AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #1 Skrevet 3. november 2022 Skal snart begynne prøvingen på nr 2. 😊 Så er det snart tid for julebordsesong osv. Er det OK å drikke alkohol om man prøver? Mener selvfølgelig ikke om jeg har fått positiv test, men det er jo alltids en mulighet for at man KAN være gravid. Er ny i jobben og alle snakker om julebordet osv og forteller morsomme historier fra tidligere julebord.. kjenner jeg har mest lyst å droppe hele greia istedenfor å gi inntrykk av å være den eneste edru uten en god unnskyldning😅 Anonymkode: bd4c8...014 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #2 Skrevet 3. november 2022 Ja det går fint 🌞 Anonymkode: c4625...634 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #3 Skrevet 3. november 2022 Lev som normalt frem til positiv test (eller hvertfall fra mens til eggløsning om du ønsker å være heeeeelt sikker). Anonymkode: 426b2...8be 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #4 Skrevet 3. november 2022 Jeg drakk frem til positiv test. Anonymkode: 914ea...f26 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #5 Skrevet 3. november 2022 Spurte legen min om dette da vi prøvde i fjor og han sa at man strengt tatt ikke bør drikke alkohol fra man har hatt sex (rundt eggløsning) til man evt får negativ test. Jeg valgte å begrense meg, men tok et par glass vin i en bursdagsfest og fikk positiv test uka etter. Angret meg litt og var stressa i starten (hadde opplevd en SA tidligere), men det gikk bra 😊 Samtidig skal man leve så jeg tenker du gjør det som føles best for deg. Ville prøvd å unngå stupfylla i hvert fall Anonymkode: f324a...6cb
Skyblue7 Skrevet 3. november 2022 #6 Skrevet 3. november 2022 Levde som normalt frem til positiv test. Vi prøvde i over ett år, hadde blitt ett veldig langt år å være avholds i tilegg..
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #7 Skrevet 3. november 2022 Jeg trodde det var slik at det ikke hadde noe å si før etter vertfall uke 4-5 elns, fordi helt i begynnelsen deles det ikke forbindelser med fosteret i den grad at alkohol går over til foster? Uansett, du kan ikke holde deg halve måneden, det forsterker virkelig en vond følelse av å ikke få det til når testen da blir negativ. Det skal ikke ha påvirkning fordi når du har fått positiv test er det såvidt et embryo. Kos deg! Anonymkode: b341c...ac1 2
Tbag Skrevet 4. november 2022 #8 Skrevet 4. november 2022 Jeg fikk beskjed av legen om å leve som normalt frem til positiv test, det gjorde jeg også🤗 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #9 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg trodde det var slik at det ikke hadde noe å si før etter vertfall uke 4-5 elns, fordi helt i begynnelsen deles det ikke forbindelser med fosteret i den grad at alkohol går over til foster? Uansett, du kan ikke holde deg halve måneden, det forsterker virkelig en vond følelse av å ikke få det til når testen da blir negativ. Det skal ikke ha påvirkning fordi når du har fått positiv test er det såvidt et embryo. Kos deg! Anonymkode: b341c...ac1 Jeg har hørt det fra venner, men ikke funnet noe forskning på akkurat dette så er veldig usikker på om det stemmer. Er enig i at man ikke skal sette hele livet på vent om det tar lang tid, men man bør også være klar over mulige konsekvenser:) Fra helsenorge: Alkohol kan redusere fruktbarheten og øke risikoen for spontanabort. Vær ekstra påpasselig i tidsrommet etter eggløsning og fram til du skal ha neste menstruasjon. Du kan ha blitt gravid i denne perioden. Anonymkode: f324a...6cb 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #10 Skrevet 4. november 2022 Ja, lev som normalt! når vi startet prøvingen levde jeg skikkelig stengt de 2 første mnd. Etter å ha fått negative tester så tenkte jeg at jeg måtte slippe opp litt mer og jeg er SÅ GLAD for det nå som jeg har blitt gravid Anonymkode: f8a96...51c
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #11 Skrevet 4. november 2022 Ville ha tatt et glass eller to, men begrenset det derfra. Greit å ikke ta den helt ut på første julebordet med jobben også? Anonymkode: e027a...1b6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #13 Skrevet 4. november 2022 Rådene er å leve som normalt. Husk at folk gjerne prøver i åresvis. Men du trenger jo ikke gå på grisefylla heller, da, om du føler det er ubehagelig. Et glass vin eller to er helt fullstendig innafor. Anonymkode: ada37...f9b
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #14 Skrevet 4. november 2022 I følge våre fertilitetslege bør mannen avstå fra å drikke alkohol under prøvingen så langt det lar seg gjøre, da det kan påvirke mannlig fertilitet. For kvinner har det ingenting å si. Eggene er jo der allerede og har ingen forbindelse med blodbanen. Anonymkode: d5c59...56e
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #15 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har hørt det fra venner, men ikke funnet noe forskning på akkurat dette så er veldig usikker på om det stemmer. Er enig i at man ikke skal sette hele livet på vent om det tar lang tid, men man bør også være klar over mulige konsekvenser:) Fra helsenorge: Alkohol kan redusere fruktbarheten og øke risikoen for spontanabort. Vær ekstra påpasselig i tidsrommet etter eggløsning og fram til du skal ha neste menstruasjon. Du kan ha blitt gravid i denne perioden. Anonymkode: f324a...6cb Forskning tyder på begge disse to, så sjansen for at spiren sitter blir visst mindre med alkoholinntak, visstnok også i tiden før eggløsning (påvirker som det står fruktbarheten). Men jeg ville ikke avstått fra alkohol så tidlig i frykt for å skade babyen, for får den skader så tidlig så blir det med all sannsynlighet ingen baby. Kroppen må jo regne celleklumpen som levedyktig før den investerer mer ressurser i den. Personlig mistet jeg totalt lysten på alkohol (drakk nærmest daglig før det) bare noen dager etter eggløsning da jeg ble gravid, og det var ikke planlagt, så kroppen er ganske finurlig. Anonymkode: 17a88...d33
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #16 Skrevet 4. november 2022 Når du har sex under eggløsning, så klarer du å vente de 3(?) ukene det tar for å se om du er blitt gravid. Ærlig talt. Folk er tørste!! Anonymkode: 552d3...f26
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #17 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når du har sex under eggløsning, så klarer du å vente de 3(?) ukene det tar for å se om du er blitt gravid. Ærlig talt. Folk er tørste!! Anonymkode: 552d3...f26 Eh, du forstår at noen prøver og prøver i mange år? Man bør leve normalt tenker jeg. Anonymkode: 914ea...f26 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #18 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når du har sex under eggløsning, så klarer du å vente de 3(?) ukene det tar for å se om du er blitt gravid. Ærlig talt. Folk er tørste!! Anonymkode: 552d3...f26 For min del tok det 5(!!) år å bli gravid, så jeg er glad for at jeg levde helt som normalt frem til positiv test. Det var ikke sånn at jeg MÅTTE drikke hver gang etter eggløsning, men var det noe som skjedde sosialt så lot jeg ikke være fordi «tenk om». Anonymkode: f4945...8eb 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #19 Skrevet 5. november 2022 Du velger selv, men alkohol kan vel redusere evnen til å klare å bli gravid som jeg har lest Anonymkode: 5d3d8...ae8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå