AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #1 Skrevet 3. november 2022 Det skal riktig nok sies at det er tunge midler hun bruker, der blant annet kokain har vært noe hun har brukt ofte. Hun har en bachelorgrad som barnehagelærer, og nylig fått jobb o en barnehage. Bør man melde i fra om dette til barnehagen? Jeg har riktig nok ikke bevis jeg kan sende inn Anonymkode: 4f0e2...4d8 1
Anonymous 91 Skrevet 3. november 2022 #2 Skrevet 3. november 2022 (endret) Såklart bør du melde fra. Men har du ikke bevis kommer du nok ingen vei Endret 3. november 2022 av Anonymous 91 1
Gjest ti10 Skrevet 3. november 2022 #3 Skrevet 3. november 2022 Det kan jo hende at hun har fått ting på stell og kommet på rett kjøl? Man skulle jo tro at kollegene ville merke noe hvis hun var ruset på jobb.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #4 Skrevet 3. november 2022 Hvor godt kjenner du vedkommende? Dette høres ut som noe personlig drama hvor du prøver å sabotere en person du har problemer med for å være ærlig. Når hun har utdannelse og jobb så har hun tvilsomt så store rusproblemer som det du tror. Men vær gjerne den som melder om det ødelegger nattesøvnene din. Anonymkode: 10556...361 7 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #5 Skrevet 3. november 2022 Vet du hva vedkommende selv har fortalt arbeidsplassen, og siden vedkommende er nylig ansatt, vet du status per dags dato? En av mine beste venner er alkoholiker. Han har vært langt nede, både i flaska og psykisk. Etter en lengre periode uten jobb, har han akkurat begynt å jobbe igjen. Det har gjort at fokuset er annerledes for han. Han har også fortalt sin nye arbeidsgiver om sitt problem, (hadde vel uansett blitt et tema med referanser, siden han mistet forrige jobb fordi han var noe beruset på jobb da), men han sier selv det gir en helt annen motivasjon og trygghet når han nå har fortalt arbeidsgiver. Det gir han et ekstra boost for å holde seg edru. Så uavhengig av hvilket rusmiddel det er snakk om... Du må bare ikke overreagere, med mindre du vet helt sikkert at vedkommende fortsatt ruser seg aktivt og holder det skjult for arbeidsgiver. Anonymkode: dc45f...f1c 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #6 Skrevet 4. november 2022 Hvis hun har fått jobb i barnehage hat hun ren politiattest. Hvem tror du ser teit ut hvis du melder uten Bevin? Anonymkode: 2c2e8...351 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #7 Skrevet 4. november 2022 Hva hun gjør på fritida har ikke noe med jobben hennes å gjøre Anonymkode: d57d9...be5 5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #8 Skrevet 4. november 2022 Ruser hun seg på jobb da? For hvis ikke har du ingen sak. Anonymkode: 47db2...a3a 9 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #9 Skrevet 4. november 2022 ti10 skrev (3 timer siden): Det kan jo hende at hun har fått ting på stell og kommet på rett kjøl? Man skulle jo tro at kollegene ville merke noe hvis hun var ruset på jobb. Det var det jeg trodde og det var det jeg hadde håpet på, for hun er egentlig et godt menneske med en tung historie bak seg med mye sorg og lite omsorg av sine nærmeste. Men sist jeg så henne innta kokain linjer var faktisk på Halloween festen vi var på for noen dager siden. Da var hun oppe hele natten og holdt på. Og nei, folk som får ting på stell etter rus går aktivt inn for det og blånekter om de får tilbud om det ene eller det andre. Det var ikke det hun gjorde i dette tilfelle. Og det samme gjelder med alkohol. Hun ringer meg stadig vekk når hun er alkoholruset og forteller hvor jævlig livet er. Anonymkode: 4f0e2...4d8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #10 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor godt kjenner du vedkommende? Dette høres ut som noe personlig drama hvor du prøver å sabotere en person du har problemer med for å være ærlig. Når hun har utdannelse og jobb så har hun tvilsomt så store rusproblemer som det du tror. Men vær gjerne den som melder om det ødelegger nattesøvnene din. Anonymkode: 10556...361 Jeg kjenner vedkommende godt nok til å kunne uttale meg om det her. Vi er godt opp i årene, og det har tatt henne jævli* lang tid å ta den graden. Det er ikke noe hun har klart lett, og har vært mye borte. Hun tok et år med perm fordi hun trengte hjelp til avrusning - og noe av det første hun gjør når hun kommer ut er å ta et par lisser? Jeg har faktisk ikke et personlig problem med personen. Jeg har vært der for henne alle gangene hun strev, og skaffet henne jobber som hun klarte å holde på slik at hun hadde inntekt og jobb. Jeg kommer fra et hjem med mye vold og rus, og har sett hvor mye narkotika kan ødelegge et menneskes liv, og de andre rundt seg. Jeg tror ikke det er en jobb for en person med så tung narkotikahistroikk som åpenbart ikke er historikk lengre. Om jeg hadde sendt mitt barn til en barnehage med en narkoman tilstede så hadde jeg bokstavelig talt klikket Anonymkode: 4f0e2...4d8 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #11 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ruser hun seg på jobb da? For hvis ikke har du ingen sak. Anonymkode: 47db2...a3a Det vet jeg ikke noe om. Jeg har ikke sett det selv, eller hørt det av henne, då akkurat det kan jeg ikke uttale meg om Anonymkode: 4f0e2...4d8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #12 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hva hun gjør på fritida har ikke noe med jobben hennes å gjøre Anonymkode: d57d9...be5 Hun fester mye i helgene, og ellers i hverdagen har hun A4 liv. Hun mistet omsorgen for barnet sitt for noen år siden, og er alene med en samboer som også ruser seg Anonymkode: 4f0e2...4d8 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #13 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor godt kjenner du vedkommende? Dette høres ut som noe personlig drama hvor du prøver å sabotere en person du har problemer med for å være ærlig. Når hun har utdannelse og jobb så har hun tvilsomt så store rusproblemer som det du tror. Men vær gjerne den som melder om det ødelegger nattesøvnene din. Anonymkode: 10556...361 Kokain og amfetamin er faktisk et ganske vanlig stoff som blir brukt for å klare å stå i tunge studier og jobb… man kan fint jobbe å være rusa samtidig 🙄 Anonymkode: 359d1...daf 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #14 Skrevet 4. november 2022 Kan du ikke ta en prat med henne da? Si at du er bekymret og at oppførselen hennes på halloween vitner om en som ikke har kontroll. Så lenge hun er edru på jobb og bruken ikke går utover jobben hun gjør, så er det strengt tatt ingen på jobb som har noe med hva hun gjør i helgene.. Det sagt, ville jeg likevel være skeptisk hvis hun skulle ha ansvar for lmitt barn. Jeg synes det er mye verre at mannen som voldtok meg da jeg var 15, fikk ta lærerutdanning og nå jobber på barneskole.. Det ble aldri anmeldt og jeg har ingen bevis på at det faktisk har skjedd 12 år senere. Kanskje han aldri har gjort det igjen, kanskje han er fantastisk med barn, men jeg ville ikke sendt mitt barn på skolen med en voldtektsmann som lærer 😔 Anonymkode: a6c74...9f9 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #15 Skrevet 4. november 2022 Altså, nå er kokain så alminnelig som rusmiddel at det ikke er noe sjokkerende at en barnehageansatt bruker det. Selvfølgelig stiller saken seg annerledes om hun ruser seg på jobb. Anonymkode: c0707...ffa 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #16 Skrevet 4. november 2022 Selvsagt skal du melde i fra til jobben hennes. Tar hun rusmidler på fritiden, er hun rusa på jobb. Ærlig talt, dere som mener at rus er helt ok. Kos dere med den livsløgnen. For de normale, oppadgående, så er illegale rusmidler ikke et alternativ, hverken på jobb eller fritid. Og ikke sammenlikne alkohol med narkotika. Det er bare nok en ny løgn du forteller deg selv, for å forsvare rusmisbruket. Anonymkode: bdab0...885 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #17 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvsagt skal du melde i fra til jobben hennes. Tar hun rusmidler på fritiden, er hun rusa på jobb. Ærlig talt, dere som mener at rus er helt ok. Kos dere med den livsløgnen. For de normale, oppadgående, så er illegale rusmidler ikke et alternativ, hverken på jobb eller fritid. Og ikke sammenlikne alkohol med narkotika. Det er bare nok en ny løgn du forteller deg selv, for å forsvare rusmisbruket. Anonymkode: bdab0...885 Om hun tar kokain på lørdager så er hun da aldeles ikke rusa på jobb for det… tror ikke dere som uttaler dere vet hvor normalt det har blitt med sånne stoffer. Både kokain, amfetamin og mdma er blitt den nye «helge-rusen» 🙄 Anonymkode: 359d1...daf 4
Gjest Kritisk Skrevet 4. november 2022 #18 Skrevet 4. november 2022 (endret) Om hun er påvirket på jobb,ja.Jobbet selv i barnehage men var selvsagt nykter PÅ jobb. Endret 4. november 2022 av Kritisk
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #19 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hun ringer meg stadig vekk når hun er alkoholruset og forteller hvor jævlig livet er. Anonymkode: 4f0e2...4d8 Så du vil gjøre det verre ved at hun mister jobben? Anonymkode: d57d9...be5 1
Christina82 Skrevet 5. november 2022 #20 Skrevet 5. november 2022 Ryddet for liberal holdning til rusmidler. Christina82, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå