir hun som sendes henvisningen, eller er det fastlegen vi må til da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare ❤️ Det med blodprøver / ferdig utredet, er det noe min private gynekolog gjør hvis det blir hun som sendes henvisningen, eller er det fastlegen vi må til da?

Hos oss var det gynekologen jeg gikk til som utredet og til slutt henviste oss 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...