Gå til innhold

Dere som har enkle og rolige barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Hvordan var barnet som baby? 

2. Tror du at barnet har arvet denne personligheten etter dere foreldrene eller er dere mer aktive og energiske?

Anonymkode: 42fa9...a21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet var rolig fra dag 1. jeg er ekstremt rolig og tålmodig, tipper han har arvet det fra meg.

Anonymkode: 7bfc4...52b

• Liker 2
Skrevet

Vi har 3 rolige barn. Og både jeg og mannen min er også rolig. Vil tippe det er arvet fra oss 🤷‍♀️

Anonymkode: b5a9d...fc9

• Liker 1
Skrevet

Jeg har et veldig rolig barn. Han har vært rolig siden han ble født. Likner sin far. 

Han er også det barnet jeg bekymrer meg mest for. Vanskelig å lese om han har det bra eller ikke. Jeg syns de to andre er lettere å tyde. Men det kan handle om at de er mest lik meg også

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi har 3 rolige barn. Og både jeg og mannen min er også rolig. Vil tippe det er arvet fra oss 🤷‍♀️

Anonymkode: b5a9d...fc9

Var de enkle og rolige som babyer også?

Skrevet

Ene barnet vil jeg beskrive som rolig. Hun kan være veldig veldig aktiv, men samtidig kan hun leke rolig og være rolig. En herlig mix med andre ord.

Hun var veldig urolig som baby. Startet allerede på føden, og jeg tenkte "hva er dette her?". Til og med barnesykepleier kommenterte at med babyer som henne måtte man planlegge hjemturen fra føden.

Jeg vet ikke om det kan ha vært kombinasjon av sensitivitet og litt refluks som plaget henne. Fra 1,5 år begynte hun å bli mer rolig.

Det er utrolig mye lettere å ha ett rolig barn,enn ett ekstra aktivt og krevende barn. Det er to helt ulike verdener.

Anonymkode: 22af2...070

• Liker 4
Skrevet

Min 13-åring var stille og rolig heelt frem til nylig pubertet, nå veksler humøret mer og vil ikke helt høre på oss. Sliter også litt med å spise nok mat som påvirker humøret. Er veldig beskjeden ute blant folk så hun blitt sett på som veldig grei.

Anonymkode: 735dc...e2e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

2. Tror du at barnet har arvet denne personligheten etter dere foreldrene eller er dere mer aktive og energiske?

To rolige sovebabyer her. De var en drøm. Så vokste de til og fikk et voldsomt temperament med store følelsesutbrudd. Minsten er i tillegg skikkelig fysisk vilter. Så ikke sammenheng med hvordan de var som baby og barn her ihvertfall. De er 4 og 6 år.

Anonymkode: fe452...bfe

Skrevet

Jeg har to barn, den første er svært aktiv, har temperament og er ganske utålmodig, han var også urolig og aktiv som baby og sov veldig dårlig frem til han var 4 år. 

Det andre barnet mitt er en veldig rolig type, liker og sitte rolig og leke med ting, blid og fornøyd, tålmodig og har sovet godt siden dag én. 

Første barnet har arvet mest av min personlighet og barn nummer to har arvet mest av mannen min sin personlighet. 

Anonymkode: a2fe0...d48

Skrevet

3-åringen her har vært rolig siden fødsel. Han er enkel, blid og glad, veldig rolig type. Han leker rolig med lekene sine, og har så langt i livet aldri stukket av eller noe. Veldig behagelig type 😊 

Både far og jeg er rolige mennesker. Men min søster og mannen er enda roligere, og deres eldste var/er spinnvill. Han er overalt i full fart og finner på de sprøeste ting. Skjønner ikke hvem han har arvet, men det er fantastisk mye morsomt som kommer ut av den karen 😛

Anonymkode: 925fe...a56

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har begge deler, det er nok mest personlighet. 

Skrevet

Barnet vårt hadde mye smerter og fordøyelsesproblemer, så det var mye gråt allerede fra start. Frem til 1 års alderen krevde barnet mye stimuli, det måtte skje noe hele tiden. Når er barnet 2 år og mye roligere! Kan løpe, leke og være aktiv men samtidig tegne, male, leke med dukker osv. Jeg er veldig rolig av meg mens far er en mellomting, og virker som ungen vår er en god blanding.

Nå er jeg spent på den i magen, virker nemlig som en VELDIG aktiv unge.. jeg blir nesten redd av og til 😂

Anonymkode: 4796c...4a3

Skrevet

Jeg tror alle mine tre vil betegnes som rolige av andre, da de var vært mye mindre «bajas» enn mange andre små gutter jeg kjenner. Men han midten er klart roligere enn de andre to. Komisk at han var den mest aktive da han var i magen. Men etter at han ble født har han vært veldig rolig av seg. Han har rett og slett et veldig «enkelt» lynne. Er stort sett fornøyd, og liker både å sitte og pusle med ting og leke mer aktivt. Er veldig lun og mild av seg, veldig diplomatisk og har en underfundig humor. Men kan også si fra og stå opp for seg selv. Jeg får ofte høre at han ligner på meg (i utseende også, men tenker her på personlighet). Faren deres er mer energi i kroppen og er ganske utålmodig, og særlig den eldste har mye det samme.

Skrevet

Tre rolige barn, de har alltid vært rolige og vi foreldre er også det.

Skrevet

Hehe, vel her er både jeg og far rolige, både som barn og voksne, med de to bsrns våre derimot 😅 føler jeg drar rundt på et sirkus til tider og blir SÅ glad hver gang vi møter på andre med barn som er i samme kaliber 😆 har en gutt og jente, begge var rolige sovebabyer, men siden da har det ikke vært mye ro. Jeg tror det er ganske forskjell på å ha rolige barn og veldig aktive barn. De sover godt om natten begge to da, heldigvis. 

Anonymkode: 54b00...89c

Skrevet

Ene var ekstremt rolig, men sov "aldri" på dagtid. Bare powernaps på 15-30 minutt noen ganger for dag. Kunne ligge alene en stund så lenge jeg var i nærheten. Den andre måtte holdes og bæres konstant i våken tilstand, men sov lange perioder noen ganger for dag.

Men begge var fornøyde babyer så kenge de fikk viljen sin.

De er lavmælte og enkle å ha med å gjøre, men aktive.

Anonymkode: 7a27f...15c

Skrevet

Jeg har 1 rolig barn - og det har han egentlig vært fra fødsel av. Eller dvs, han hadde melkeallergi som nyfødt/spedbarn, og da var han selvfølgelig urolig pga magesmerter. Da vi fikk orden på det i 2 mnd alder - ble han det rolige barnet han var på fødeavdelingen igjen. 
Han var utrolig lett å forholde seg til som spedbarn..knirket bittelitt når han trengte mat, ellers bare smil og store øyne som observerte oss. Han fulgte tidlig med og virket interessert i omgivelsene fra start. 
Han har aldri likt høye lyder, og rømmer fra konflikter i omgivelsene. Jeg ser at han bruker tid på å observere før han går inn i en gruppe med andre barn..og sliter med å finne seg til rette i bråkete grupper. 
Han er veldig skoleflink, leser tykke bøker på norsk og engelsk (han er under 10 år), tar alt faglig veldig lett. 
Har ingen stor vennekrets - da han har null interesse for fotball/håndball (de fleste på hans trinn går på fotball) - men har inntrykk av at han er godt likt av de fleste. Får meldinger fra foreldre i feks klassen når han er med barna deres at de er så glad når vår gutt er sammen med dem, fordi han har en god innflytelse. Alltid høflig og snill 😊 
Hans fremtidsdrøm er å bli kirurg..og jeg blir ikke overrasket om den drømmen går i oppfyllelse 😊 Ekstremt musikk og filminteressert - og en kløpper på instrumentet han spiller. 

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har kjeftet eller hevet stemmen til han..det har aldri vært behov. Det er helt merkelig å være mor til et barn man føler man ikke trenger å oppdra 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️ Stor kontrast til de to andre apekattene vi har..

• Liker 1
Skrevet

Vi har fått to veldig rolige barn. De har begge vært rolige fra de ble født, sov hele natten fra de var noen uker gamle. Nå er de 13 og 15 og de er rolige, høflige, pliktoppfyllende, skoleflinke, har masse venner. De har ikke disse egenskapene fra pappaen og meg 😅

Anonymkode: dde3f...56d

Skrevet

Jeg rolig og far adhd. Barna svært aktive!

Anonymkode: 3924e...2fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Barnet vårt hadde mye smerter og fordøyelsesproblemer, så det var mye gråt allerede fra start. Frem til 1 års alderen krevde barnet mye stimuli, det måtte skje noe hele tiden. Når er barnet 2 år og mye roligere! Kan løpe, leke og være aktiv men samtidig tegne, male, leke med dukker osv. Jeg er veldig rolig av meg mens far er en mellomting, og virker som ungen vår er en god blanding.

Nå er jeg spent på den i magen, virker nemlig som en VELDIG aktiv unge.. jeg blir nesten redd av og til 😂

Anonymkode: 4796c...4a3

Akkurat samme her 😆 på begge to! 

Anonymkode: 2c5da...2c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...