Gå til innhold

Er så lei av det utseende fikserte og narsissistiske samfunnet vi lever i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blogger, Instagram og overalt ser du dem. Alt handler snart om kropp og utseende. Huden skal se helt glatt ut, og mange sminker seg så de ligner mer på dukker, eller retusjert på et dataprogram. Og må ikke glemme fillers og operasjoner. Dagens unge menn tror nok snart at det er normalt og naturlig at de fleste kvinner har store lepper, sprettrumpe, innsvinget liv og flat mage, og det er skremmende.

Tenker mer og mer på hvor kort livet er, og hvor kort tid vi faktisk er unge, spreke og rynkefrie. Men neida, får vi rynker så skal man gjerne bruke tusenvis av kr på botox og andre rynkebehandlinger.

Hvorfor ikke rette fokuset på viktigere ting i livet, være den man er og faktisk leve for det som betyr noe? Det glatte ansiktet og den faste kroppen i 20 årene kan man ikke leve lenge på. Så begynn å se hva livet handler om med en gang, og ta vare på hverandre.

Anonymkode: 5c84d...a82

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De damene der ser jo gamle ut når de passerer 25. Er vel all sminken, solarium og operasjoner.

Anonymkode: 2ba77...c22

• Liker 2
Skrevet

En ting er hvor utseendefokuserte damer har blitt, men det verste er begge kjønn og hvordan de tror hele verden er en shoppingplass. At alle tror verden bare skal tilrettelegges for deres verdenssyn og behov. Helt utrolig. 

Tør nesten påstå at kvinner er langt verre enn menn nå til dags.

Anonymkode: d5d06...c4e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er også lei. Og menn jeg kjenner rakker ned på slike kvinner, sier de har «donaldlepper», ser ut som dukker og ikke som mennesker. Jeg synes det er skummelt at unge med dårlig råd, også vil ha diverse inngrep. Og da drar til utlandet og finner noen som gjør det billig. Jeg er utrolig glad jeg ikke er tenåring i dag! 

Jeg ble så lei fiksering på kunstig utseende at jeg faktisk begynte å følge en influenser på Instagram, ei som sier rett ut hun er tjukk og at kroppspositivisme er for alle. Hun pleier være i debatter i media. Eneste influenseren jeg har fulgt. Men jeg har litt dårlig samvittighet fordi jeg er normalvektig.

• Liker 1
Skrevet

Satt på bussen og så unge jenter med fillers i leppene og det fæle Kardashian looket. Stakkars de ser ut som 40+ åringer ut alle sammen. 

Anonymkode: 4d957...3a1

• Liker 4
Skrevet

Er dere mest bare muggen fordi dere selv ikke ser bra ut? 

Jeg synes det er flott med attraktive mennesker. At folk trener, fokuserer på å se bra ut og holder kroppen i tipp topp shape, og samtidig øker egen attraktivitet. 

Om man er «lei av det» så fokuser på noe annet. Eller ta tak i eget utseende. Skader ikke med forbedre seg selv der man kan.

Anonymkode: db757...eef

Skrevet

En ting er å forbedre seg og leve sunt, en helt annen ting er hysteriet vi lever i idag. 

Anonymkode: be549...349

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En ting er å forbedre seg og leve sunt, en helt annen ting er hysteriet vi lever i idag. 

Anonymkode: be549...349

Meg meg meg fokuset. Jeg vil ha, jeg vil gjøre som jeg vil, jeg driter i menneskene rundt meg, gi beng i naboer, mennesker jeg møter på min vei, alle må vite at JEG er viktigst.

Anonymkode: 305fc...0d5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er flott med attraktive mennesker. At folk trener, fokuserer på å se bra ut og holder kroppen i tipp topp shape, og samtidig øker egen attraktivitet. 

Om man er «lei av det» så fokuser på noe annet. Eller ta tak i eget utseende. Skader ikke med forbedre seg selv der man kan.

Det er ikke trening og sunnhet det snakkes om her. Hva man synes er attraktivt er forskjellig. Jeg ville ALDRI hatt «dukketryne», ikke om jeg fikk en million for det engang! 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Som andre også har nevnt, så er det ikke trening og et sunt liv det er snakk om. Det er jo tvert i mot viktig for å holde seg i form.. Det er alt det overdrevne utseende fokuset og narsissistiske samfunnet vi har fått som jeg reagerer på.

Og jammen måtte det komme et innlegg som bekreftet det nok en gang. Med mindre fokus på sminke, fillers og operasjoner, og heller være seg selv og ikke minst leve godt med det, så blir man også mer attraktiv.

Startet denne tråden da jeg er oppriktig bekymret for mine barn som skal vokse opp i et slikt samfunn, og håper at denne trenden snur.

Vær dere selv, å ta vare på hverandre. Det er hva vi trenger.

Anonymkode: 5c84d...a82

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker det er på tide med en restart av vår sivilisasjon. Den har gått helt av hengslene.

Anonymkode: 60bc8...827

• Liker 1
Skrevet

Sånne kvinnfolk har jeg alltid holdt meg unna derfor er jeg ungkar 🙂 

Gjest PanteneProVVV
Skrevet

Vi lever i en reklamestyrt verden og det er dagens barn og unge som må betale den høyeste prisen. Reklame spiller på stereotypier, sex og overfladisk lykke. Skulle absolutt vært gjort noe med. For eksempel burde det ikke være mulig å kunne leve av å være influenser innen mote og skjønnhetsindustrien. Samme med produktplassering.

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Tenker det er på tide med en restart av vår sivilisasjon. Den har gått helt av hengslene.

Anonymkode: 60bc8...827

Har sagt det lenge. VI trenger en tredje verdenskrig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har sagt det lenge. VI trenger en tredje verdenskrig. 

Forsiktig med hva du ønsker deg, for den kommer nok snart uansett. Men få vil overleve. At du ønsker at dine barn, familie og venner skal dø av atomangrep er egentlig ganske sykt. 

Anonymkode: b2fc3...b60

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Forsiktig med hva du ønsker deg, for den kommer nok snart uansett. Men få vil overleve. At du ønsker at dine barn, familie og venner skal dø av atomangrep er egentlig ganske sykt. 

Anonymkode: b2fc3...b60

Det skjer ikke. Tredje verdenskrig vil være ikke-fysisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...