Gå til innhold

Hvilken leilighet burde jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg må flytte med datteren min og jeg har til slutten av måneden på å flytte ut.

Leilighet 1: 15000 kr, gåavstand til jobb og barnehage. Butikker i nærheten. Bra standard og to soverom. Oppvarming av varmt vann ikke inkludert.

Leilighet 2: Skal på visning neste uke, 13 000kr, og 10 min unna med bil fra jobb og barnehage+butikker. Fjernvarme så billig strømregning kanskje?

Jeg vil helst bo så billig som mulig, MEN jeg er redd å si nei til leilighet 1 fordi Finn kryr av overprisede leiligheter. Det hender at det dukker opp en bra leilighet med rimelig pris, sånn som leilighet 2, men siden jeg har bare til 1 desember er jeg litt stresset.

Jeg må gi svar til leilighet 1 i morgen…hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: f6fc1...926

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg gått for en om du har mulighet, du har ingen garanti for å få leilighet 2. Så slipper du dra barnet inn og ut av bilen i all slags vær, Så sparer du drivstoffpris/strømpris på bilen også

Anonymkode: cd703...474

• Liker 6
Skrevet

De stiller ganske likt om du ikke har noe imot å kjøre 20-30 min hver dag?

Hvilken synes du er finest?

Når du sier gå avstand, er det det i regn og sludd også eller helst bare i finvær? 

Jeg ville valgt den første om det virkelig var gå avstand og jeg syntes den så best ut på bildene i forhold til min smak. 

Anonymkode: aae0d...d99

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da hadde jeg gått for en om du har mulighet, du har ingen garanti for å få leilighet 2. Så slipper du dra barnet inn og ut av bilen i all slags vær, Så sparer du drivstoffpris/strømpris på bilen også

Anonymkode: cd703...474

Enig, det er dyrt å være avhengig av bil og enkel hverdag er gull verdt.

Anonymkode: 81eb6...667

• Liker 1
Skrevet

Ta den du får. Leiemarkedet er kjempe vanskelig og mange foretrekker leier uten barn.

Anonymkode: 25eaa...835

• Liker 1
Skrevet

Du må enten bo på et spesielt sted eller være en veldig attraktiv leier om du har mulighet for å velge og vrake mellom leiligheter.

Vi leide nettopp ut leilighet og det var 26 stykker som var interessert, hvorav 15 stykker var tidsnok ute og aktuelle slik at de fikk komme på visning.

Anonymkode: d6e6c...a42

Skrevet

Hadde valgt første uten tvil.

Det går minst opp i opp økonomisk, og er mer sosialt for barnet mtp enkle lekeavtaler osv. 

Anonymkode: 44a5f...84d

• Liker 1
Skrevet

Om du er alene med barn, bo sentralt. Del heller soverom. Så mye enklere å hente/levere, ha vennebesøk (og ha barnevakt når barnet er på vennebesøk), samkjøre med andre foreldre på fritidsaktiviteter etc. 

Anonymkode: c8f79...9d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De stiller ganske likt om du ikke har noe imot å kjøre 20-30 min hver dag?

Hvilken synes du er finest?

Når du sier gå avstand, er det det i regn og sludd også eller helst bare i finvær? 

Jeg ville valgt den første om det virkelig var gå avstand og jeg syntes den så best ut på bildene i forhold til min smak. 

Anonymkode: aae0d...d99

Ja, jeg kan gå uansett vær. Det er maks 5-6 min å gå. Leilighet er finest og jeg fikk en skikkelig god følelse av å være der. Føltes skikkelig koselig - og godt med mye plass! Ut ifra bildene virker leilighet to fin også, men ikke like fin som nr 1.

Jeg har alltid bodd trangt - typ stue/kjøkken sammen, og bare ett soverom.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Om du er alene med barn, bo sentralt. Del heller soverom. Så mye enklere å hente/levere, ha vennebesøk (og ha barnevakt når barnet er på vennebesøk), samkjøre med andre foreldre på fritidsaktiviteter etc. 

Anonymkode: c8f79...9d4

Denne leiligheten har to soverom da, så slipper å dele ☺️ Men enig i at å bo mer sentralt er best - da får jeg også mer tid med datteren min etter barnehagen☺️

Hadde valgt første uten tvil.

Det går minst opp i opp økonomisk, og er mer sosialt for barnet mtp enkle lekeavtaler osv. 

Anonymkode: 44a5f...84d

Akkurat det jeg tenkte…

Du må enten bo på et spesielt sted eller være en veldig attraktiv leier om du har mulighet for å velge og vrake mellom leiligheter.

Vi leide nettopp ut leilighet og det var 26 stykker som var interessert, hvorav 15 stykker var tidsnok ute og aktuelle slik at de fikk komme på visning.

Anonymkode: d6e6c...a42

Jeg føler at jeg har fått ganske god respons på Finn tross situasjonen min, men jeg skjønner det du skriver også…

Mange som ikke har svart meg eller som skriver at de foretrekker enslige 😌

Ta den du får. Leiemarkedet er kjempe vanskelig og mange foretrekker leier uten barn.

Anonymkode: 25eaa...835

Ja, dessverre…

Enig, det er dyrt å være avhengig av bil og enkel hverdag er gull verdt.

Anonymkode: 81eb6...667

Nå har jeg el bil og mulighet til å lade rimelig på jobb, men det er fortsatt deilig å slippe å kjøre «overalt». Jeg må kanskje kjøre om jeg skal til et kjøpesenter, men det jeg trenger daglig er rett ved 🙌🏼

Skrevet

Hadde valgt 1. 

Anonymkode: f1858...f7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...