Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver du ønskeliste til nissen og setter du ut grøt til han? Nissen har en sentral plass i juleforberedelsene og nevnes ofte her i huset. også av de voksne seg i mellom . 

Anonymkode: b04f6...721

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi  tror ikke på nissen og vi skriver ikke ønskeliste, men litt av julemagien består i å involvere nissen likevel. Vi setter fram mat (ikke grøt, men hjemmebakte julekaker, konfekt, klementiner og kaffe samt gulrøtter til reinsdyrene) til julenissen før vi legger oss lille julaften. Ved siden av legger vi julestrømpene. Det er en tradisjon jeg husker med stor glede fra barndommen og noe som også har vist seg å være viktig å beholde for barna selv om de er store. Når vi står opp om morgenen julaften kan vi se at nissen har vært. Det er gaver under treet, julestrømpene har fylt og han har spist av maten. Det er smuler på tallerkenen og en kaffeskvett i koppen og så staver han alltid "takk" i klementinskall (veldig viktig detalj!). Barna får også alltid en egen liten gave fra julenissen under treet.

Endret av Arkana
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg skriver ikke ønskeliste eller setter frem grøt, men det er klart jeg tror på nisser. Selv om jeg ikke tror på «Disney»-julenissen som bor på Nordpolen og flyr med reinsdyr verden over for å gi gaver til alle barn.

Anonymkode: 8874a...3d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skriver ikke ønskeliste eller setter frem grøt, men det er klart jeg tror på nisser. Selv om jeg ikke tror på «Disney»-julenissen som bor på Nordpolen og flyr med reinsdyr verden over for å gi gaver til alle barn.

Anonymkode: 8874a...3d8

"Det er klart jeg tror på nisser"?

Anonymkode: 83336...a27

Skrevet

Det må være trist å ikke tro på nissen, hvor kommer gaver fra da? 

• Liker 1
Skrevet

Ja det er klart at jeg gjør. hvem ellers er det som spiser grøten som blir satt ut og kommer med alle pakkene liksom? 

Anonymkode: 9a2e9...aab

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Skriver du ønskeliste til nissen og setter du ut grøt til han? Nissen har en sentral plass i juleforberedelsene og nevnes ofte her i huset. også av de voksne seg i mellom . 

det har jeg aldri gjort! 

ikke når jeg var fire år gammel en gang...      

Anonymkode: 76759...209

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2022 den 21.34):

He he he he artig person du jeg tror bare på fjøsnissen jeg i

Anonymkode: f15ee...722

Skrevet

nei er voksen person ikke en unge

Skrevet

Selvsagt alle gjør vel det….???

Gjest Moth-Ear-Earth
Skrevet

Nissen er ihvertfall en stor del av julen. Glemmer ikke barnetroen 🧑‍🎄

Skrevet

Tror på fjøsnissen 😊

Anonymkode: 7bf77...f1e

Skrevet

Jeg tror på nissen når barna er i nærheten. Da har jeg et nært vennskap til nissen. Så nært at han ber meg handle gavene til familien min for han.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Tror på fjøsnissen 😊

Anonymkode: 7bf77...f1e

Setter du ut julegrøt til nissen hver jul også da? :nisseblunk: 

Anonymkode: 76759...209

Skrevet

Nei julenissen er menneske skapt

Anonymkode: e2a19...c0f

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Alltid  når jeg har fått ett par Cognac innabords som Hebbe lille sa ett glass av dette og de kommer til å tro på tomten 

Endret av Maskinfører
  • 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.11.2022 den 14.13):

Nei julenissen er menneske skapt

Anonymkode: e2a19...c0f

Er Gud og Jesus og. Ingen bevis på verken de eller nissen. Men skal jeg tro på noen så må det være "the jolly good man" 😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...