Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan trives du?

Fordeler/ulemper?

Hva tjener du, ansiennitet og hva slags utdanning har du?

Jobber du privat eller offentlig?

Anonymkode: b49c3...1bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og en ting til

Kan dere ha en annen jobb ved siden av?

Kan dere ta ekstra vakter hvis dere vil?

Skrevet

Trives veldig godt. Jobber med bare en bruker da. 

Fordelene er lange friperioder, en del reiser og andre opplevelser jeg ikke ville fått ellers. Ulempene at man er borte fra familie over flere dager. Men har ikke hjemmeboende barn, så det går fint uansett for min del. 

Jeg er utdannet hjelpepleier og har 20 års ansiennitet. Tjener 246kr/time i grunnlønn. 
Kan jobbe ekstravakter ved sykdom og ferie-fravær. 

Har turnus med 3/4 dager på og 7 dager fri, så kunne jobbet annen plass om jeg ville. 

Anonymkode: c6f08...77d

Skrevet

Jobber du privat eller statlig? Kan jeg spørre hvor!?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jobber du privat eller statlig? Kan jeg spørre hvor!?

Jeg har jobbet statlig i medleverturnus. 
Mye dårligere betalt, men ellers enig i det som er skrevet over her ang positivt og negativt. 

Hadde rundt 200kr/timen. i grunnlønn, så ser at det lønner seg å jobbe privat.

Endret av Blåjojo
Skrevet

Jeg jobber privat. Ønsker ikke å fortelle hvor.

Anonymkode: c6f08...77d

Skrevet

*

Skrevet
Blåjojo skrev (På 4.11.2022 den 14.49):

Jeg har jobbet statlig i medleverturnus. 
Mye dårligere betalt, men ellers enig i det som er skrevet over her ang positivt og negativt. 

Hadde rundt 200kr/timen. i grunnlønn, så ser at det lønner seg å jobbe privat.

200??? Herregud! På tide å skifte beite da, får jo langt over 250kr på et lager.

Anonymkode: da1b4...c60

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

200??? Herregud! På tide å skifte beite da, får jo langt over 250kr på et lager.

Fikk jo div. tillegg på den lønna da. Så den var nok over 250kr egentlig. Dessuten var trivsel i jobben samt lange friperioder viktigere enn å tjene så mye.

Skrevet
Blåjojo skrev (3 timer siden):

Dessuten var trivsel i jobben samt lange friperioder viktigere enn å tjene så mye.

Friperiode er helt konge, men lønna må man kunne leve av uansett jobb :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Friperiode er helt konge, men lønna må man kunne leve av uansett jobb :) 

Ja, helt enig. Men det klarte jeg helt fint, ellers hadde jeg nok byttet jobb tidligere.
Dette viser uansett bare hvor underbetalt helsearbeidere generelt er. 

Skrevet

Hva tjente dere?:)

Skrevet

Jobber privat. Relativt nyutdannet med bachelorgrad. Har 420 000kr i grunnlønn og ca 80 000 i året i medlevertillegg (i stede for kveld/, natt/ og helgetillegg). Hellidagstillegg utenom. 

Trives greit. Hender jeg jobber litt i friperiodene, dette må avklares med leder på forhånd.

Anonymkode: 13587...bfd

Skrevet

Privat, 7/14 rotasjon. Har bachelor med 12 års ans. Tjener rett under 500.000 i grunnlønn, medlevertillegg på rundt 70.000 + personlig tillegg på 20.000. 

Jeg digger å jobbe sånn men prøver å komme meg over i dagjobb da barna hjemme ikke synes det er så stas at jeg er borte hver tredje uke. Har 2 timer hviletid i løpet av en døgnvakt + hviletid på natt selvsagt. Jeg jobber også vedsiden av. Det tar 2-3 dager etter en vaktuke å komme seg igjen, da med bakgrunn i arbeidets art da jeg er veldig «på» når jeg er på jobb. Jobber i 2/1 tiltak. Ulempe: dersom du får en du skal jobbe med er det viktig at relasjon og kjemi er samstemt.

Anonymkode: d0d8f...59a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Privat, 7/14 rotasjon. Har bachelor med 12 års ans. Tjener rett under 500.000 i grunnlønn, medlevertillegg på rundt 70.000 + personlig tillegg på 20.000. 

Jeg digger å jobbe sånn men prøver å komme meg over i dagjobb da barna hjemme ikke synes det er så stas at jeg er borte hver tredje uke. Har 2 timer hviletid i løpet av en døgnvakt + hviletid på natt selvsagt. Jeg jobber også vedsiden av. Det tar 2-3 dager etter en vaktuke å komme seg igjen, da med bakgrunn i arbeidets art da jeg er veldig «på» når jeg er på jobb. Jobber i 2/1 tiltak. Ulempe: dersom du får en du skal jobbe med er det viktig at relasjon og kjemi er samstemt.

Anonymkode: d0d8f...59a

Hva er personlig tillegge og hvem kan få det?

hva betyr det tiltaket? 

Jobber du innen helse og privat? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...