AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #1 Skrevet 3. november 2022 Her en dag hadde jeg en litt tung dag hvor jeg følte meg utrolig ekskludert av kollegaer. Da henvendte jeg meg til min mor med den dramatiske frasen "hvorfor er det ingen som liker meg?". Hvorpå hun ikke helt skjønner hva jeg mener, også drar jeg opp eksempler fra tenåringsårene mine - da sier hun at "de ville jo være vennen din, men du synes de var kjedelige og avviste dem.". Her har jeg i flere år gått og trodd at de utestengte meg og ikke ville at jeg skulle være en del av "gjengen". Blir så usikker på hva som er sant! Kanskje jeg har fortalt historien annerledes til henne da jeg var ung? Hvordan kan jeg huske så feil? Egentlig føler jeg at jeg ikke husker noe særlig av barndommen min, så dersom jeg husker det feil gir det jo egentlig mening.. Anonymkode: 5d927...a77 2
Amossa Skrevet 3. november 2022 #2 Skrevet 3. november 2022 Jeg tror at man lett kan lage seg oppfatninger av barndom og ungdomstid som faktisk er feil. Det var slik du følte det bare.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #3 Skrevet 4. november 2022 Det er mange som utstråler en slags kjølig, arrogant energi når de kanskje ikke mener det. De kan være usikre i seg selv, ha lav selvfølelse eller være sjenerte, og så blir det mistolket. Prøv å smile mer, se folk i øynene. Anonymkode: 0cc26...145 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #4 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Her en dag hadde jeg en litt tung dag hvor jeg følte meg utrolig ekskludert av kollegaer. Da henvendte jeg meg til min mor med den dramatiske frasen "hvorfor er det ingen som liker meg?". Hvorpå hun ikke helt skjønner hva jeg mener, også drar jeg opp eksempler fra tenåringsårene mine - da sier hun at "de ville jo være vennen din, men du synes de var kjedelige og avviste dem.". Her har jeg i flere år gått og trodd at de utestengte meg og ikke ville at jeg skulle være en del av "gjengen". Blir så usikker på hva som er sant! Kanskje jeg har fortalt historien annerledes til henne da jeg var ung? Hvordan kan jeg huske så feil? Egentlig føler jeg at jeg ikke husker noe særlig av barndommen min, så dersom jeg husker det feil gir det jo egentlig mening.. Anonymkode: 5d927...a77 Akkurat sånn er stedatteren min også. Av og til nestee hun seg på forhånd at de andre ikke skulle like henne. De prøvde hardt, og jeg så hun raskt fikk fans. Men når hun snudde ryggen til ble de lei seg av og til sint på henne og noen gikk over i plaging. Men viste seg at det var noe adhd inni bildet. Og litt angt iht det. Så oppmerksomheten som liten føltes ikke bra, og tolket det som at de var slemme. Enkel barnekonkluson jeg føler ikke situasjonen som bra= dere liker meg ikke. Prøvde å si det, men hjalp ingenting og falt ut i alle sammenhenger. Hadde vi visst at det var pga store følser pga adhd , så hadde nok medisiner kunne hjulpet mye her Anonymkode: 62904...0ec
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #5 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Akkurat sånn er stedatteren min også. Av og til nestee hun seg på forhånd at de andre ikke skulle like henne. De prøvde hardt, og jeg så hun raskt fikk fans. Men når hun snudde ryggen til ble de lei seg av og til sint på henne og noen gikk over i plaging. Men viste seg at det var noe adhd inni bildet. Og litt angt iht det. Så oppmerksomheten som liten føltes ikke bra, og tolket det som at de var slemme. Enkel barnekonkluson jeg føler ikke situasjonen som bra= dere liker meg ikke. Prøvde å si det, men hjalp ingenting og falt ut i alle sammenhenger. Hadde vi visst at det var pga store følser pga adhd , så hadde nok medisiner kunne hjulpet mye her Anonymkode: 62904...0ec Åh! Jeg blir faktisk utredet for adhd nå, så kanskje det har en sammenheng 🙃 er slik til dels nå også, er slitsomt. Anonymkode: 5d927...a77
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #6 Skrevet 4. november 2022 Ta kontakt med barndomsvennene og spør dem. Da får du et ærlig svar fra dem, og kanskje ender dere opp med å ta opp kontakten og bli gode venner. Anonymkode: 81b17...b97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå