AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #21 Skrevet 5. november 2022 Det er har du faktisk ingenting med TS. Du ødelegger bare livet hennes, og det kommer til å bli verre. Hun får nok aldri en jobb igjen. Anonymkode: a2c88...b26
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #22 Skrevet 5. november 2022 Fikk høre om ei barndomsvennine som er i samme situasjon som hun du kjenner. Hun stjeler fra sin demente mamma også. Kanskje det er samme person… meld ifra. Anonymkode: e70f5...0c0
mitch92 Skrevet 5. november 2022 #23 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Selvsagt skal du melde i fra til jobben hennes. Tar hun rusmidler på fritiden, er hun rusa på jobb. Ærlig talt, dere som mener at rus er helt ok. Kos dere med den livsløgnen. For de normale, oppadgående, så er illegale rusmidler ikke et alternativ, hverken på jobb eller fritid. Og ikke sammenlikne alkohol med narkotika. Det er bare nok en ny løgn du forteller deg selv, for å forsvare rusmisbruket. Anonymkode: bdab0...885 Alkohol er jo det verste rusmiddelet som fins hvis man måler i kostnader til samfunnet og dødsfall. Så er jo helt naturlig å sammenligne med alkohol. Er det noe bedre å drikke seg dritings på helger og ettermiddager og så dra på jobb? Jeg tenker så lenge man ikke er rusa på jobb eller så sliten av rusen når man kommer på jobb at det påvirker en så spiller det vel ingen rolle om det en tok var kokain, alkohol , cannabis eller lignende ? 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #24 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (På 4.11.2022 den 1.13): Hvis hun har fått jobb i barnehage hat hun ren politiattest. Hvem tror du ser teit ut hvis du melder uten Bevin? Anonymkode: 2c2e8...351 Nei, det vises ikke på attesten. Det er kun visse lovbrudd den viser. Anonymkode: c80ea...774
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #25 Skrevet 5. november 2022 Slet med alkohol. Ingen vet hvor galt det faktisk var i starten. Men jeg tok det opp med sjefen min. Og sakte men sikkert er jeg kommet tilbake der jeg skal være. Satte meg bevisst i et hjørne fordi jeg tenker langsiktig. Det har vært en stor belastning for psyken min. Folk merket det. Gjorde jo jobben min, men var ofte svært sliten. Så fæl ut. Ville ikke sosialisere. Men jeg... Kom dit jeg skal være. Har et noenlunde normalt forhold til alkohol nå. Alkoholbruken har også sammenheng med at jeg har ADHD. Spent på om medisiner vil endre meg til en enda bedre meg. Anonymkode: 9db62...5a2 1
introverten Skrevet 5. november 2022 #26 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (På 3.11.2022 den 22.07): Det skal riktig nok sies at det er tunge midler hun bruker, der blant annet kokain har vært noe hun har brukt ofte. Hun har en bachelorgrad som barnehagelærer, og nylig fått jobb o en barnehage. Bør man melde i fra om dette til barnehagen? Jeg har riktig nok ikke bevis jeg kan sende inn Anonymkode: 4f0e2...4d8 Kanskje hun selger narkotika til barna.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #27 Skrevet 5. november 2022 Ville du meldt fra om vedkommende ruset seg hver helg på det minst like farlige rusmiddelet alkohol? Eller er det kun ulovligheten i det du misliker? Anonymkode: b7032...d6e 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #28 Skrevet 5. november 2022 On 11/4/2022 at 2:39 PM, AnonymBruker said: Selvsagt skal du melde i fra til jobben hennes. Tar hun rusmidler på fritiden, er hun rusa på jobb. Ærlig talt, dere som mener at rus er helt ok. Kos dere med den livsløgnen. For de normale, oppadgående, så er illegale rusmidler ikke et alternativ, hverken på jobb eller fritid. Og ikke sammenlikne alkohol med narkotika. Det er bare nok en ny løgn du forteller deg selv, for å forsvare rusmisbruket. Anonymkode: bdab0...885 Hva er definisjonen på narkotika frøken prektig? Anonymkode: 1f4ad...66d 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #29 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (På 3.11.2022 den 22.07): Det skal riktig nok sies at det er tunge midler hun bruker, der blant annet kokain har vært noe hun har brukt ofte. Hun har en bachelorgrad som barnehagelærer, og nylig fått jobb o en barnehage. Bør man melde i fra om dette til barnehagen? Jeg har riktig nok ikke bevis jeg kan sende inn Anonymkode: 4f0e2...4d8 Hvordan vet du at hun er ruset på jobb? Kokain er jo et typisk middel man bruker når man drikker alkohol, og fester. Kokain er ikke særlig utbredt som et dagligdags stoff, det er en fest-rus. Syntes du først og fremst skal snakke med venninnen din, ytre bekymring over hennes vel og ve. Spør om hun bruker dette når hun jobber, spør hvorfor hun bruker det. Vær en venn. Hvis hun sier at hun er ruset på arbeid, så syntes jeg du skal informere hun om at du kommer til å melde ifra. Hun burde få sjansen til å faktisk ta tak i problemet sitt først og fremst. Anonymkode: 4ab01...fcf 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #30 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk høre om ei barndomsvennine som er i samme situasjon som hun du kjenner. Hun stjeler fra sin demente mamma også. Kanskje det er samme person… meld ifra. Anonymkode: e70f5...0c0 Uff.. Sånn er det med avhengighet, det er utrolig trist for de som rammes og pårørende. Syntes ikke du skal dømme, alle avhengige har på et tidspunkt stjålet av familie. Avhengigheten har ingen kognitive eller logiske tanke-sett, det er kun desperasjon - og svært, svært trist. Anonymkode: 4ab01...fcf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå