Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tenker å kanskje prøve litt mme til baby på 9 uker. Pappaen vil så gjerne ha mulighet til å mate og jeg synes det er litt greit å kunne ta en tur på butikken eller gå med hunden uten å være bekymret for om baby blir sulten. 

Ser det er litt forskjellige erfaringer med merkene, men hva er best for å introdusere mme, nan eller hipp? Ferdigblandet eller pulver (vil ha det lettvintest mulig for pappaen)?

Har ikke samvittighet til at lille skal få vondt i magen sin bare fordi jeg hadde lyst til å gå en tur!

Jeg har forsøkt å pumpe, men synes det funker dårlig!

Endret av Anononyma
Skrevet

Ferdigblandet er desidert enklest, og høres fornuftig ut for deres behov. En boks pulver bør brukes innen tre uker etter åpning, og det vil dere jo slite med å få til om det bare er snakk om et par flasker i uka. Vi begynte også med ferdigblandet, og valgte Nan sin rett og slett fordi den er billigst, hehe. Er fornøyd med det, og valgte derfor også Nan da vi begynte med pulver.

Anonymkode: 7b5d8...3a3

Skrevet

Ferdigkartong er enklest. 
Babyen vår får mageknip av hipp og gulpet lukter spy. Ingen problemer med nan 👍🏻

Anonymkode: c9887...b3e

Skrevet

Beklager avsporing, men jeg trodde det var enda en navnetråd 😂

Skrevet

Nan har de på barsel, så fortsatte med det. Prøvd hipp et par ganger, det gikk også fint. Definitivt ferdig-bokser. 

Anonymkode: 369cb...7d3

Skrevet

Det er veldig individuelt hva som funker hvor hver enkelt så her risikerer du å få mange forskjellige svar. Sånn generelt er hipp mildere for magen enn nan. Men noen tåler nan bedre enn hipp likevel. En del gulper mer og blir fortere sulten igjen på hipp enn på nan… har prøvd begge deler og min baby fungerte dårlig på begge disse merkene. Erfarte mye magevondt på nan, og ekstremt sulten og mye gulp på hipp😅 du må nesten bare prøve deg fram, men personlig anbefaler jeg å prøve hipp først siden den er mildere. Ferdigblandet høres enklest ut til deres bruk. Hvis baby liker den romtemperert så er det ingenting som blir enklere

Anonymkode: 4c455...5ec

Skrevet

Nan inneholder Taurin, så nei takk. Valgte Hipp og holdt oss til den. Ungen sov godt og var en behagelig baby. 😊

Anonymkode: 4efaf...f03

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nan har de på barsel, så fortsatte med det. Prøvd hipp et par ganger, det gikk også fint. Definitivt ferdig-bokser. 

Rikshospitalet bruker kun Hipp. 

Skrevet

Takk for alle svar! Tenker vi prøver hipp først og ser hvordan det går 😊 men er det sånn at man bare kan helle ferdigblandet over på flaske og se om baby tar romtemperert? Syns det sto på kartongen at den skulle varmes?

Skrevet
Anononyma skrev (1 time siden):

Takk for alle svar! Tenker vi prøver hipp først og ser hvordan det går 😊 men er det sånn at man bare kan helle ferdigblandet over på flaske og se om baby tar romtemperert? Syns det sto på kartongen at den skulle varmes?

Ja, det kan man. :) Husk å sterilisere flasken.

Skrevet
Anononyma skrev (1 time siden):

Jeg leste det og, men har lest på o store Internett at det ikke er nødvendig. Vil bare råde deg til å prøve noen runder før du evt bytter til NAN, det kan ta mange forsøk før babyen godtar noe annet enn morsmelk. Vi kjøpte pulver-Hipp av den grunn, men det var ferdigblandet han godtok først - men også da først etter flere forsøk. 

Anonymkode: 44f25...c12

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ja, det kan man. :) Husk å sterilisere flasken.

Bare til en viss alder man må sterilisere😊

Skrevet
Anononyma skrev (2 timer siden):

Grunnen for at det anbefales å varme den, er pga smaken, og at fordelingen av fettblandingen blir bedre.

Anonymkode: d83e3...44d

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Nei, anbefalingen nå er å sterilisere alle flasker som skal brukes til morsmelkerstatning. Vet at det inntil relativt nylig bare var anbefalt å sterilisere fram til 6 mnd.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nan inneholder Taurin, så nei takk. Valgte Hipp og holdt oss til den. Ungen sov godt og var en behagelig baby. 😊

Hva er taurin?

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ungen er 9 uker, så da er det vel innenfor denne aldern uansett eller?

Anonymkode: a1781...3e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...