Purple_Pixiedust Skrevet 3. november 2022 #1 Skrevet 3. november 2022 (endret) Hei. Jeg skal settes i kontakt med alternativ til vold. Som utsatt, ikke som utøver. Jeg vet ikke helt hva jeg skal der. Jeg har pratet om ting som har skjedd meg med behandler, men kanskje de kan hjelpe meg på en annen måte? Jeg lever også midt i en potensiell farlig situasjon som også har retraumatisert meg veldig. Jeg trodde jeg hadde bearbeidet det, men det har jeg tydeligvis ikke. Jeg bor akkurat nå på krisesenter og i går da jeg tok buss og kjørte forbi der jeg bor så ble jeg akutt kvalm og halsen snørpet seg sammen. Jeg er kjemperedd for å dra hjem igjen..Perioden før jeg fikk hjelp til å dra til krisesenteret var grusom med både mye drikking, selvmordsforsøk, redsel, kvalme, satt i stua med lysene av, mareritt osv. Én ting er hvis politiet gir klarsignal på at jeg kan dra hjem. Evt med en voldsalarm (igjen...). Men en annen ting er å faktisk føle at det er trygt. At jeg ikke går tilbake til samme lammende frykt som presser meg inn i et hjørne hvor jeg føler det ikke er noen utvei. Det er både selve situasjonen, som jeg ikke vil gå inn på, og det er det at dette er retraumatiserende da jeg har vært utsatt for grov vold, innbrudd og forfølgelse og flere år i frykt med Voldsalarm og slikt. Kroppen min husker og kroppen min er redd. Kan alternativ til vold hjelpe meg? Jeg har ikke poliklinisk behandler i psykiatrien. Jeg har bare behandler som er tilknyttet akuttpsykiatrien. Bortsett fra ved innleggelser så snakker jeg med henne på tlf ca en gang I uken. Men de på krisesenteret er veldig klar på at når det er tid for å reise hjem så skal jeg ha et nett rundt meg. Personlig føler jeg for å bare gjemme meg her i noen uker til. For å virkelig få sett an situasjonen.Men får nok ikke det..Med mindre politiet skulle si at jeg ikke bør dra hjem da. Endret 3. november 2022 av Purple_Pixiedust 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #2 Skrevet 3. november 2022 Jeg svarer bare kort og kjapt for jeg skal egentlig sove nå: Jeg går til Atv og får traumebehandling. Jeg har veldig positivt inntrykk, de forstår vold på en helt annen måte, til og med bedre enn på krisesenteret synes jeg. Jeg vet ikke om Atv kan hjelpe deg, men tror jeg hadde gitt det et forsøk. Forstår godt at kroppen din er redd. Det høres ut som den har grunn til det. Anonymkode: b1657...89d
Purple_Pixiedust Skrevet 4. november 2022 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg svarer bare kort og kjapt for jeg skal egentlig sove nå: Jeg går til Atv og får traumebehandling. Jeg har veldig positivt inntrykk, de forstår vold på en helt annen måte, til og med bedre enn på krisesenteret synes jeg. Jeg vet ikke om Atv kan hjelpe deg, men tror jeg hadde gitt det et forsøk. Forstår godt at kroppen din er redd. Det høres ut som den har grunn til det. Anonymkode: b1657...89d Ok. Takk for svar. Det som er bra er at jeg allerede har tillitt til terapeuten der for han var terapeuten til meg og min eks på FVK og hjalp meg ut av det forholdet. Men har skjedd ennå mer ting siden da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå